Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Moje auto to Renault Megane II phI (hatchback) z 2004 roku. Silnik 1.4 16V 98KM. 

Problem jaki mnie dopadła to dziwna praca pedału sprzęgła. Ogólnie rzecz ujmując pedał jest po prostu luźny.

Ale nie jest to wina sprzęgła, tylko samego pedału. Lata na boki (zdjecie nr 1). 

Czy można wymienić sam pedał sprzęgła wraz z czujnikiem? (czujnik zdjecie nr 2).

Spotkał się w ogóle ktoś kiedyś z takim problemem? 

Czy może najlepiej wymienić całość za jednym zamachem: pedał, czujnik, kompletne sprzęgło. 

Samochód ma przejechane prawie 160 000 km. I w niedalekiej przyszłości chciałem wymienić komplet sprzęgła. 

I moje drugie pytanie to jakie sprzęgło polecacie do mojego auta? Bo rozbieżność cen jest ogromna.

 

zdjecie nr 1.jpg

zdjecie nr 2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tylko pedał lata Ci na boki to go wymień i koniec. Pewnie wyrobiła się jakaś ośka. Sam pedał na allegro to kilkanaście złotych, a wymiana pewnie potrwa z godzinę i jak masz smykałkę bez problemu sam ją zrobisz. Po co pchasz się w kilkuset złotowe koszty w wymianie sprzęgła, jak pewnie jeszcze zrobisz na nim kilkanaście tysięcy km (jeżeli podany przebieg jest prawdziwy). Wymiana pedału to minimalny koszt w porównaniu z wymianą sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pedałem sobie poradziłem. Wyrobiła się właśnie ta ośka, na której chodzi pedał. 

Niestety sprzęgło kwalifikuje się już do wymiany. (na zaciągniętym ręcznym wrzucam 3 bieg i prawie całkiem puszczam sprzęgło - auto nie gaśnie)

Jakie sprzęgło (komplet) polecacie? Chciałbym się zmieścić do 1000 zł max (wraz z robocizną). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...


Z wymianą pedału sprzęgła trzeba bardzo uważać. Najczęstszą przyczyną ruszającego się poprzecznie pedału sprzęgła jest wypadnięcie z niego tzw, wspomagania. Znajduje się ono bezpośrednio nad poruszającą się częścią z tworzywa sztucznego. Wygląda jak kołek z nawiniętą bardzo mocną sprężyną. Umocowane to jest z jednej strony bezpośrednio na górnym wgłębieniu ruszającego się padała z tworzywa sztucznego a z drugiej strony na metalowym pręcie umocowanym na pionowej  metalowej części pedała. Brak tego wspomagania lub niewłaściwa praca może spowodować w czasie zmiany biegów wypadnięcie mocowania pompy sprzęgła co skutkuje nagłym brakiem sprzęgła w czasie jazdy,  A to może być bardzo niebezpieczne

 

 

.

1234.jpg

Edytowane przez wopa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!