Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nagle przestaly dzialac funkcje hands free


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od wczoraj mam ciekawy problem polegajacy na tym,ze funkcje systemu hands free w karcie przestaly dzialac. Po zamknieciu auta przyciskiem na klapie bagaznika(praktycznie od roku tak zamykam) i pozostawieniu auta na ok 8h nie bylo mozliwosci otwarcia drzwi ani za pomoca "wlozenia reki" ani za pomoca przyciskow na karcie. Po awaryjnym otwarciu kluczykiem "adapter w samochodzie" poprosil o karte ktora wlozylem i uruchomilem samochod.

Karta z pewnoscia nie ulegla uszkodzeniu mechanicznemu(trzymana przez te 8h w portfelu-od roku tak samo).Baterie wymienilem na taka tora byla wczesniej tj 2025 z tego co pamietam(2032 podobno tez pasuje ale wygina slot na baterie z racji tego ze jest grubsza)

Czy ktos wie co moze byc przyczyna badz jak to zdiagnozowac i naprawic?

 

Dodatkowe pytania:

-czy w karcie znajduja sie 2 baterie i jedna z nich trzeba wymieniac a druga jest ladowana przez adapter po wlozeniu karty podczas jazdy(wyczytalem taka informacje na jednym z for, dzwonilem do 2 serwisow i twierdza ze nie ma drugiej)

-czy wsrto odlaczyc akumulator albo zresetowac komputer(widzialem takie porady w internecie)

 

Ps dla tych co trafia tu za jakis czas. Aby zamknac auto nalezy otworzyc drzwi np kierowcy i przytrzymac przez ok 10 sek klawisz pod radiem po prawej str odpowiedzialny za ryglowanie drzwi. Prosze pamietac o wyciagnieciu karty. Po zamknieciu otwartych drzwi zostana tez zaryglowane.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 Literki - PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe jest też to, że Twoja karta ulega wyginaniu. Gdy tak się dzieje, moze obruszać się styk ktory idzie na - bądź + baterii. Przy następnej sytuacji, proponuje powyginac kartę w miejscu baterii i klikac otwieranie i zamykanie. A w karcie znajduje się jedna bateria. Zacząłbym od karty, ewentualnie rozebrac i zobaczyć co się dzieje ( kupić nową obudowe i 3 nowe mikrostyki )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie odpowiedz zwiazana z ladowaniem akumulatora. Czy jest jakis prog od ktorego hands free mialby sie wylaczac?

 

Mechanik, dzisiaj zobacze jak wyglada sytuacja po poruszaniu stykami.

 

Ps. do moda: Nie mam pl znakow wiec prosze o wyrozumialosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Daw1990 napisał:

Ps. do moda: Nie mam pl znakow wiec prosze o wyrozumialosc.

Przy dzisiejszym stanie techniki to nie jest wymówka. Proszę zainstalować inną przeglądarkę, zmienić słownik w telefonie, lub inną aplikacje do komunikacji i to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u osoby która podpięła mi auto pod CLIPA (40zl) i o dziwo nie wykazało żadnych błędów dot. czujników od karty, natomiast niepokojący jest fakt,że nie można było zrobić testu czujników od karty(wewnątrz auta) i zamiast tego wyskakiwał komunikat o tym, że nie ma odpowiedniego zasilania. Przejrzałem wszystkie bezpieczniki znajdujące się po lewej stronie od kierownicy i są ok.

Czy od hands free jest jakiś bezpiecznik w nietypowym miejscu(bądź "typowym" ale różnym od wyżej opisanego?) bądź ktoś też miał taki problem z brakiem dostępności tych opcji?

Niestety nie mam drugiej karty ale wygląda na to, że problem leży po stronie auta.

 

Z jednego wątku na tym forum dowiedziałem się, że mogę jeszcze:

- odłączyć akumulator na całą noc aby zresetować komputer(w niektórych wątkach informują,że wystarczy tylko 30 min- jak jest w rzeczywistości?),

- wykonać reset komputera przez wciśnięcie i przytrzymanie guzika w manetce + start,

- wciśnięcie i przytrzymanie guzika w klamce przez ok. 10 sekund (każda klamka + bagażnik),

- wciśnięcie i przytrzymanie guzika w na karcie przez ok. 10 sekund (trzy guziki),

 

PS. Przy okazji informuje, że jeden z serwisów ASO zdementował plotke o drugiej baterii i jakimś progiem naładowania akumulatora przy którym hands free wyłączałoby się.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma oddzielnego bezpiecznika. Dla pewności możesz jeszcze sprawdzić bezpieczniki pod maską w module UPC, ale jak wszystko działa oprócz HF to raczej nie jest problem z bezpiecznikiem. Za system HF odpowiada moduł komfortu (UCH). Znajduje się on w głębi za bezpiecznikami w kabinie. Myślę, że powinieneś się do niego dostać i zacząć od przeczyszczenia styków wszystkich wtyczek (często śniedzieją). Dokładnie od anten jest złącze 40pinowe szare (większa kostka, ponieważ są dwie szare kostki). Jeżeli to nie pomoże i CLIP nie widzi anten to z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że uszkodzony jest UCH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W karcie od HF jest dodatkowa antena. Ja z nią miałem problem po upadku z wysokości  1 metra.  U mnie raz działało, a raz nie. Wyczyściłem solidnie całą instalację przez co zwiększyłem zasięg pilota, ale problem z HF pozostał. W międzyczasie drugą kartę wysłałem do naprawy. Teraz jest bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 23.09.2017 at 10:19 PM, mireczek01 said:

Nie ma oddzielnego bezpiecznika. Dla pewności możesz jeszcze sprawdzić bezpieczniki pod maską w module UPC, ale jak wszystko działa oprócz HF to raczej nie jest problem z bezpiecznikiem. Za system HF odpowiada moduł komfortu (UCH). Znajduje się on w głębi za bezpiecznikami w kabinie. Myślę, że powinieneś się do niego dostać i zacząć od przeczyszczenia styków wszystkich wtyczek (często śniedzieją). Dokładnie od anten jest złącze 40pinowe szare (większa kostka, ponieważ są dwie szare kostki). Jeżeli to nie pomoże i CLIP nie widzi anten to z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że uszkodzony jest UCH.

Dziękuje za nowy trop! Czy jest możliwość sprawdzenia poprawności działania tego modułu (UCH) i jak skomplikowana jest jego wymiana(+ orientacyjny koszt wymiany i części i-czy może być używany czy tylko nowy?)

 

On 23.09.2017 at 11:48 PM, jabrze said:

W karcie od HF jest dodatkowa antena. Ja z nią miałem problem po upadku z wysokości  1 metra.  U mnie raz działało, a raz nie. Wyczyściłem solidnie całą instalację przez co zwiększyłem zasięg pilota, ale problem z HF pozostał. W międzyczasie drugą kartę wysłałem do naprawy. Teraz jest bajka.

Przypominam, że karta cały czas była bezpieczna i wykluczam jej mechaniczne uszkodzenie.

On 28.09.2017 at 12:16 AM, TheOktik said:

Stawiam na uszkodzenie karty. Na obu kartach tak Ci się dzieje ?

Tak jak wyżej napisałem, mam tylko 1 karte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
W dniu 23.09.2017 o 23:48, jabrze napisał(a):

W karcie od HF jest dodatkowa antena. Ja z nią miałem problem po upadku z wysokości  1 metra.  U mnie raz działało, a raz nie. Wyczyściłem solidnie całą instalację przez co zwiększyłem zasięg pilota, ale problem z HF pozostał. W międzyczasie drugą kartę wysłałem do naprawy. Teraz jest bajka.

Wymiana kary pomogła. Moja spadała wielokrotnie. Jedyny objaw to brak zasięgu nawet z kartą w środku musiałem wkładać kartę do czytnika. Zapasowa karta działa idealnie wiec  pewnie ta wspomniana antenka się zepsuła 😜  ( a już połowa auta rozebrana przez specjalistów )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!