Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozruchem. "Klekotanie silnika".


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam problem ze swoim autem tzn. Scenic ii 2.0 16v 2006 r., aczkolwiek przed liftem. Parę dni temu zostało ściągnięte przeze mnie z Niemiec. Wszystko było w porządku, jednak dziś pojawił się mały problem. Po rozgrzaniu silnika i dojechaniu do domu silnik na wolnych obrotach pracuje podobnie jak diesel. Dźwięk ustaje podczas jazdy, wtedy super wszystko ładnie działa (póki nie ma obrotów jałowych). Prócz tego ma problem z rozruchem. Odpali normalnie za 2-3 razem, aczkolwiek za 1-2 razem odpali i zaraz gaśnie. Nie wiem jak ze stratą mocy, ponieważ jeździłem zazwyczaj pojemnościami do 1,4, ale auto się zbiera raczej bez problemu. Rozrząd jeszcze nie był wymieniony, teoretycznie jest zrobione na nim 40tys km jeśli wierzyć naklejce. Miałem wymienić rozrząd/oleje po nowym roku (sprawdzony mechanik ma teraz pełno aut), lecz teraz nie wiem co robić i jakich wydatków się spodziewać. W sumie po sprowadzeniu przejechał może 200-250km. Oczywiście na desce nie wyświetla żadnych błędów. Jeśli ktoś miał podobny problem prosiłbym o naprowadzenie co ewentualnie mogło się uszkodzić, oraz orientacyjna cena części.  Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wstępnie (choć to rzadkość przy tym silniku) wygląda na problemy z kołem zmiennych faz rozrządu - KZFR (ewentualnie zaworem tego koła). Poszukaj na forum jest tego pełno, ale głównie o silniku 1,6 16V. Oczywiście nie słyszałem tego "klekotania", to na 100% nie potwierdzę, ale pooglądaj filmy na ten temat i porównaj. Bynajmniej jak masz robić rozrząd to dolicz też te koło do wydatków, zrobisz za jedną robocizną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę o kole i zaworze. Jednak wszędzie piszę o dźwięku rodem z diesla. Czy koło/zawór powoduje również problemy z rozruchem? Zobaczę jutro ten zawór jak wygląda u mnie, może wtyczka się tylko poluzowała. Dźwięk pochodzi od strony pasażera. A z tego co wiem popychacze/panewki by hałasowały również podczas wyższych obrotów. Postaram się jutro nagrać ten dźwięk. Czy jeśli to koło to czy można przejechać na nim 15 km do mechanika?

Ogólnie sprawdzenie zaworu jak wygląda? Wyjmuję i podłączam pod akumulator i się powinien otworzyć zawór na jaką odległość? Oczywiście zapewne musi się też domykać do końca i nie posiadać luzów? Czy taki zawór jest rozbieralny w celu ewentualnego oczyszczenia?

Patrzyłem ceny i w sumie komplet koła z rozrządem wyjdzie lepiej niż kupno samego koła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też moje podejrzenia padają właśnie na rozrząd. Szukam mechanika w moim mieście, ze względów bezpieczeństwa nie będę jechać 15km. Pytałem się znajomego o to i stwierdził, że to może być:

-KZFR (z tym, że zawór wykluczył raczej, podobno na zimnym silniku by dokuczał)

-przestawiony rozrząd

 

Ogólnie w ciągu 2 godzin wrzucę filmik tego co się dzieję. Tylko poczekam aż opady śniegu trochę zmaleją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał @jabrze może to być koło pasowe, mi padło ok. 200tys. km, a powinno być zmienione po 120tys (zalecenia producenta). Gdy się psuje może nawet przeciąć pasek rozrządu, np: link czy link. Tylko z kołem, nie było by raczej problemów przy odpalaniu.

Co do sprawdzenia zaworu to żeby drugi raz nie pisać poczytaj tutaj: link. Ale tak dokładnie co do milimetra nie sprawdzisz, chyba, że będziesz miał na podmiankę dobry do pomierzenia wartości ruchów tłoczka.

Co do tego, czy można jeździć, to spokojnie możesz jeździć ile chcesz pod warunkiem, że to KZFR. Jeżeli to koło pasowe to raczej nie :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje sprawdzić ;

  • ustawienie rozrządu, zdjać pokrywę zaworów,

  • stan i czystość czujników wałka rozrządu i wału korbowego,

  • stan ich łączy elektrycznych,

  • stan oleju w misce, powinno być na maxa,

  • czy nie ma syfu w elektrozaworze, oraz stan łączy elektrycznych czujnika.

Stosuj olej full synthetic, zmieniaj co 10.000 km oraz stosuj filtr oleju markowy; mann, knecht, purflux.

Zobacz; KZFR czy elektrozawór zmiennych faz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej oczywiście jest 5w30, fakt że jest już do wymiany, niestety w Niemczech 99% ludzi wymienia olej co 30-60tys. km zależnie jak jest w instrukcji... Silnik nie kopci na czarno czy siwo. Co do czujników wałka i wału. Koledze w pracy taki padł i auto trzeba było odpalać przez 15 minut by odpaliło i to z kabli. Elektrozawór zaraz sprawdzę wizualnie, tylko sprawdzę jak się odpina kostkę i co tam trzeba wykręcić. Oczyszczę kostki z czujników jeśli są w miarę dostępne od góry. Wrzucam właśnie film z odpalenia na zimno po nocnym postoju. Od razu mowie ,że po rozgrzaniu jest trochę inny dźwięk taki bardziej przypominający diesla. Mogę rozgrzać silnik jak będzie potrzeba.

 

 

 

Niestety YT obróciło mi ekran... Dałem do edycji znów, ale nie wiem za jaki czas będzie normalnie obrócony, póki co trzeba poćwiczyć kark.

 

Z tego co wyczytałem tego czujnika nie muszę konieczne sprawdzać pod włączonym silnikiem? Wystarczy akumulator? Oczywiście jeśli by się nie otwierał pod wtyczką, a pod akumulatorem tak to wtedy będzie problem z instalacją. Z tego co widzę jest rozbieralny. Pod ręka mam jedynie IPE, ale skoro do elektroniki się nadaje to czujnikowi nie zaszkodzi.

Edytowane przez Conneus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem te elektrozawór i przeczyściłem również w środku. Wizualnie nie wygląda na uszkodzony. Sprężyna normalnie odbija tulejkę w środku. Elektrycznie go jeszcze nie sprawdzałem. Czy wkładając ponownie cewkę trzeba ja "nakierować" na świece w środku, czy wystarczy włożyć i przykręcić i się sama wycentruje?

IMG_20171229_142324.jpg

IMG_20171229_142335.jpg

IMG_20171229_142340.jpg

IMG_20171229_142355.jpg

 

Dziś jednak nie uda mi się tej próby przeprowadzić bo pada :/ Muszę skombinować 2 akumulator, wolę nie odpinać ze scenica bo nie wiem czy mam kod do radia.

Tą cewkę normalnie włożyłem i wkręciłem z wyczuciem do lekkiego oporu, aż przestała się kołysać na boki. Może głupie pytanie z tą cewka było, ale zazwyczaj miałem auta z kablami WN.

Edytowane przez Conneus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za post pod postem, rozmawiałem z mechanikiem. Stwierdził, że KZFR do wymiany. Z racji, że mam do wymiany rozrząd to zamawiam cały komplet. Czy warto brać elementy ze zdjęć (nie chce robić reklamy wstawiając link)? 

Ogólnie umówiłem się na wymianę rozrządu z pompą i kołem, czyszczenie smoka olejowego i miski, wymianę oleju, podłączenie pod komputer by sprawdzić czy jednak czujnik wałka nie pokazuję jakichś błędów, oraz sprawdzenie koła pasowego/ewentualna wymiana jeśli już będzie potrzeba.

 

0bf357d84674a58eed1de13e0602.jpg

548de918483fa63aa6178cccfbdc.jpg

d1f482cf4c47bc40c51a5e9b3933.jpg

d4fa609f4cb9aca2b49b9c83744c.jpg

f3df2e8240c59fe2a250bfbbac43.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nie za bardzo rozumie "rozmawiałem z mechanikiem ". 

Mechanik powinien widzieć auto i słyszeć jego pracę i wówczas można porozmawiać z mechanikiem o zakresie usług.

Raczej, proponuje nie zamawiać części, lecz uzgodnić z mechanikiem na podstawie diagnozy, co należy wymienić.

Niech mechanik zamawia części, aby nie było problemu przy udzielaniu gwarancji na usługę.

Żądać faktury ze szczegółowym rozpisaniem wymienionych części. 

Dlaczego chcesz czyścić smoka i miskę olejową ? Proponuje raczej wymianę oleju po przebiegu ok.5-6.tys.km. 

Wymienić olej na markowy i filtr oleju również markowy, tak jak już pisałem wcześniej.

Wymień płyn hamulcowy, sprawdź stan klocków i tarcz hamulcowych.

Sprawdź ;

- luzy zaworowe,

- odmę olejową, 

szczelności układu dolotowego, szczególnie kolektora ssącego,

Przeczyść ;

- przepustnicę ( auto sprowadzone),

- map sensor i układ dolotowy,

- styki elektryczne na silniku.

Warto poczytać ; Jakie ciśnienie kolektora ssącego?

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście miałem na myśli fakt, iż mechanik widział auto. Po osłuchaniu rozgrzanego silnika na obrotach jałowych stwierdził, iż dźwięk pochodzi z KZFR. Ogólnie nie będzie z problemu z naciąganiem na koszty i ewentualna gwarancją bo wszystkie auta w rodzinie są robione u niego, jedynie wymienia element na siłę po wcześniejszym zadzwonieniu, gdy zagraża bezpieczeństwu. Nawet za diagnostykę nie chciał pieniędzy. W sumie polecał mi jakąś firmę chyba SWG lub coś podobnego w tej nazwie. Ogólnie rozrząd chce zamówić jedynie z tego względu, że chce rozłożyć sobie go na 2-3 raty. Wydanie 1,5-2 tys jednorazowo za całokształt niezbyt mi się uśmiecha, a pewnie tyle wyjdzie za wszystko to chociaż rozrząd chce sobie rozłożyć by nie naciągać budżetu na ten miesiąc.

Co do czyszczenia miski tak jak pisałem wcześniej na zachodzie ludzie wymieniają olej po 30-60tys. km, obstawiam, że jest smoła w misce i nie wiem czy bez fizycznego wyczyszczenia sam olej da radę wypłukać to, a magiczne płukanki dodawane do oleju jakoś nie wierzę. Dodam, iż brat ma scenica z 1.5 dci i miał taki nagar w misce po sprowadzeniu, że musieli to skrobać, ale tam znów są panewki wrażliwe na ciśnienie oleju. Przepustnice sprawdzałem i jest czysta. Klocki, tarcze i płyn mają 5 tys. km, nie ma zawartości wody w płynie.

Co do odmy to dobry pomysł bo jej nie sprawdzałem. Rozumiem, że ja znajdę pod kolektorem bo jakoś na wierzchu mi się nie rzuciła w oczy. Map sensora nie czyściłem, muszę odszukać jego lokalizację w książce. Większość styków elektrycznych wyczyściłem preparatem do styków. Układ dolotowy szczelny, nie ma falowania obrotów z lewego powietrza.

Luzów zaworowych nie sprawdzałem, ale nie słychać nic niepokojącego z okolic popychaczy.

Ogólnie jedyny problem to, że gaśnie po 1 odpaleniu i dźwięk diesla po rozgrzaniu znikający wraz z obrotami (chociaż wysoko go nie kręciłem to nie wiem jak powyżej tych 3-4 tys. to będzie wyglądać). Żadnych innych objawów, czy falowań obrotów.

 

PS. Dodam, że elektrozawór działa poprawnie pod zasilaczem stabilizowanym o regulowanym napięciu i natężeniu prądu maks. 10A.

 

PS2. Z tym czyszczeniem miski się jeszcze zastanowię. Tylko bym musiał poszukać oleju, który ma rzeczywiście dobre właściwości myjące. Najwyższej cały ten brud wejdzie w filtr. 

 

Edytowane przez Conneus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać z tej wypowiedzi, że jesteś rozsądnym kierowcą i użytkownikiem. 

Wymiana rozrządu, pompy wody i koła KZFR należy wykonać za jednym razem. Rozdział tych czynności, rodzi dodatkowe koszty.

Czyszczenie miski i smoka, przy takich doświadczeniach to b.dobry pomysł, na pewno pomoże w eksploatacji silnika.

Mając takiego mechanika, można mu zaufać i uzgadniać usługi niezbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zdjęć widać, że idziesz w oryginały, to na pewno będzie dobrze. Pytanie, czy kupujesz wszystko ty czy mechanik? Jaką daje Ci cenę na sam rozrząd z KZFR? Ale tak jak pisał @Andrzej-2010 nie rozkładaj wymiany rozrządu z kołem na 2 raty. Dwa razy zapłacisz za tą samą robociznę. Jak nie masz teraz kasy to poczekaj z tym rozrządem miesiąc, KZFR nic nie uszkodzi. Lepiej profilaktycznie przy tym przebiegu (wg. mnie to koniecznie) wymień uszczelniacze na wałkach i wale, no i pomyśl o kole pasowym ponieważ jego żywotność się już powoli kończy. Co do czyszczenia miski może mechanik ma kamerę endoskopową i lepiej najpierw sprawdzić czy jest sens to robić. Olej w benzyniakach też tak nie brudzi jak w dieslach - wg. mnie miska okażę się czysta - tzn bez jakiś większych osadów. No i tu wymiana serwisowa oleju jest po 20tys. km wg serwisu, więc może jednak ktoś tam się do tego stosował. Co do odmy to nie jest to diesel, ani nie silnik 2.0T, żeby odma miała takie znaczenie. Można teraz ewentualnie przeczyścić i jest to prosta robota. Jak się zepsuje, to usłyszysz to w charakterystyczny sposób: link i albo wymienisz albo naprawisz. Ewentualnie niech mechanik wyleje olej z kolektora ssącego i to wszystko.

Map sensor masz na kolektorze ssącym po lewej stronie zaraz przy wyjmowanym przez Ciebie zaworze KZFR ("ruszający" się czujnik)

Ogólnie nie sugeruj się dieslem 1,5 ponieważ to są zdecydowanie różne silniki zwłaszcza w kwestii awaryjności i obsługi. 2.0 F4R to są naprawdę dobre silniki i trwałe - nawet jak średnio dbasz :-) .

Dnia 29.12.2017 o 13:27, Conneus napisał:

Co do czujników wałka i wału

W tym silniku nie ma oddzielnego czujnika wałka rozrządu. Jest tylko czujnik wału na łączeniu skrzyni i silnika, z przodu jednostki na wysokości miski olejowej silnika (za chłodnicą, nie tak jak w większości silników u góry).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!