Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Konserwacja podwozia na zimę


Rekomendowane odpowiedzi

Tak samo mi powiedzieli w ASO.

Co więcej, jak się na przegląd jedzie to nie będą mogli zrobić przeglądu zabezpieczenia antykorozyjnego (jak będzie czymś zapaćkane) więc w awaryjnej sytuacji pewnie wypną się na gwarancję.

Co jeszcze więcej, żeby utrzymać tę gwarancję trzeba jeździć co roku na przegląd blach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dwie Meganki I, w każdej konserwacje (+profile) robiłem pierwszy raz dopiero po 10 latach od daty produkcji. Jak się ich pozbywałem to jedna miała prawie 18 lat (trzymana pod chmurką), a druga 15lat (13 lat pod chmurką + 2 garaż). Nie miałem problemów z korozją podwozia i ogólnie blacharki. Jedynie miejsca na podwoziu, które były uszkodzone mechanicznie np. od kamieni czy podnośnika, miały delikatne naloty rdzawe (były naprawiane na bieżąco). Dlatego, tak jak koledzy już wcześniej pisali, konserwacja nowego samochodu jest aktualnie zbędna i dodatkowo mogą być problemy z gwarancją. Oczywiście pojawią się osoby, które miały problemy z blacharką w Megane, ale są to raczej pojedyncze przypadki (najczęściej auta z importu po wypadku lub parkowane na trawie lub gruncie). Mam tylko nadzieję, że z Megane IV będzie podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, deku napisał:

Co jeszcze więcej, żeby utrzymać tę gwarancję trzeba jeździć co roku na przegląd blach.

Dokładnie. W Krakowie taki przegląd wycenili mi na 120 zł brutto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie wymiana oleju i filtra (z własnym olejem i filtrem) + przegląd serwisowy (w tym antykorozyjny) kosztował 187,00 zł brutto. Do tego wpis w książce serwisowej i systemie co stanowi wartość dodaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Gwro, zaciekawiły mnie Twoje doświadczenia z blacharką w Megi I.

Podejrzewam, że miałeś wersje poliftowe. Tam był podobno lepszy ocynk i gwarancja na perforacje 12 lat.

Ja mam jeszcze Megi I ale przed liftową z gwarancją na 6 lat. Samochód od nowości w rodzinie, więc wiem, że samochód jest bezwypadkowy.

I niestety o blachach nie mogę napisać tyle dobrego co Ty :-)

Korozja zaczęła wychodzić już po jakiś 10 latach. Przed pełnioletnością kompletnie przedzewiały nadkola z tyłu. Zostały naprawione po taniości, więc ruda już wraca. Natomiast progi przegniły okrutnie. Auto generalnie nie garażowane, ale od ostatnich 5 lat nie jeżdżone w zimie. Gdyby nie te blachy, to dalej bym ujeżdżał auto, aż koła odpaną :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszą MI 1.6e miałem z 1998 czyli Ph1 i nie było problemów z rdzą, oczywiście była zadbana (minimum dwa razy do roku wosk, po 10 roku konserwacja podwozia, potem po 14 roku). Autem od nowości jeździł ojciec, potem ja dostałem ją "w spadku" jak miała 10 lat i męczyłem praktycznie do pełnoletności (zabrakło 2 miesiące) kiedy to dostała strzała w bagażnik i nie opłacało mi się już jej robić. Mechanicznie auto nie miało problemów, no ale jak się jej pozbywałem miała niecałe 160 000km przebiegu. Korozja pojawiała mi się jedynie na progach (w dolnej części) gdzie był podstawiany lewarek. Jednak nie miałem perforacji, bo było na bieżąco podmalowywane. Oczywiście auto stało pod chmurką przez cały okres użytkowania. Równolegle miałem przez 7 lat MI 1.9 DCI, ale już Ph2 z 2002 roku. Od Niemca, który płakał jak sprzedawał :), po stłuczce naprawianej w Niemieckim ASO. Też nie było problemów z korozją nawet w miejscu, gdzie była naprawiana. Jedyne problemy miałem z listwą/uchwytem na klapie bagażnika (kombi). Tam przy mocowaniu pojawiła się rdza i delikatne purchle nad tablica rejestracyjną (oczywiście w porę zauważone i naprawione). Miała 240 000km jak ją sprzedałem (choć mogła mieć poprawiony licznik). Sprzedałem za grosze, bo wysypała się skrzynia biegów, a ze względu na przebieg obawiałem się tego, że po wymianie skrzyni znowu coś dużego się wysypie (choć dość dużo w nią zainwestowałem). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!