Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klekotanie silnika po wymianie pompy wtryskowej


marek789

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio jadąc Megi strasznie zaczęła kopcić aż zgasła pod domem, po przejechaniu może kilometra do domu. Dzisiaj wymieniłem pompę wtryskową na sprawną i dym już nie pojawia się w takiej ilości jak wcześniej ale dalej jest. Do tego doszło że Meganka nie ma mocy, ciężko bardzo zapala. Czy to wtryski poszły się je**ć?

 

Zrobiłem próbę przelewową i wyszły takIMG_20170910_185820.thumb.jpg.13fec2a1a8d0a0e2ab5ac3fa6aa89cbd.jpg od lewej to pierwszy wtrysk itd

W dodatku komputer pokazał błąd DF053 - Funkcja regulacji ciśnienia w rampie - na poziomie minimum i maksimum

Edytowane przez marek789
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile  km  zrobiłeś  od  awarii  ??; Fault injection bez utraty mocy

Jakie  to  są  wartości  w ml  tej  próby  przelewowej ?

Czy  w  lipcu  robiłeś  próbę   przelewową ?

Co  zrobiłeś  w  temacie  o   opiłkach  metalowych  w   paliwie ?

Wymiana  nawet  na  nową  pompę  wtryskową  nic   nie   da,  jeżeli   w   układzie  są   opiłki  metalu 

Trzeba  wykonać  solidną   robotę   w   tej   materii 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestudiuj  temat  opiłków  dokładnie,  tam  jest  szereg  przykładów  problemów  ludzi .  

Jesteś  3-właścicielem ,  auto  ma  sporo  na  liczniku  a  w   rzeczywistości  pewnie  dużo  więcej ...

Problem   z   opiłkami  zaczyna   się  zazwyczaj   niewinnie  od   problemu  z   zapalaniem  silnika ,   a   kończy .........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiłki  wędrują  wraz  z  paliwem,  po  całym  układzie  paliwowym  i  uszkadzają   wtryski,  pompę   paliwa  wstępną , wtryskową   

Według  jakiej  procedury  robiłeś  próbę  przelewową  wtryskiwaczy ??? ;  test przelewowy renault 1.9 dci

Przypominam  że ;

1/ Filtr paliwa  nie  wychwytuje  opiłków  metalowych  z  łuszczącej  się  pompy  wtryskowej ,

 "Ponieważ rozmiar wielkości oczka filtra paliwa to 0,6 mikrona, a rozmiar opiłków to 0,2 mikrona !!! ",

2/ Magnes, również  nie  wychwytuje  tych opiłków ,

3/ Trzeba szkło  powiększające  i  szukać  na;

a/ filtrze paliwa,

b/ wewnątrz  filtra  paliwa,

c/ czujniku  ciśnienia  paliwa,

d/ na  zaworkach  przelewowych   wtryskiwaczy ,

e/ na  regulatorze  ciśnienia  wtrysku ,

f/ w  zbiorniku  paliwa 

 Dopiero  po  szczegółowym  sprawdzeniu   układu   paliwowego  i  stwierdzeniu,  że  nie   ma   w   nim   Opiłków   Metalu ,  należy ; 

- zregenerować   pompę  wtryskową  w  profesjonalnym  zakładzie  lub  wymienić   na   pewną  używaną  o   małym   przebiegu ,

- stosować  markowe  paliwo  plus  olej 2T  do paliwa ,

- wymieniać  olej,   filtr  oleju   co  10.000 do 12.000 km przebiegu,  a   filtr  paliwa  wymieniać   co  drugą / trzecią  wymianę oleju ,

- stosować  olej  full  syntetic ( turbo )  oraz   markowe  filtry  ( purflux, mann, knecht ),

- przy  przebiegu  ok.200.000 km , sprawdzić   ciśnienie  oleju   na  gorącym  silniku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wymiana wtryskiwaczy przyniosła zdecydowaną poprawę pracy silnika. Pompa oddana do wyczyszczenia z ewentualnych opiłków wraz z przewodami metalowymi do wtrysków. Wymienione również przewody ze zbiornika do pompy wraz z zbiornikiem. Powinno być ok. Temat można zamknąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa  musi  być  regenerowana,  wymieniona  na   używaną   lub   nową.   Czyszczenie  pompy  z  opiłków  nic  nie da, jeżeli  ona   siała  opiłki .   Czy   wymieniłeś   rampę  ( szynę )  ciśnieniową,   ponieważ   czyszczenie   jest   mało   efektywne .   Napisz   parę  słów   o   tej  przygodzie  w  temacie ;  Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!