Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam,

Dzisiaj rano nie udało mi się odpalić auta. Samochód codziennie w trasie. Dzień wcześniej przejechałem prawie 200 km. Nigdy nie było problemów z odpalaniem aż do dzisiaj. Po naciśnięciu START efekt jak na załączonym filmiku. Po kilku sekundach słychać też coś w kokpicie jakby dmuchawa chciała się załączyć. Nawiewu nie da się włączyć a radio załącza się z opóźnieniem. Zauważyłem też, że szyby jakby wolniej się opuszczały, podobnie wycieraczki wydaje mi się, że ciężej chodzą.  Czy to oznacza, że akumulator zakończył swój żywot? Jest od nowości czyli od 2011r. Z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi.

Link do filmu: https://www.dropbox.com/s/pb6914pergdwt1k/20170903_165021.mp4?dl=0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, 6 letni akumulator ma prawo odmówić współpracy. Podmień akumulator z innego samochodu na próbę. Możesz też sprawdzić napięcie miernikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ups... Zaczynam się bać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napięcie zmierzone 10,8V. Wygląda na to, że czas na wymianę. Zastanawia mnie tylko czemu tak nagle i bez żadnego komunikatu o słabym akumulatorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz napięcie ładowania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napięcia ładowania nie sprawdzałem. Udało się go uruchomić z kabli. Z lekkim trudem ale zakrecił i odpalił. No cóż, akumulator i tak trzeba wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ładowanie alternatora.

Ja mam voltomierz bezpośrednio podpięty do akumulatora. Widzę napięcie akumulatora podczas rozruchu i w trakcie pracy silnika.
Niedawno nawet przedmuchiwałem alternator sprężonym powietrzem, bo były małe skoki napięcia ładowania (różnica kilka dziesiątych volta). Pomogło i teraz nie ma skoków podczas pracy silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, and.ru napisał:

Zastanawia mnie tylko czemu tak nagle i bez żadnego komunikatu o słabym akumulatorze

Zwarcie w jednej celi i napięcie za niskie , elektronika odmawia włączenia rozrusznika .

To zwarcie mogło ci się zrobić podczas jazdy , alternator dawał swoje i auto normalnie jechało , ale na uruchomienie brakło V.

Też tak mi się zdarzyło 1,5 roku temu , aku poszedł do zasilania pastucha na działce i działa do tej pory (aku z 12V zrobił się 10V) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za komentarze <ok> Nowy akumulator zamówiony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×