Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowy na forum więc przedewszystkim chciałbym się przywitać.

Proszę o pomoc w moim problemie.

Kupiłem auto lekko uszkodzone wizualnie, brak mu m.in. przedniego lewego nadkola.

Właśnie przez to widzę ze ma nie podpięte nigdzie 2 przewody, jeden 6 żyłowy, a drugi 10. Ten 10 żyłowy ma wtyczkę, a ten 6 ma urwaną.

To wszystko jest w miejscu obok jakiegoś sterownika czy czegoś takiego za nadkolem. 

 

Poza tym nie działają światła dzienne i przeciwmgłowe przednie. Tez są urwane po lewej stronie kable jednak to wiadomo jak podłączyć. Próbowałem ale tak jakby prąd nie dochodzi, zresztą po lewej stronie jest wszystko podpięte.

Edytowane przez Milorddd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za nadkolem mogą być jeden lub dwa sterowniki. Jeden to sterownik świec żarowych ( jest zawsze) a drugi to sterownik grzałek nurkowych do ogrzewania cieczy chłodzącej.

Wrzuć zdjęcia tych przewodów będzie łatwiej je zidentyfikować.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, dziękuję. Mam 2 dziury w zderzaku, wiec napewno tam powinny być czujniki. Czyli do tej wtyczki powinien być podpięty bezpośrednio przewód z czujnikami, czy może jeszcze coś przed?

 

A jeśli chodzi o dzienne to tutaj mam inne przewody bo one idą od lewej strony auta patrząc na maskę. Przynajmniej tak mi się wydaje. 20171214_103930.thumb.jpg.60580184f8d03a32688baa89985d3dd6.jpg20171214_103920-1.thumb.jpg.fb234e5e79c9f13136086d17512826cd.jpg

Kolory kabli zgadzają się z kablami które są podłączone do dziennych po drugiej stronie auta. Tam jest wszystko podłączone. 2 zielone i czarnobrazowy do dziennych, a czarny i szary do przeciwmgłowych. 

Chociaż i tak z tych kabli nie wychodzi żaden prąd. Nawet z drugiej strony nie świecą ani dzienne, ani przeciwmgłowe.

 

Więc i tak problem jest w tym do czego jest ten przewód 6 żyłowy.

Proszę o pomoc.

Edytowane przez Milorddd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na poniższych rysunkach są schematy instalacji wychodzących z z dwóch widocznych kostek. R 106 na 10 pinów do parktronic i przeciwmgielnych a R 33 na pinów do dziennych.

W tej chwili nie masz zasilania na podłączonych światłach prawej lampy bo nie są podłączone do kostek widocznych na zdjęciu z Twojego drugiego postu.

Poniżej kostka i podłączenia czujników parkowania i przeciwmgielne:

 

r106.thumb.JPG.ca882d2dbb063b7d18d41c93897bb00c.JPG    5a3391131920f_R106zopisem.thumb.jpg.6be845b4cccd26db97f2bf138d4223dc.jpg    5a339101a8f27_R106przeciwmgielne.thumb.jpg.56db979c74348a8337c1cb29c0b7993a.jpg

 

 

Kostka i schemat podłączenia podłączenia dziennych:

 

5a3390f6533b0_KostkaR33wiatedziennych.thumb.JPG.5aabb34e4e423aebd0e9bba76e88b6e4.JPG    5a33910a60c26_R33dodziennych.thumb.jpg.024bf6c8ae25c56a824df3de44f67574.jpg

 

Edytowane przez aniewa
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz rozumiem. Te kable ze zdjecia powinny być połączone z tymi urwanymi. Tylko jak..? Kolory są różne, i jak sprawdzić czy jest napiecie

20171214_103930.thumb.jpg.8248be94302c593cf701f09b3d8e8527.jpg

Pytanie jeszcze co z tymi przeciwmgłowymi. 

Po lewej stronie są podpięte, ale idą do nich kable z powyzszego zdjęcia. Jednym przewodem 2 do przeciwmgłowych i 3 do dziennych.

A te są urwane jak wiadomo.

20171214_103920-1.thumb.jpg.61d90915c0110a145cf4488538d2e65e.jpg

 

A jeśli chodzi o te czujniki parkowania to dzisiaj patrzyłem w menu przy liczniku i mam ustawienia czujników parkowania ale tylko tylnych a o przednich nic nie ma. Jak to możliwe? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat którym dysponuję jest od megane III ph II, w ph III mogą być trochę inne rozwiązania lub inne kolory.  Niestety nie mam schematu do ph III. 

Masz opis wyprowadzeń z dwóch wtyczek które wiszą przy nadkolu. Teraz musisz miernikiem sprawdzić który z urwanych przewodów co zasila i podłączyć do odpowiednich pinów w wiszących wtyczkach. Tylko tyle mogę pomóc.

Zderzak oryginalny czy dołożony z wersji z czujnikami parkowania?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. I tak dużo mi się rozjaśnilo w temacie.

 

Właśnie nie jestem pewny.. wiem ze miała stłuczkę więc możliwe ze zderzak był wymieniany i założony z możliwością czujników parkowania.

Ale w takim razie po co ta wtyczka 10 pinów jeżeli oryginalnie niebyla w nie wyposażona?

W zderzaku dziury są, a w plastikach od halogenow i dziennych juz nie ma więc napewno coś się tu nie zgadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć W mojej Megane III przed fl mam tylko PDC tył ale mam z przodu wtyczkę do ich podłączenia, jest ona wspólna razem ze światłami przeciwmgielnymi. Światła DRL mam w lampach więc drugiej kostki u mnie nie ma

Edytowane przez tomakur
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@Milorddd był byś uprzejmy zrobić zdjęcia zderzaka z otworami na czujniki parkowania przód ? 

od kilku lat wertuje sieć i nigdzie nie spotkałem PH III z czujnikami parkowania z przodu a nie ukrywam chciałbym doposażyć swoje auto w takowe 

EDIT 

znalazłem zdjęcia, u Ciebie też jest tak ? 

czujnik II.jpg

czujnik.jpg

Edytowane przez lordboss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
W dniu 15.12.2017 o 10:09, aniewa napisał:

Na poniższych rysunkach są schematy instalacji wychodzących z z dwóch widocznych kostek. R 106 na 10 pinów do parktronic i przeciwmgielnych a R 33 na pinów do dziennych.

W tej chwili nie masz zasilania na podłączonych światłach prawej lampy bo nie są podłączone do kostek widocznych na zdjęciu z Twojego drugiego postu.

Poniżej kostka i podłączenia czujników parkowania i przeciwmgielne:

 

r106.thumb.JPG.ca882d2dbb063b7d18d41c93897bb00c.JPG    5a3391131920f_R106zopisem.thumb.jpg.6be845b4cccd26db97f2bf138d4223dc.jpg    5a339101a8f27_R106przeciwmgielne.thumb.jpg.56db979c74348a8337c1cb29c0b7993a.jpg

 

 

Kostka i schemat podłączenia podłączenia dziennych:

 

5a3390f6533b0_KostkaR33wiatedziennych.thumb.JPG.5aabb34e4e423aebd0e9bba76e88b6e4.JPG    5a33910a60c26_R33dodziennych.thumb.jpg.024bf6c8ae25c56a824df3de44f67574.jpg

 

Cześć, odgrzewam kotleta, ale mam podobny problem.

Auto to Scenic III ph III 2015r. Wersja z PDC, halogenem i LED z przodu. Przy prawym nadkolu z przodu są dwie wtyczki, jedna 6 pinów (chyba pod LEDy) i druga 10 pinów (PDC i halogen).

Auto kupiłem uszkodzone z przodu i sprzedaący chyba wiedział co jest drogie, bo niestety wiązki pod lampy, PDC i halogeny brak. Niestety jest też ucięta wtyczka od LEDów i wisi mi tylko tam 6 przewodów. I tu właśnie mam problem. Wg. shcamtów, które zamieścił @aniewa dwa przewody to powinien być '+', dwie 'masy' i dwa sterowania. W moim przypadku mam niestety tylko masę na jednym przewodzie i plusa na drugim. Na pozostałych czterech nie mam żadnego napięcia.

Czy jesteście w stanie coś mi podpowiedzieć co i jak mogę sprawdzić. Nie rozumiem czym różni się w opisie "sterowanie + światła dziennego..." od " + światła pozycyjnego". Kiedy na którym powinno pojawiać się napięcie?

Tak czy inaczej dziwi mnie, że tylko na jednym mam masę i na drugim "+", a powinienem mieć dwa takie i dwa takie. Ktoś coś podpowie? Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!