Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,9 dCi problemy z obrotami, predkością, prz


meganecoupe02

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przeczytałem mnóstwo postów na temat problemów z tym silnikiem ale nie znalazłem odpowiedzi na swój kłopot.

Sytuacja wygląda następująco: Auto było sprowadzone z Francji. Jeździło bez problemów całą zimę, ale ostatnio pojawił się następujący problem. Pewnego razu odłączyłem akumulator do ładowania na całą noc. Po ponownym podpięciu samochód wchodzi na obroty bardzo słabo, tj do 2000 idzie jak zawsze, później jest strasznie mułowaty. Słychać że turbina gwiżdże, ale nie ma to wpływu na przyspieszenie. Kiedyś po przekroczeniu 2000 obr samochód rwał do przodu jak wściekły.

Teraz podczas jazdy auto można rozpędzić do 120km/h (po bardzo długim czasie) i właśnie gdy dojdzie do tej prędkości zaświeca się kontrolka usterki elektrycznej i prędkość spada do ok 80 km/h i już nie przekracza 2000 obr (nawet po redukcji biegów). Chwilowo pomaga uruchomienie ponowne silnika. Zdarza się że kontrolka zaświeci się podczas jazdy i za chwilę gaśnie.

Zaglądając któregoś razu pod maskę (jeszcze przed opisanym wyżej ładowaniem), zauważyłem że kostka od przepływomierza była odłączona i schowana gdzieś pod osłoną filtra powietrza. Podłączyłem ją, ale nic się nie zmieniło, auto jeździło tak samo jak z odpietą kostką.

Zawór EGR został wyczyszczony, mimo tego że brudny nie był. Filtry były niedawno wymienione, olej też, rozrząd był robiony jeszcze we Francji.

Wszystko to zaczęło się po tym całonocnym ładowaniu.

Aha, przepływomierz był podpięty kiedy odłączyłem akumulator.

Nie mogąc dojść do ładu, pojechałem do serwisu. Podpięli sprzęt pod komputer i wypisali takie błedy:

DF019 obwód przepływomierza

DF022 obwód czujnika temp powietrza

DF074czujnik ciśnienia doładowania

DF241 Funkcja recyrkulacji spalin

DF205 obwód wlotu powietrza

DF176 Moduł elektroniczny

Po wykasowaniu błędów powiedzieli że juz wszystko w porządku. Jednak wszystko było tak samo. Umówiłem się na reklamację i po ponownym podpięciu zostały błędy czujnika powietrza i przepływomierza.

Auto od kiedy przyjechało nie wskazywało średniego i chwilowego spalania - serwis stwierdził że licznik jest na 99% uszkodzony.

Czy jest jakiś sposób, żeby samochód jeździł z odłączonym przepływomierzem ale miał moc tak jak wcześniej ?

 

Proszę o pomoc w tym temacie, moje pomysły się wyczerpały.

Pozdrawiam.

 

Silnik 1,9 dCi 102 KM

Rok 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!