Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

Po tym falowaniu obrotów silnika oddałem auto do znajomego mechanika. Jak twierdził wyjął sitko z pompy wtryskowej paliwa na którym było pełno opiłków.  Po "naprawie" problemu obserwował auto kilka dni na mrozach i stwierdzają że teraz wszystko będzie dobrze. Miałem jeszcze  okazję osobiście obserwować na tych mrozach auto i myślę że jest trochę lepiej ale to jeszcze nie to. 

Mam teraz takie pytanie : czy to jest normalne w tych autach ?  czy to za niedługi czas będzie koniec układu wtryskowego ?

Podejrzewam że są z pompy wtryskowej. Mam czarne myśli że nie dojadę do 170k  km  i będzie mnie czekał spory wydatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, maniak10-88 napisał:

Mam teraz takie pytanie :

- czy to jest normalne w tych autach ? 

- czy to za niedługi czas będzie koniec układu wtryskowego ?

- Podejrzewam ( opiłki ) że są z pompy wtryskowej.

Opiłki metalu to nie ten układ wtryskowy i nie ten rocznik.To raczej brud i zanieczyszczenia.

Kiedy zmieniałeś filtr paliwa??

Stosuj markowe filtry; mann, knecht, purflux,   

Wykonaj czynności które zaleciłem wcześniej,

Tankuj na sprawdzonych stacjach,

Nie może być powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa zmieniłem w tamtym roku na jesieni. Prawdę mówiąc nie wiem jakiej marki jest ten filtr ale z usługą wymiany zapłaciłem 200 zł. Filtry i olej są zmieniam co rok nie przekraczając 15k km . 

Z ciekawości niedawno sprawdziłem jakiej marki jest filtr powietrza i kabinowy. Wiec powietrza :Renault, kabinowy : chyba Valeo.

Za kilka dni jestem umówiony na wymianę rozrządu, jakiś uszczelniaczy, pompy wody, płynu chłodzącego, oleju silnikowego oraz filtrów oprócz paliwa. Zastanawiam się czy ten filtr paliwa zmieniać znowu na jesieni czy jak mechanik poleciał na drugi rok przy niskich przebiegach jakich robię.

 

Tankuje przeważnie paliwa premium, tym bardziej zimą na znanych i dużych stacjach gdzie jest duży ruch (Circle K, Lotos, BP ) 

Dodam że nie jestem taką osobą, która jeździ na " żydzie" . Gdy poziom paliwa spadnie lekko poniżej połowy to od razu tankuje. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień filtr paliwa na markowy,

Przeczyść przepływomierz i wymień oringi,

Przeczyść czujnik ciśnienia doładowania oraz zapewnij mu szczelność w dolocie,

Nie może być powietrza ( bąbli ) pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 19.09.2018 o 10:45, Andrzej-2010 napisał:

 

Przeczyść przepływomierz i wymień oringi,

 

 

O jakie oringi chodzi ? tzn w jakim miejscu, bo nie bardzo rozumiem.

Jestem po wymianie rozrządu, pompy wody i oleju z wszystkim filtrami oprócz paliwa. 

U znajomego na kanale sprawdziłem większość zaleceń wyżej wymienionych przez was i okazuje się że jest ok. Sprawdziłem (przewody dolotu, przepływomierz jest czysty, nie widać żadnych wycieków, świece żarowe sprawne, kable i złączki wydają się w porządku). Jednie co zauważyłem to na przepływomierzu uszczelka słabo trzyma. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie do tego problemu.

 

Te bąble powietrza nie ma takiej możliwości żeby sprawdzić czy są ze względu na przewody ciemne. 

 

Moje pytanie do użytkowników... Czy w ogóle ktoś poradził sobie w tym problemem ? Czy po prostu ten typ tak ma ? Czy to jakaś wada fabryczna tego auta ? 

Chodzi mi o to że wymieni się pół silnika a problem nadal będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, maniak10-88 napisał:

Jednie co zauważyłem to na przepływomierzu uszczelka słabo trzyma.

To jest właśnie oring i ma b.duże znaczenie do tego problemu. 

 

50 minut temu, maniak10-88 napisał:

Te bąble powietrza, nie ma takiej możliwości żeby sprawdzić czy są ze względu na przewody ciemne. 

 

Należy założyć przeźroczyste przewody paliwowe silikonowe ;

1075743986_Szczelnoukladupaliwowego.jpg.66716598cf4eff23f4f0cd971c333a7d.jpg  jeżeli chcesz bezproblemowo użytkować auto.

53 minuty temu, maniak10-88 napisał:

Czy w ogóle ktoś poradził sobie w tym problemem ?

W prawidłowo eksploatowanym aucie nie ma takiego problemu jak u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Należy założyć przeźroczyste przewody paliwowe silikonowe ;

  jeżeli chcesz bezproblemowo użytkować auto.

Nie wiem czy jest sens wyrzucać fabryczne przewody o zakładać przeźroczyste skoro w tych przewodach i tak nie może być powietrza z racji tego, że pompa wtryskowa zasilana jest paliwem pod ciśnieniem 3 bar za pomocą elektrycznej pompy umieszczonej w zbiorniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aniewa napisał:

Nie wiem czy jest sens wyrzucać fabryczne przewody a zakładać przeźroczyste

- Dajesz głowę, że tam nie ma pęcherzy powietrza - przebieg 150.000 km,

- To są groszowe sprawy,

- Zakładając przeźroczyste masz 100 % pewności o stanie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby skąd powietrze w przewodzie w którym panuje ciśnienie 3 bary. Pompa elektryczna zanurzona w zbiorniku zasysa paliwo przy samym dnie i pompuje do silnika pod ciśnieniem. Każda nieszczelność objawia się wyciekiem paliwa a nie zasysaniem powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

. Zrobię to co wielu sugerowało i zmienię stacje na inna. Zawsze lałem paliwa premium na zimę z dodatkem kleen flo. Teraz spróbuje zwykły ON tankować i zobaczymy.

 

W tamtym roku postanowiłem sobie zrobić test paliwa premium.Temperatura była w okolicach  - 12 do -20 stopni. 

Co to są te gluty ? woda czy parafina ? 

 

IMG_20180225_202712.jpg

IMG_20180223_210611.jpg

IMG_20180223_210521.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mariuszekf napisał:

To od zimy masz to w butelce? 

Nie, zdjęcia były robione zimową porą. Przypomniało mi się mam je i dopiero teraz wstawiłem.Jak stało na przez dłuższy czas w tych mrozach mamy efekt jak na zdjęciach.  W dodatniej temperaturze paliwo wyglądało normalnie bez tych glutów. Więc zastanowiło mnie co to może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam,

Pozwolę sobie podbić temat ponieważ u mnie problem nierównej pracy na zimnym silniku też się pojawia. Mój samochód to Megane 3, rocznik 2014, 1.5dci 110KM, przebieg 127000. Problem pojawia się przy temperaturze w okolicy 0 i niższych, na całkiem zimnym silniku tj. więcej niż jakieś 9 godzin postoju. Odpala miękko, po mniej więcej 5 sekundach obroty zaczynają delikatnie falować tak w zakresie mniej więcej 900-1000, z czasem te wahania obrotów są coraz większe aż po mniej więcej 2 minutach silnik dławi się i gaśnie. Zauważyłem że gdy od razu po odpaleniu zwiększę obroty tak mniej więcej do 1700-1800 (czuć wibracje przy zwiększaniu obrotów), przytrzymam kilkanaście sekund i puszczę gaz, to wtedy praca silnika się stabilizuje i może sobie już pyrkać na luzie w nieskończoność.

 

W tym tygodniu będę wymieniał filtry więc zgodnie z sugestiami w postach powyżej włożę markowy filtr paliwa.

Ale oprócz tego mam jeszcze dwa pytania:

1. Słyszę głosy z zewnątrz że te objawy to wyglądają tak jakby był jakiś problem z wtryskami. Z tego co wyczytałem w internecie to faktycznie nierówna praca silnika i drgania mogą o tym świadczyć, ale często też przy problemie z wtryskami auto więcej pali i kopci. A u mnie spalanie nie wzrosło, ani też nie widzę żeby jakoś strasznie zaczął dymić. Czy mając do dyspozycji ELM327 i apke Torque PRO mogę sprawdzić czy to faktycznie wtryski? Na jakie parametry zwrócić uwagę?

 

2. I druga kwestia. Kilka postów powyżej Andrzej-2010 wspomniał o sprawdzeniu stanu czujnika temp. płynu chłodzącego i jego styków. Jak istotną rolę w tym problemie może mieć ten czujnik? Bo moim zdaniem w moim samochodzie może być coś nie tak z tym czujnikiem i/lub termostatem, ponieważ choćbym nie wiem jak jechał to nie mogę osiągnąć na wskaźniku temp. płynu na zegarach dwóch pól, czyli optymalnego dogrzania. Znam kilku użytkowników Renówek z tej generacji, Megi i Fluence i nikt nie ma problemu z osiągnięciem tych dwóch pól.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kacper_r napisał:

Jak istotną rolę w tym problemie może mieć ten czujnik?

 Stan czujnika temperatury płynu chłodzącego i jego styków  decyduje o ;

     -  o czasie podgrzewania świecami żarowymi ,

    -   dawce paliwa przy rozruchu,

- Warto zadbać o stan akumulatora ( napięcie ) i czystość jego gniazd i zacisków,

- Przeczyścić  wszystkie  styki  elektryczne, szczególnie rozrusznika i z masą, 

- Jeżeli było dużo jazd po mieście to należy przegonić auto na wysokich obrotach na dystansie ok.100 km,

_ Odpowietrzyć układ chłodzenia, sprawdzić działanie termostatu.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!