Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam,

Dzisiaj rano nie udało mi się odpalić auta. Samochód codziennie w trasie. Dzień wcześniej przejechałem prawie 200 km. Nigdy nie było problemów z odpalaniem aż do dzisiaj. Po naciśnięciu START efekt jak na załączonym filmiku. Po kilku sekundach słychać też coś w kokpicie jakby dmuchawa chciała się załączyć. Nawiewu nie da się włączyć a radio załącza się z opóźnieniem. Zauważyłem też, że szyby jakby wolniej się opuszczały, podobnie wycieraczki wydaje mi się, że ciężej chodzą.  Czy to oznacza, że akumulator zakończył swój żywot? Jest od nowości czyli od 2011r. Z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi.

Link do filmu: https://www.dropbox.com/s/pb6914pergdwt1k/20170903_165021.mp4?dl=0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, 6 letni akumulator ma prawo odmówić współpracy. Podmień akumulator z innego samochodu na próbę. Możesz też sprawdzić napięcie miernikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ups... Zaczynam się bać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napięcie zmierzone 10,8V. Wygląda na to, że czas na wymianę. Zastanawia mnie tylko czemu tak nagle i bez żadnego komunikatu o słabym akumulatorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz napięcie ładowania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napięcia ładowania nie sprawdzałem. Udało się go uruchomić z kabli. Z lekkim trudem ale zakrecił i odpalił. No cóż, akumulator i tak trzeba wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ładowanie alternatora.

Ja mam voltomierz bezpośrednio podpięty do akumulatora. Widzę napięcie akumulatora podczas rozruchu i w trakcie pracy silnika.
Niedawno nawet przedmuchiwałem alternator sprężonym powietrzem, bo były małe skoki napięcia ładowania (różnica kilka dziesiątych volta). Pomogło i teraz nie ma skoków podczas pracy silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, and.ru napisał:

Zastanawia mnie tylko czemu tak nagle i bez żadnego komunikatu o słabym akumulatorze

Zwarcie w jednej celi i napięcie za niskie , elektronika odmawia włączenia rozrusznika .

To zwarcie mogło ci się zrobić podczas jazdy , alternator dawał swoje i auto normalnie jechało , ale na uruchomienie brakło V.

Też tak mi się zdarzyło 1,5 roku temu , aku poszedł do zasilania pastucha na działce i działa do tej pory (aku z 12V zrobił się 10V) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za komentarze <ok> Nowy akumulator zamówiony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...