Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagle przestaly dzialac funkcje hands free


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od wczoraj mam ciekawy problem polegajacy na tym,ze funkcje systemu hands free w karcie przestaly dzialac. Po zamknieciu auta przyciskiem na klapie bagaznika(praktycznie od roku tak zamykam) i pozostawieniu auta na ok 8h nie bylo mozliwosci otwarcia drzwi ani za pomoca "wlozenia reki" ani za pomoca przyciskow na karcie. Po awaryjnym otwarciu kluczykiem "adapter w samochodzie" poprosil o karte ktora wlozylem i uruchomilem samochod.

Karta z pewnoscia nie ulegla uszkodzeniu mechanicznemu(trzymana przez te 8h w portfelu-od roku tak samo).Baterie wymienilem na taka tora byla wczesniej tj 2025 z tego co pamietam(2032 podobno tez pasuje ale wygina slot na baterie z racji tego ze jest grubsza)

Czy ktos wie co moze byc przyczyna badz jak to zdiagnozowac i naprawic?

 

Dodatkowe pytania:

-czy w karcie znajduja sie 2 baterie i jedna z nich trzeba wymieniac a druga jest ladowana przez adapter po wlozeniu karty podczas jazdy(wyczytalem taka informacje na jednym z for, dzwonilem do 2 serwisow i twierdza ze nie ma drugiej)

-czy wsrto odlaczyc akumulator albo zresetowac komputer(widzialem takie porady w internecie)

 

Ps dla tych co trafia tu za jakis czas. Aby zamknac auto nalezy otworzyc drzwi np kierowcy i przytrzymac przez ok 10 sek klawisz pod radiem po prawej str odpowiedzialny za ryglowanie drzwi. Prosze pamietac o wyciagnieciu karty. Po zamknieciu otwartych drzwi zostana tez zaryglowane.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 Literki - PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe jest też to, że Twoja karta ulega wyginaniu. Gdy tak się dzieje, moze obruszać się styk ktory idzie na - bądź + baterii. Przy następnej sytuacji, proponuje powyginac kartę w miejscu baterii i klikac otwieranie i zamykanie. A w karcie znajduje się jedna bateria. Zacząłbym od karty, ewentualnie rozebrac i zobaczyć co się dzieje ( kupić nową obudowe i 3 nowe mikrostyki )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie odpowiedz zwiazana z ladowaniem akumulatora. Czy jest jakis prog od ktorego hands free mialby sie wylaczac?

 

Mechanik, dzisiaj zobacze jak wyglada sytuacja po poruszaniu stykami.

 

Ps. do moda: Nie mam pl znakow wiec prosze o wyrozumialosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Daw1990 napisał:

Ps. do moda: Nie mam pl znakow wiec prosze o wyrozumialosc.

Przy dzisiejszym stanie techniki to nie jest wymówka. Proszę zainstalować inną przeglądarkę, zmienić słownik w telefonie, lub inną aplikacje do komunikacji i to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u osoby która podpięła mi auto pod CLIPA (40zl) i o dziwo nie wykazało żadnych błędów dot. czujników od karty, natomiast niepokojący jest fakt,że nie można było zrobić testu czujników od karty(wewnątrz auta) i zamiast tego wyskakiwał komunikat o tym, że nie ma odpowiedniego zasilania. Przejrzałem wszystkie bezpieczniki znajdujące się po lewej stronie od kierownicy i są ok.

Czy od hands free jest jakiś bezpiecznik w nietypowym miejscu(bądź "typowym" ale różnym od wyżej opisanego?) bądź ktoś też miał taki problem z brakiem dostępności tych opcji?

Niestety nie mam drugiej karty ale wygląda na to, że problem leży po stronie auta.

 

Z jednego wątku na tym forum dowiedziałem się, że mogę jeszcze:

- odłączyć akumulator na całą noc aby zresetować komputer(w niektórych wątkach informują,że wystarczy tylko 30 min- jak jest w rzeczywistości?),

- wykonać reset komputera przez wciśnięcie i przytrzymanie guzika w manetce + start,

- wciśnięcie i przytrzymanie guzika w klamce przez ok. 10 sekund (każda klamka + bagażnik),

- wciśnięcie i przytrzymanie guzika w na karcie przez ok. 10 sekund (trzy guziki),

 

PS. Przy okazji informuje, że jeden z serwisów ASO zdementował plotke o drugiej baterii i jakimś progiem naładowania akumulatora przy którym hands free wyłączałoby się.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma oddzielnego bezpiecznika. Dla pewności możesz jeszcze sprawdzić bezpieczniki pod maską w module UPC, ale jak wszystko działa oprócz HF to raczej nie jest problem z bezpiecznikiem. Za system HF odpowiada moduł komfortu (UCH). Znajduje się on w głębi za bezpiecznikami w kabinie. Myślę, że powinieneś się do niego dostać i zacząć od przeczyszczenia styków wszystkich wtyczek (często śniedzieją). Dokładnie od anten jest złącze 40pinowe szare (większa kostka, ponieważ są dwie szare kostki). Jeżeli to nie pomoże i CLIP nie widzi anten to z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że uszkodzony jest UCH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W karcie od HF jest dodatkowa antena. Ja z nią miałem problem po upadku z wysokości  1 metra.  U mnie raz działało, a raz nie. Wyczyściłem solidnie całą instalację przez co zwiększyłem zasięg pilota, ale problem z HF pozostał. W międzyczasie drugą kartę wysłałem do naprawy. Teraz jest bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 23.09.2017 at 10:19 PM, mireczek01 said:

Nie ma oddzielnego bezpiecznika. Dla pewności możesz jeszcze sprawdzić bezpieczniki pod maską w module UPC, ale jak wszystko działa oprócz HF to raczej nie jest problem z bezpiecznikiem. Za system HF odpowiada moduł komfortu (UCH). Znajduje się on w głębi za bezpiecznikami w kabinie. Myślę, że powinieneś się do niego dostać i zacząć od przeczyszczenia styków wszystkich wtyczek (często śniedzieją). Dokładnie od anten jest złącze 40pinowe szare (większa kostka, ponieważ są dwie szare kostki). Jeżeli to nie pomoże i CLIP nie widzi anten to z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że uszkodzony jest UCH.

Dziękuje za nowy trop! Czy jest możliwość sprawdzenia poprawności działania tego modułu (UCH) i jak skomplikowana jest jego wymiana(+ orientacyjny koszt wymiany i części i-czy może być używany czy tylko nowy?)

 

On 23.09.2017 at 11:48 PM, jabrze said:

W karcie od HF jest dodatkowa antena. Ja z nią miałem problem po upadku z wysokości  1 metra.  U mnie raz działało, a raz nie. Wyczyściłem solidnie całą instalację przez co zwiększyłem zasięg pilota, ale problem z HF pozostał. W międzyczasie drugą kartę wysłałem do naprawy. Teraz jest bajka.

Przypominam, że karta cały czas była bezpieczna i wykluczam jej mechaniczne uszkodzenie.

On 28.09.2017 at 12:16 AM, TheOktik said:

Stawiam na uszkodzenie karty. Na obu kartach tak Ci się dzieje ?

Tak jak wyżej napisałem, mam tylko 1 karte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
W dniu 23.09.2017 o 23:48, jabrze napisał(a):

W karcie od HF jest dodatkowa antena. Ja z nią miałem problem po upadku z wysokości  1 metra.  U mnie raz działało, a raz nie. Wyczyściłem solidnie całą instalację przez co zwiększyłem zasięg pilota, ale problem z HF pozostał. W międzyczasie drugą kartę wysłałem do naprawy. Teraz jest bajka.

Wymiana kary pomogła. Moja spadała wielokrotnie. Jedyny objaw to brak zasięgu nawet z kartą w środku musiałem wkładać kartę do czytnika. Zapasowa karta działa idealnie wiec  pewnie ta wspomniana antenka się zepsuła 😜  ( a już połowa auta rozebrana przez specjalistów )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!