Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niskie obroty na jałowym, dławienie przy przyspieszaniu


badibadi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Opiszę krótko problem:

Po starcie silnika obroty przez chwilę utrzymują się w okolicach 800-900 - silnik pracuje w porządku. Jednak po chwili spadają do 500 i silnik zaczyna się dławić (czuć drgania w kabinie).

Podczas jazdy po wciścnięciu pedału gazu, samochód traci na chwilę moc, po czym za chwilę gwałtownie przyspiesza/szarpie. Spadek mocy po naciśnięciu pedału gazu występuje na każdym biegu - czasami jest on większy, czasami mniejszy.

Problem występuje zarówno na benzynie i LPG - przy czym na benzynie jest chyba nawet gorzej (większe mulenie, spadek mocy i szarpanie). Błędów po podłączeniu do CLIPA nie ma.

 

Sprawdzałem cewki, świece i wymieniłem lambdę (była martwa), jednak póki co nie pomogło. Przepustnica wygląda ok, jednak nie da się sprawdzić silniczka, więc ciężko stwierdzić czy sprawna.

Z tego co doczytałem może to być uszkodzenie:

- czujnika położenia pedału gazu

- czujnika położenia pedału hamulca

- sprzęgła (raczej mało prawdopodobne)

 

W czym jeszcze może leżeć problem? Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

aktualizacja:

czujnik gazu - ok

cewki - ok 

sprzęgło - ok

problem dalej jest, ale samochód zachowuje się normalnie gdy odłączę sondę lambda (obroty ok, nie dlawi, spalanie w normie - tylko przez chwilę na zimnym silniku trochę go szarpie). 

 

podejrzewam, że może być problem w komputerze silnika. No właśnie, ale czy na pewno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

jak to jest w końcu z tymi obrotami biegu jałowego, u mnie z reguły jak silnik jest rozgrzany to standardem jest 700, silnik chodzi równo, cicho, nie gaśnie, nie dławi, czasami wskakuje pomiędzy 700 a niecałe 800

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się,że autko zawsze będzie drgać i dławic się przy tak niskich obrotach jak 400-500 (podobno norma to ok 800) Miałem podobny przypadek i przez długi czas nie udawało mi się nic zrobić, (przy okazji znalazłem pękniętą wtyczkę od świecy, przekręcony gwint od mocowania świecy) aż w końcu nadarzyła się okazja podpiąć auto pod komp. Niestety nie było mnie przy tym (kolega pojechał do kolegi i zrobił to za darmo) ale, okazało się,że jakiś parametr był źle(!?) ustawiony i autko pracowało na 80proc możliwości a i przy tym obroty po odpaleniu były OK, ale po chwili spadały do ok. 400-500 i autem bujało. Po poprawnym ustawieniu tego parametru wszystko jest OK, więc może warto podjechać do dobrego elektryka?

 

pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, prezes72 napisał:

jak to jest w końcu z tymi obrotami biegu jałowego, u mnie z reguły jak silnik jest rozgrzany to standardem jest 700, silnik chodzi równo, cicho, nie gaśnie, nie dławi, czasami wskakuje pomiędzy 700 a niecałe 800

 

 

obroty.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wprawdzie tabela nie wyszczególnia wersji K4M 812, ale patrząc na 760 i 761 to u mnie jest ok. Nie wiem jakie są różnice pomiędzy tymi podtypami ale z tego co zauważyłem chociażby w różnych sklepach internetowych z częściami to wybierając rodzaj silnika 1.6 16V (K4M) 82kW z reguły podtypy 760, 761, 812 i 813 występują razem

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, piter1114 napisał:

okazało się,że jakiś parametr był źle(!?) ustawiony i autko pracowało na 80proc możliwości a i przy tym obroty po odpaleniu były OK, ale po chwili spadały do ok. 400-500 i autem bujało. Po poprawnym ustawieniu tego parametru wszystko jest OK, więc może warto podjechać do dobrego elektryka?

Elektryk mógł ;

- poprawić łączenie z masą,

- usunąć nalot na biegunach akumulatora,

- zmniejszyć szczelinę pomiędzy elektrodami świec,

- poprawić styki na łączach,

- przeczyścić czujniki wału i map sensor,

- wymienić regulator napięcia,

- podładować akumulator,

- jeżeli miał urządzenie diagnostyczne, mógł wykasować błędy stare ze sterownika silnika,

Warto dopytać jaki parametr udało się elektrykowi poprawić, abyś wiedział na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Elektryk mógł ;

- poprawić łączenie z masą,

- usunąć nalot na biegunach akumulatora,

- zmniejszyć szczelinę pomiędzy elektrodami świec,

- poprawić styki na łączach,

- przeczyścić czujniki wału i map sensor,

- wymienić regulator napięcia,

- podładować akumulator,

 

na pewni nic z  tego nie robił, a na 100 proc. ustawił coś poprzez komp. Sam wielokrotnie sprawdzałem błędy elmem,ale zawsze było czysto , zero błędów,ale wiadomo to tylko elm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!