Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnika przy 2k obrotów


marek789

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio pisałem o nie równomiernym załączaniu się turbo, usterką okazała się jednak pompa vacum. Jednak teraz zaczęło się od tak dziwna przypadłość a mianowicie rano odpaliłem samochód wszystko fajnie, turbo działa i to w miarę sprawnie. Zagrzał się dobrze silnik przejechałem już trochę kilometrów i nagle check injection. Auto od razu straciło na mocy check świeci na wyświetlaczu i desce. Jak zgasł to podczas przyśpieszania nie załącza się turbina oraz przy około 2k obrotów zaczyna szarpać samochodem lecz stara się powoli przyśpieszać. Wyczyściłem i założyłem sprawną część elektroniczną EGRa oraz zaślepiłem płaską blaszką, jednak świeci check, nie jestem w stanie zaprogramować go maxiecu a do clipa będe mieć dostęp dopiero w sobotę. Dolot jest szczelny, elektrozawór po przełożeniu z Laguny 2 z silnika 1.9 dci 100 zachowuję się tak samo, w dodatku mój elektrozawór w lagunie działa. Komputer na chwilę obecną pokazuję tylko błąd DF209  mikroprzerwanie - permanentny. Ostatnio pomogła adaptacja clipem i było w porządku. Poza tym błędem nic innego nie pokazuje. Jakie powinny być wartości czujnika doładowania? Na wolnych obrotach mam coś około 980 mbar, przy wyższych wskazuję czasem 1450 itd. Ma ktoś może jakiś pomysł co mogło się wydarzyć i może cokolwiek podpowiedzieć?

 

Jutro rano odpalę auto i sprawdzę jak się zachowuję turbo i dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy odpalałeś rano auto, sprawdziłeś jak się zachowuję turbo ?

DF209  - Obwód czujnika położenia zaworu EGR ; przerwa w obwodzie lub zwarcie do uziemienia – sygnał nieciągły. 

Czy przed awarią było dużo jazd po mieście, na krótkich odcinkach? Czy nie ma zwiększonego zużycia oleju ? Jaki stan zaworu odmy?

Sama płaska blaszka nie wystarczy, konieczne są jeszcze podkładki lub inna wersja zaślepki. Zobacz ;

a/ Zaślepka EGR RENAULT 1.9 dCi F9Q 90 KM 120 KM  ,

b/ Zaślepka EGR RENAULT NISSAN VOLVO OPEL 1.9 dCi ,

Oprócz cewki, wadliwa może być wtyczka, słabe styki.

Po zaślepieniu, korzystnie jest przeczyścić przepływomierz, map-sensor, układ dolotowy.

Uszkodzony EGR może wpływać na błędy przepływomierza i czujnika doładowania.

Odpalić silnik, rozgrzać go do momentu załączenia wentylatora i spróbować usunąć błąd.

EGR musi być podłączony, sprawny, żeby wykasować błąd.

Czy słychać pracę zaworu, jak się zamyka i otwiera?

Sprawdzić wężyki ciśnieniowe przy EGR, turbinie.

Można też odłączyć wtyczkę od EGR i zobaczyć jak reaguje turbina.

Parametry ciśnienia masz prawidłowe.

Jaki olej stosujesz? (najkorzystniej fuul synthetic).

Czy magistrala olejowa turbiny sprawdzona? Czy pomierzyłeś ciśnienie oleju na gorącym silniku?

Zalecam ; Po zaślepieniu dolać paliwa do pełna na sprawdzonej stacji, zastosować olej 2T na pełny bak, na odcinku ok.100 km do 150 km, dać po garach, celem przepalenia EGR, katalizatora, turbiny.

Kuracje powtarzać .

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wszystko już działa. Zanim przeczytałem odpowiedź to zdążyłem sprawdzić czujnik doładowania turbosprężarki na innym samochodzie i inny czujnik - ten sam efekt szarpania i brak turbo. Odpięcie przepływki powoduje kopcenie i czuć wtedy ropę z wydechu, intercooler i dolot cały szczelny, pompa vacum daje dobre podciśnienie, sztanga turbosprężarki pracuje, wymienione przewody podciśnienia na nowe. Mój elektrozawór po odpaleniu samochodu po około 3 sekundach się wyłączał, w Lagunie pracował w porządku. Po wypięciu wtyczki zasilania tego elektrozaworu szarpania nie było lecz nie było również turbo. Więc kupiłem elektrozawór używany który pracuję i się nie wyłącza po chwili, jednak moc nie wróciła i dalej jest szarpanie. Pokusiłem się jeszcze raz o wymianę na inny egr tym razem z mojego starego silnika 1.5 dCi wraz z częścią mechaniczną i zaślepieniem go. Po odpaleniu od razu zgasł Check, moc wróciła i turbo ładnie łapie od 1800 obrotów ;)

Co do komentarza wyżej odnośnie przepalenia egr, katalizatora i turbo (pewnie geometrii) to auto jest co chwilę przeganiane przez syna na szybkiego ruchu więc o to się raczej nie martwię.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze że nie spodziewałem się że aż tak może ograniczyć samochód zawór EGR. Wiedziałem że może trochę kopcić i trochę stracić na mocy ale ze aż rozłączy turbinę to bym się nie spodziewał. Ważne że już wszystko w porządku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!