Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

EnD

Megane II phI Wypadanie zapłonu - objawy jak cewka

Recommended Posts

Mam nowy problem z samochodem, który zastanawia mnie co dalej zrobić.

Objawy jak przy padaniu cewki - podłączenie pod ELM, wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Podmiana cewek między 2 i 3 cylindrem - i błąd: wypadanie zapłonu na 2 cylindrze. Szybka diagnoza - padnięta cewka.

Cewka nowa kupiona, wymieniona, jednak po wymianie problem istnieje dalej.

Następnie wymieniona znowu cewka pomiędzy 2 i 3 cylindrem (nowa na 3, stara na 2), problem magicznie ustał. Na chwilę, po chwili znowu czuć szarpanie, aczkolwiek mniejsze niż wcześniej.

Jaki opór powinien być na cewce, przy jej sprawdzaniu?

Gdzie dalej można szukać problemu, czy obwiniać kable, czy też może druga stara cewka też powoli odmawia współpracy i powinienem ją wymienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zamieniaj dalej cewki tylko zapisuj gdzie jaką dałeś jeśli problem wędruje za cewką to już masz odpowiedź, jeśli problem występuje na tym samym cylindrze to winny może być wtrysk, końcówka mocy na sterowniku, wypalony zawór, uszkodzona świeca

Edytowano przez kimbo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Renalut Megane I phII 1.6 16V 119000 km:

 

Mam w pewnym sensie podobny problem. Samochód na zimnym silniku (nie codziennie) szarpie, jak przy wypadaniu zapłonu, łagodne ruszanie spowoduje zgaśnięcie i walenie tłoków, dopiero jak go gazuję to wtedy daje radę. W dalekiej trasie to się nie zdarzyło (jak na razie). Czasem też po odpaleniu zachowuje się nieco inaczej, tzn. sam dodaje gazu i obroty idą powyżej 2000 (ale to może być komputer, który próbuje skompensować awarię na jednym z cylindrów itp.).

 

Problem zaczął się ok. rok temu zimą, wtedy myśleliśmy, że to czujnik temperatury powietrza może. Szarpał szarpał, aż w końcu wydawało się, że problem znalazł się. Otóż pewnego dnia nawet rozgrzany nie przestał szarpać. Podpięliśmy pod diagnostykę - wypadanie zapłonu! Sprawdzamy świece, tak jedna mokra! Sprawdzamy cewkę od tej świecy omomierzem, tak przepalona częściowo! Zmieniłem cewkę i był spokój.

 

Problem jednak powrócił (ale tylko na zimnym). Diagnostyka pokazuje znowu wypadanie zapłonu! O żesz ... Dobra zmieniłem wszystkie 3 pozostałe cewki na wszelki wypadek, zmieniłem wszystkie 4 świece, przy okazji poduszkę pod blokiem silnika (często lecą w tym modelu). Dalej szarpie i gaśnie. O co chodzi? Gdyby to był wtrysk to czy nie powinno wyjść na diagnostyce? Może kable, ale czemu wtedy skacze czasem na 2000 obrotów sam z siebie (no mówię, chyba że sterownik coś kompensuje). Przekładałem też cewki z prawa na lewo, żadnej różnicy. Kabli nie próbowałem zamieniać (kolejność zapłonu). Z drugiej strony ten model, nie ma pełnej diagnostyki, może pod wypadaniem zapłonu znajduje się kilka rzeczy ...

 

Macie jakieś pomysły? Czy ktoś miał coś podobnego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam podobnie.U mnie przy trzymaniu pedału gazu wcisniętego (np.podczas podjazdu pod górkę) czuć jak autko zbiera się nierównomiernie (jest moc a po chwili nie ma mocy i tak cały czas , czy zimny czy ciepły silnik).Sprawdzałem na CLIP-e i szystko jest OK. Zero błędów.Świece , filtry itp. wymieniałem w czerwcu br.Może miał ktoś podobne objawy i se poradził.Kolega Keevvee moze miec racje z tą niepełną diagnostyką.Może być i tak że niektóre błędy wyskakują dopiero gdy silnik jest obciążony czyli jak autko jedzie? Ale to tak moja sugestia :).Nie chce w ciemno wydawać kasy na cewki bo jednak troszkę kosztują

Edytowano przez boban666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy przy wymianie cewek powinno się je wymienić tylko tą 1 zepsutą czy raczej parami?

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, winny był uszkodzony sterownik silnika.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkop.

Problem podobny. Megane II phII 1.6 K4M. Na gazie miodzio lodzio. Na benzynie wypada zapłon z 2. cylindra. Cewka z 2. cylindra poleciała do 4. cylindra. Świeca do 3. Wtrysk do 1. Dalej wypada zapłon na 2. cylindrze.

Sterownik i główną wiązkę uznałem za dobre bo przy wtyczce "wgryzione" są kable do LPG a LPG lata bez problemu.

Biorę pod uwagę, że padła wiązka na listwie, ale nie "prułem" tych kabli jeszcze.

Układ paliwowy od pompy do listwy uznałem za sprawny bo tylko 2. cylinder wypada a nie wszystkie/losowe.

Układ zapłonowy pozamieniałem raczej dla pewności bo skoro LPG działa to raczej nie jego wina.

 

Dodatkowo sprawdzałem na Maxiecu. Na PB bardzo niskie napięcie na Lambdzie przed katem, na LPG już normalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z  opisu  wynika,   że    nie   ma   dobrego  kontaktu   na   drugiej   świecy   lub   drugim  wtrysku  benzyny. 

Jak   wygląda   świeca   na  II  cylindrze ? 

Zalecam ;  zakup   nowe  świece   zalecane  przez   producenta   np ;   Eyquem RFN58LZ  =  Renault 7700500155

Zmniejsz   odstęp  elektrod   do   0,7 mm    i    obserwuj 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, hwfreak napisał:

Na benzynie wypada zapłon z 2. cylindra. Cewka z 2. cylindra poleciała do 4. cylindra. Świeca do 3. Wtrysk do 1. Dalej wypada zapłon na 2. cylindrze.

Moim skromnym zdaniem, problem jest na sterowania 2-go wtrysku, skoro pozamieniałeś miejscami; cewkę, świece, i wtryski, to bardziej obstawiałbym instalację 2 wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, P_r_z_e_m_o napisał:

obstawiałbym instalację 2 wtrysku

 

Co masz na myśli pisząc o instalacji wtrysku? Mówisz o wiązce kabli? Sam wtrysk wylądował w innym cylindrze i nic to nie zmieniło. W sumie mógł bym zabrać wiązkę z listwy i "przebadać" ją multimetrem czy nie ma zwarcia albo coś.

LPG mam wpięte przy wtyczce idącej do listwy wtrysków więc wykluczyłem odcinek od ECU do tej wtyczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież wtrysk nie pracuje ciągle. Podaje paliwo w określonym momencie, steruje tym ECU.

Możliwe, że gdzieś w wiązce zrobiło się zwarcie lub przerwa, obstawiałbym wtyczkę.

W silnikach wyposażonych w instalację gazową często zdarza się, że padają wtryski od Pb.

U Ciebie raczej nie jest to problemem.

Piszesz, że pozamieniałeś miejscami cewki, świece i wtryski, i problem nadal występuje na 2.cylindrze.

Piszesz też, że na LPG jest wszystko OK, czyli można wykluczyć układ zapłonowy; świece i cewki.

Wtryski też można wykluczyć, skoro po zamianie miejscami problem nadal jest na tym samym cylindrze.

Opcje są wiec dwie.

- brak sterownia 2. wtrysku

- nie jest podawane paliwo na 2. wtrysk.

Drugą przyczynę wykluczam, raczej nie ma takiej możliwości.

Pozostaje sterownie wtryskiem i tu szukałbym problemu.

 

Mam nadzieję, że te podmianki nie były wykonane naraz, tylko, np. wymiana cewek i problem nadal jest itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze chyba po drodze coś takiego jak emulator wtryskiwaczy, który ma za zadanie oszukiwać sterownik benzynowy i odłączać wtryskiwacze benzynowe, gdy silnik pracuje na gazie. Być może w tym wypadku zachodzi taka sytuacja, że emulator nie włącza wtryskiwacza benzynowego na tym cylindrze.

To koresponduje z tym co napisał P_r_z_e_m_o

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, P_r_z_e_m_o napisał:

Mam nadzieję, że te podmianki nie były wykonane naraz, tylko, np. wymiana cewek i problem nadal jest itd.

 

Najpierw cewki. Potem komputer, następnie świece i na komputer i na końcu wtryskiwacze i znów komputer.

To w takim razie jutro patroszę i sprawdzam wiązkę.

 

1 godzinę temu, gimak napisał:

Być może w tym wypadku zachodzi taka sytuacja, że emulator nie włącza wtryskiwacza benzynowego na tym cylindrze.

 

Gazownik przeprowadził inspekcję instalacji i orzekł, że z LPG wszystko spoko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, hwfreak napisał:

Gazownik przeprowadził inspekcję instalacji i orzekł, że z LPG wszystko spoko.

Przyznaje, nie jestem gazownikiem i znam dwie sekwencyjne instalacje gazowe Dream XXI N oraz Prinsa i mam do nich programy diagnostyczne. W żadnym z nich nie znalazłem nic co pozwoliłoby stwierdzić lub wykluczyć niesprawność emulatora wtryskiwaczy. W wykazie kodów błędów w Prinsie nie ma kodu odnoszącego się do emulatora, wygląda na to, że emulator jest poza polem widzenia sterownika gazowego. Nie spotkałem się z takim przypadkiem, ale nad tym myślałem i doszedłem do wniosku, że jeżeli w programie diagnostycznym wszystko gra, w realu nie, to trzeba wziąć pod lupę emulator wtryskiwaczy, a z tego co czytałem, to jedyną metodą na jego sprawdzenie jest podmiana na inny, o którym wiadomo, że jest sprawny. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, gimak napisał:

znam dwie sekwencyjne instalacje gazowe

 

Komputer Stag QBOX + parownik i wtryski Staga. Instalacja ma przebiegu 8kkm i na miesiąc przed wymianą filtrów gazowych autko odwaliło taką imbę. Gazownik zaufany i na potwierdzenie swoich słów zlecił załodze sprawdzenie instalacji (sprawdzili napięcia, odczyty z kompa LPG i połączenia kabli).

No ale gazownika mam 350km od mieszkania a renówkę 300m więc atakuję przewody od wtrysków.

Jak zabraknie mi pomysłów to najwyżej wytne zasilanie od LPG i wgryzę się obejściem prosto od ECU do wtrysków.

Ale w 7 dzień tygodnia gdzie powinienem odpoczywać rozerwę przewody na listwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam i pytam sie o postępy gdyż mam ten sam problem lecz na 4 cylindrze. Na PB szarpie a LPG idealnie. Cewki podmienione, świeczki i listwa wtryskowa też a mimo to ciągle wypada zapłon na 4 garze. 

Też mam w planie sprawdzić wiązke z listwy PB, podmienie ją na nie ingerowana z LPG. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sygnał z ECU Pb w tym przypadku przechodzi przez sterownik gazowy. Także niewykluczone, że może być jakiś problem w samy sterowniku gazowym lub też na połączeniu sterownik gazowy, wtryskiwacz benzynowy. Jeżeli na gazie chodzi ok, to znaczy, że z ECU PB do sterownika LPG sygnał dociera i trzeba badać odcinek ze sterownika LPG do samego wtryskiwacza a przede wszystkim obejrzeć dokładnie miejsce łączenia wiązki sterownika LPG z wtryskiem PB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LPG mam zakladane w ASO, wtyczki elegancko porobione.

Zrobiłem tak jakbym nie mial gazu zamontowanego. Tzn bezpiecznik od gazu wyjety (prądu brak) i wiązka LPG odpieta z wiazki PB. Auto dalej nie odpala płynnie i przy zmianie biegów czuć dlawienie które po chwili ustaje. 

Pozostaje chyba podjechać do ASO i niech sprawdza ECU. 

Błędu nie kasowalem bo nie mam czym, ale po tym zabiegu auto powinno działać normalnie? Wiem ze blad jest zapisany w pamieci lecz objawy powinny ustąpić skoro instalacja elektryczna LPG byla rozpieta. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli w tej chwili połączyłeś wtryski bezpośrednio z ECU PB (zlikwidowałeś rozcięcie, w które wpięta jest wiązka od LPG)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2017 o 23:37, pavo88 napisał:

Też mam w planie sprawdzić wiązke z listwy PB,

U mnie wiazka nic nie dała. Jak chcesz sprawdzic mogę Ci wysłać. Dogadamy na pw ;)

 

A w temacie to już sam nie wiem :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszyłeś odstęp elektrod na świecach?

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2017 o 23:37, pavo88 napisał:

Odświeżam i pytam sie o postępy gdyż mam ten sam problem lecz na 4 cylindrze. Na PB szarpie a LPG idealnie. Cewki podmienione, świeczki i listwa wtryskowa też a mimo to ciągle wypada zapłon na 4 garze. 

Wymieniona listwa wtryskowa - na gazie?

Gdyby to było u mnie, to w tej sytuacji, zamiast kopać w instalacji elektrycznej, sprawdziłbym wtryskiwacz benzynowy na tym cylindrze czy nie jest przytkany. W corolli z tego powodu (na pewno) wymieniałem dwa wtryskiwacze benzynowe, a trzeci, jeszcze na gwarancji, też prawdopodobnie z tego samego powodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zarówno u mnie jak i u kolegi wyżej świece i wtryski benzynowe odpadają bo zostały zamienione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, ECU PB było podpięte bezpośrednio pod wtryskiwacze PB, tak jakby nie było instalacji LPG. 

Mechanik sprawdził pompę i podobno daje dobre ciśnienie, filtr nie zapchany. Świece wymieniłem, cewki zmieniałem miejscami, dodatkowo kupiłem jedną na podmiane. Moje wtryskiwacze PB były na regeneracji, dodatkowo kupiłem używaną listwe wraz z związka którą podmieniłem w silniku i nic. Dalej dlawi się na PB przy odpaleniu i podczas zmiany biegów. Dodatkowo zauważyłem że nie ma takiej mocy jak na gazie. Na PB od 150 km w górę to słabiutko szedł, jak tylko przełączylem na gaz to wystrzelił jak rakieta... 

Spróbuję jeszcze świeczki zmienić z mniejszym odstepem... 

Jakieś inne propozycje? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...