Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu - niby proste ale to Reno


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o sugestie, jakoś brak mi pomysłów.

Pacjent megane 3, 1.6 16v 110km - gaz lpg tech obd. Problem występuje i na benzynie i na gazie. Kupiłem przy przebiegu 143 tyś km, dzisiaj ma 160 tyś, gaz montowałem ja. Rozrząd wg historii serwisowej zmieniany przy 100 tyś ( nie wiem czy z kzfr).

Pewnego dnia, czasem przy przyspieszaniu zaczął mieć bardziej rzężący odgłos przy przyspieszaniu. Zaczął nierówno przyspieszać, moc nie jest liniowa bardziej falująca, czuć że nie ma kopa ( abstrahuje od mocy), ale błędów brak ( komp gazowy czyta błędy po obd wiec łatwo wpinam się komórką po bt i za pomocą gas droida mam podgląd błędów). Kilka dni temu, na chłodnym silniku, check i przerywa jak zły ( od razu wiadomo że nie pali na jeden gar), szybkie czytanie błędów "losowa przerwa zapłonu" i "przerwa zapłonu na cylindrze 3", skasowałem pojeździłem check na cylindrze 2 . Sklep i 2 cewki zapłonowe beru na 2 i 3 cylinder. Po wymianie moc dalej nieliniowa, odgłos rzężenia czasem, od przypadku do przypadku check i czuć nierówną pracę ( tak delikatnie i przy np 2 tyś obrotów słychać przerywanie). Pojechałem na clipa, jak na złość chodził prawidłowo, wszystko na clipie okej. Po 2 godz znów cyrki. Wykręcone świece (denso wymienione ok 10 tyś temu), wyglądają wzorowo, przerwę przyklepałem na 0.8, zamieniłem świece miejscami i dalej to samo. Wyjąłem zawór kzfr, na stół 12v i działa idealnie. Odpiąłem wtyczkę od kzfr we wtyczkę żarówka i świeci przy przegazowaniu. Podpiąłem kompa lpg i ecu samochodu po elm 327- Map sensor gazu i lpg pokazują te same wartości, temperatury czujnika i reduktora pokazują podobne wartości (wiadomo reduktor ciut niżej ok 2 stopni), iat pokazuje prawidłowe wartości. Zaciągnąłem serwisówkę i szukam jak pomierzyć czujnik wałka i wału ale nie widzę ( strzelam że któryś z tych oszukuje ale wymieniać w ciemno jakoś mi się nie widzi a podmienić nie mam z kim) 

Dzisiaj check, telepanie, brak zapłonu na świecy 3. Dzisiaj wrócę ok południa, dam mu ostygnąć, wykręcę świecę i pomierzę kompresje - jak powinna być na zimnym ?

 

Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie ? Wiem że to reno, ale ten silnik to przecież żaden cud techniki...

Edytowane przez soza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, soza napisał:

Zaciągnąłem serwisówkę i szukam jak pomierzyć czujnik wałka i wału ale nie widzę ( strzelam że któryś z tych oszukuje ale wymieniać w ciemno jakoś mi się nie widzi a podmienić nie mam z kim) 

Te czujniki są chimeryczne i awaryjne, należy je wymienić parami, tylko na oryginały. To jest podstawowa sprawa przy tego typu błędach. Poczytaj; Wypadanie zapłonu - objawy jak cewka

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mih00 napisał:

Zasadnicze pytanie - jaja są na obu paliwach?

czytaj ze zrozumieniem - 2 zdanie - problem na obu paliwach.

 

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Te czujniki są chimeryczne i awaryjne, należy je wymienić parami, tylko na oryginały. To jest podstawowa sprawa przy tego typu błędach. Poczytaj; Wypadanie zapłonu - objawy jak cewka

Mogę wymienić na oryginał żaden problem, tylko jakikolwiek cień wątpliwości na ten czujnik - w sumie to i może moduł od sterowania cewek dawać ciała ( btw gdzie jest schowany ?). Po prostu nie lubię wydawać kasy w ciemno...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze miejscami cewki popodmieniał, żeby mieć jasność (bo jakoś nie ufam komunikatom o wypadaniu zapłonu na konkretnym cylindrze) tym bardziej że nowe cewki na 2 i 3 nie pomogły a objawy ewidentnie wskazuję na układ zapłonowy.

Edytowane przez deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, soza napisał:

 

 

Ktoś ma jeszcze jakieś sugestie ? Wiem że to reno, ale ten silnik to przecież żaden cud techniki...

Ten sam przypadek. Było do wymiany koło zmiennych faz z przebiegiem niecałych 10 tkm od wymiany - niemożliwe, a prawdziwe.

Nawet reklamacja części została uwzględniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Będziesz miał b.rozjaśnioną sytuację; czujniki, świece, cewki ( gniazda ? ) - będą OK. Zostaną ewentualnie wtryski i ich sterowanie.

świece są okej, zamieniałem je też miejscami, cewki 2 nowe i zamieniane miejscami ze starymi, gniazda czyste i suche. Wtryski fizycznie, raczej nie bo to samo dzieje się na gazie. Sterowanie wtryskami gazowymi robi inny komputer ( gazowy) a ten jest jedynie wpięty w 1 cewkę a korekty na poszczególne wtryski zbiera po obd. 

18 godzin temu, deku napisał:

Ja bym jeszcze miejscami cewki popodmieniał, żeby mieć jasność (bo jakoś nie ufam komunikatom o wypadaniu zapłonu na konkretnym cylindrze) tym bardziej że nowe cewki na 2 i 3 nie pomogły a objawy ewidentnie wskazuję na układ zapłonowy.

były zamieniane i błąd jest dalej. Jako że głównie wywala na 3 cylindrze ten zapłon i sporadycznie na 2, kupiłem dwie cewki.

 

14 godzin temu, jabrze napisał:

Ten sam przypadek. Było do wymiany koło zmiennych faz z przebiegiem niecałych 10 tkm od wymiany - niemożliwe, a prawdziwe.

Nawet reklamacja części została uwzględniona.

a jak doszedłeś do tego że to koło? u mnie ten element nie ma żadnej znanej mi historii, a nie słychać go, choć to dziwne rzeżenie które czasem/czest sie pojawia ( ciężko mi to do czegoś porównać. 

 

Dzisiaj popatrzyłem sobie na korekty i krótkoterminowe to jakaś jazda bez trzymanki nawet do 80% - jakieś berety się dzieją ... czekam na kuriera z czujnikami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, soza napisał:

Dzisiaj popatrzyłem sobie na korekty i krótkoterminowe to jakaś jazda bez trzymanki nawet do 80% - jakieś berety się dzieją ... czekam na kuriera z czujnikami...

Tak to ponoć jest w renówkach, chociaż sam nigdy w nich nie podglądałem. Stąd opinia, że bezsensem w Renault jest montowanie sterownika gazu z OBD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rzężenie może być tego oznaką.

Jeśli nowe czujniki nic nie zmienia to może być odpowiedzią.

Ja dla mechanika sprawdzałem jak wygląda przesunięcie synchronizacji między czujnikami wału i walka, bo było podejrzenie uszkodzenia sterownika. Sterownik tylko nowy - ASO chciało 4 tys. plus koszty wgrania danych.

Nawet na wolnych obrotach skakało, a być wcale nie powinno. Elektrozawór nie ma wtedy sterowania i tamten też nie miał.

Przed decyzją transportu do ASO mechanik sprawdził rozrzad i do tego doszedł. Rozrząd był ok. Megane 2 sedan trochę po gwarancji 90 tkm. wiele lat temu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli cokolwiek obecnie mógłbym doradzić to ( przed wymianą czujników) ;

- każdą używaną cewkę, mimo wszystko wypiąć i zastąpić nową,

- KZFR, elektrozawór zmiennych faz rozrządu, jeżeli są awaryjne to efektem tego jest nierówna praca silnika na biegu jałowym,

a powyżej 1800 obr zaczyna stukać koło zmiennych faz rozrządu ( terkotanie, silnik chodzi jak traktor, klepie jak diesel, silnik jest słabszy ). Jeśli jest OK, to auto normalnie przyspiesza a przede wszystkim jest cicho pod maską,

- KZFR lubi aby olej w misce był pod kreskę ' max', nie może być ponad max. Olej dobrej jakości 5W40/synthetic i wymieniany co ok.10.000 km do 12.000 km ,

-niedomagania jednych wtrysków ( gazowych - jakie masz? ) mogą wpływać na pracę drugich wtrysków.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!