Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

Układ jest nieszczelny - stąd powietrze, a pompka za słaba dla tak gęstego paliwa. Może być jej czerpak zasyfiony.

Może być obniżone napięcie w jej zasilaniu. Ta nieszczelność, przy dobrej pompce będzie niezauważalna.

14 minut temu, kowalikd napisał:

czemu to występuje po jakimś czasie od uruchomienia auta, a nie od razu. 

To paliwo zostało mocno schłodzone. Do odpalenia wystarczyło zgromadzone pod osłonami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, kowalikd napisał:

U mnie pompka jest na 100 % elektryczna

Z którego roku masz auto? I jeżeli wiesz to jaki kod silnika? Bo do 2012 nie było pompy elektrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie twierdzę, że to wina pompki paliwa. Nigdzie tego nie zasugerowałem. Spytałem tylko o kod silnika. A po Twojej odpowiedzi, że jest to silnik 636 to mogę Ci podpowidzieć, że prawdopodobnie cały problem tkwi w czujniku temperatury paliwa. Jest umieszczony na króćcu powrotnym paliwa na pompie wtryskowej.  Będę miał czas to dokładniej wyjaśnię w czym problem.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ten komunikat to odnośnie zablokuj hamulec postojowy. Znajomy sugerował mi że to może być czujnik ciśnienia paliwa, odnośnie czujnika temperatury paliwa to nie wiem, ale u mnie filtry paliwa jest podgrzewany 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja sugerowałem pracę pompki lub całego układu po stronie niskiego ciśnienia. Czujnik temperatury paliwa wpływa na korektę dawki. Niełączący by przelewał, ale w miarę rozgrzewania usterka ustępuje. Być może zawór zwrotny - nie wiem. Dalej poobserwuję temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem o kod silnika, bo właśnie w silniku 636 pojawia się przypadłość z niestabilnymi obrotami po uruchomieniu ma mrozie. I nie ma co szukać problemów z nieszczelnością układu paliwowego lub pompą paliwa. Doraźnie pomaga oszukiwanie czujnika temperatury za pomocą dołączonego rezystora powiedzmy od 4,8 do 8,2 kΩ równolegle do czujnika. Chodzi o to by sterownik widział temperaturę paliwa o około 6-8 stopni wyższą niż jest faktyczna. Wówczas obroty stabilizują się. Problem jest jednak w tym, że po nagrzaniu się silnika należy ten rezystor odłączyć. Można to rozwiązać poprzez zastosowanie np. takiego termo-kontaktu: Termostat bimetaliczny  KSD9700 NO 35C.  Po nagrzaniu silnika termo-kontakt umocowany na głowicy lub rurze z cieczą chłodzącą rozłączy dołączony rezystor. Po ostudzeniu silnika rezystor zostanie dołączony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy pomoże, czujnik pokazuje faktyczną temperaturę i wymienisz na taki sam. W rozwiązaniu które znalazłem chodziło o to by oszukać sterownik silnika odnośnie temperatury paliwa. Ma być o kilka stopni wyższa od faktycznej. I to pomagało. Możesz poeksperymentować i wypiąć całkowicie wtyczkę i wsunąć w piny wtyczki opornik np. 4,8 kΩ. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna wariować jak wzrasta temperatura cieczy chłodzącej a paliwo dalej jest zimne. To właśnie zjawisko było opisane przy tym kodzie silnika. Nagrana praca silnika identyczna jak u Ciebie.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego czyli wychodzi na to, że ten typ tak ma. Dziś jadę na wymianę oleju przy okazji zostawię samochód na noc na diagnostykę zobaczymy co oni powiedzą, ale widzę, że masz rację. Co za porażka ten samochód... 

Sprawdziłem w kwitach,  silnik k9k 636 zgadza się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!