Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niskie obroty na jałowym, dławienie przy przyspieszaniu


badibadi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Opiszę krótko problem:

Po starcie silnika obroty przez chwilę utrzymują się w okolicach 800-900 - silnik pracuje w porządku. Jednak po chwili spadają do 500 i silnik zaczyna się dławić (czuć drgania w kabinie).

Podczas jazdy po wciścnięciu pedału gazu, samochód traci na chwilę moc, po czym za chwilę gwałtownie przyspiesza/szarpie. Spadek mocy po naciśnięciu pedału gazu występuje na każdym biegu - czasami jest on większy, czasami mniejszy.

Problem występuje zarówno na benzynie i LPG - przy czym na benzynie jest chyba nawet gorzej (większe mulenie, spadek mocy i szarpanie). Błędów po podłączeniu do CLIPA nie ma.

 

Sprawdzałem cewki, świece i wymieniłem lambdę (była martwa), jednak póki co nie pomogło. Przepustnica wygląda ok, jednak nie da się sprawdzić silniczka, więc ciężko stwierdzić czy sprawna.

Z tego co doczytałem może to być uszkodzenie:

- czujnika położenia pedału gazu

- czujnika położenia pedału hamulca

- sprzęgła (raczej mało prawdopodobne)

 

W czym jeszcze może leżeć problem? Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

aktualizacja:

czujnik gazu - ok

cewki - ok 

sprzęgło - ok

problem dalej jest, ale samochód zachowuje się normalnie gdy odłączę sondę lambda (obroty ok, nie dlawi, spalanie w normie - tylko przez chwilę na zimnym silniku trochę go szarpie). 

 

podejrzewam, że może być problem w komputerze silnika. No właśnie, ale czy na pewno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

jak to jest w końcu z tymi obrotami biegu jałowego, u mnie z reguły jak silnik jest rozgrzany to standardem jest 700, silnik chodzi równo, cicho, nie gaśnie, nie dławi, czasami wskakuje pomiędzy 700 a niecałe 800

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się,że autko zawsze będzie drgać i dławic się przy tak niskich obrotach jak 400-500 (podobno norma to ok 800) Miałem podobny przypadek i przez długi czas nie udawało mi się nic zrobić, (przy okazji znalazłem pękniętą wtyczkę od świecy, przekręcony gwint od mocowania świecy) aż w końcu nadarzyła się okazja podpiąć auto pod komp. Niestety nie było mnie przy tym (kolega pojechał do kolegi i zrobił to za darmo) ale, okazało się,że jakiś parametr był źle(!?) ustawiony i autko pracowało na 80proc możliwości a i przy tym obroty po odpaleniu były OK, ale po chwili spadały do ok. 400-500 i autem bujało. Po poprawnym ustawieniu tego parametru wszystko jest OK, więc może warto podjechać do dobrego elektryka?

 

pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, prezes72 napisał:

jak to jest w końcu z tymi obrotami biegu jałowego, u mnie z reguły jak silnik jest rozgrzany to standardem jest 700, silnik chodzi równo, cicho, nie gaśnie, nie dławi, czasami wskakuje pomiędzy 700 a niecałe 800

 

 

obroty.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wprawdzie tabela nie wyszczególnia wersji K4M 812, ale patrząc na 760 i 761 to u mnie jest ok. Nie wiem jakie są różnice pomiędzy tymi podtypami ale z tego co zauważyłem chociażby w różnych sklepach internetowych z częściami to wybierając rodzaj silnika 1.6 16V (K4M) 82kW z reguły podtypy 760, 761, 812 i 813 występują razem

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, piter1114 napisał:

okazało się,że jakiś parametr był źle(!?) ustawiony i autko pracowało na 80proc możliwości a i przy tym obroty po odpaleniu były OK, ale po chwili spadały do ok. 400-500 i autem bujało. Po poprawnym ustawieniu tego parametru wszystko jest OK, więc może warto podjechać do dobrego elektryka?

Elektryk mógł ;

- poprawić łączenie z masą,

- usunąć nalot na biegunach akumulatora,

- zmniejszyć szczelinę pomiędzy elektrodami świec,

- poprawić styki na łączach,

- przeczyścić czujniki wału i map sensor,

- wymienić regulator napięcia,

- podładować akumulator,

- jeżeli miał urządzenie diagnostyczne, mógł wykasować błędy stare ze sterownika silnika,

Warto dopytać jaki parametr udało się elektrykowi poprawić, abyś wiedział na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Elektryk mógł ;

- poprawić łączenie z masą,

- usunąć nalot na biegunach akumulatora,

- zmniejszyć szczelinę pomiędzy elektrodami świec,

- poprawić styki na łączach,

- przeczyścić czujniki wału i map sensor,

- wymienić regulator napięcia,

- podładować akumulator,

 

na pewni nic z  tego nie robił, a na 100 proc. ustawił coś poprzez komp. Sam wielokrotnie sprawdzałem błędy elmem,ale zawsze było czysto , zero błędów,ale wiadomo to tylko elm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!