Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

Moglibyście podpowiedzieć czy może to pomóc na problemy z odpalaniem ? Do 0 st.  Samochód samochód pali od strzała, zimą do 0 też jest dobrze, poniżej 0 piorun go bierze i potrafi kręcić 10 sekund zanim odpali albo się podda i odpala dopiero za 3 razem. Świece praktycznie nowe,  oporność ok 1 Ohm na każdej, filtr paliwa nowy, moduł grzania świec sprawny, wtryski regenerowane ale nie pomogło, zawór zwrotny paliwa założony, 3 zima z tym problemem łącznie 3 miesiące u 6 różnych mechaników i każdy rozkłada ręce.  Myślicie że jest sens z tym spróbować?  M3 1.5 110KM 2010

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Litek98 napisał:

Myślicie że jest sens z tym spróbować?

Jeżeli masz na myśli rezystor to nie ma najmniejszego sensu. Rezystor stabilizuje pracę silnika na mrozie kilkadziesiąt sekund po uruchomieniu. Do samego uruchamiania nic nie ma. Masz jakiś dziwny przypadek z tym odpalaniem bo czy jest + 2 czy - 2 to praktycznie to samo. W tym roczniku na pewno nie masz silnika 636 którego to dotyczył opisywany tu problem.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na 100% rezystor pomoże w weekend zamierzam się za to zabrać. Silnik u mnie po odpaleniu chodzi dobrze aż do około minuty później obroty skaczą i gaśnie... Zapalę znów silnik i to samo ale już jak się trochę zagrzeje to chodzi dobrze... Mam właśnie silnik K9K 636 ale jestem ciekaw jak sprawdzić ten sterownik jaki mam...? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mazilan napisał:

Mam właśnie silnik K9K 636 ale jestem ciekaw jak sprawdzić ten sterownik jaki mam...? 

Mas sterownik SID 307 jak wszystkie silniki k9k 636. Nazwę sterownika odczytasz z naklejki na nim lub podłączony interfejs sam odczyta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem rezystor oraz termostat. Z 2 kabli od czujnika temperatury paliwa na listwie usuwamy izolację i lutujemy do nich rezystor. Ale co z termostatem?? Panowie nie ma ktoś z Was zrobionego zdjęcia po wykonanej robocie??

Edytowane przez arkadiusz.o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Litek98 napisał:

- Do  0 st, samochód pali od strzała, zimą do 0 też jest dobrze,

    - poniżej 0 piorun go bierze i potrafi kręcić 10 sekund zanim odpali, albo się podda i odpala dopiero za 3 razem.

-Świece praktycznie nowe,  oporność ok 1 Ohm na każdej, filtr paliwa nowy, moduł grzania świec sprawny, 

wtryski regenerowane ale nie pomogło, zawór zwrotny paliwa założony, 3 zima z tym problemem łącznie

3 miesiące u 6 różnych mechaników i każdy rozkłada ręce. 

 M3 1.5 110KM 2010

1/ Kiedy wymieniany był rozrząd?

     - kontrola prawidłowości ustawienia,

     - kontrola kąta wyprzedzenia wtrysku,

2/ Modułem świec steruje sterownik silnika w zależności od temperatury cieczy chłodzącej;

     a/  sam pomiar napięcia na wyjściu z modułu czy oporności świec to nie wszystko,

           gdzieś mogą się pojawić spadki napięcia, należy sprawdzać moduł pod obciążeniem,

     b/ 100 % wykluczenie świec to;

         Wykręcasz i sprawdzisz czy końcówka świecy się w pełni świeci,

               - przewód rozruchowy do masy świecy,

               - przewód z przekaźnika na świece i włączyć grzanie,

               - jak nie ma żaru a robią się tylko ciepłe - to jednak te świece nie są OK,

3/ Sprawdzić jaką temperaturę odczytuje komputer silnika ;

    Stan czujnika temperatury płynu chłodzącego i jego styków  decyduje o ;

          -   o czasie podgrzewania świecami żarowymi ,

          -   dawce paliwa przy rozruchu,

4/ Warto zadbać o stan akumulatora ( napięcie ) i czystość jego gniazd i zacisków,

      -  przeczyścić  wszystkie  styki  elektryczne, szczególnie rozrusznika i z masą, 

      -  jeżeli było dużo jazd po mieście, to należy przegonić auto na wysokich obrotach na dystansie ok.100 km,

5/ Zapewnić aby nie było pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

6/ W niskich temperaturach daje o sobie znać ;

    - słabe ciśnienie sprężania,

    - niskie ciśnienie wtrysku;

       - jeden popuszczający wtryskiwacz potrafi narobić większe problemy z odpalaniem niż wszystkie spalone świece.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj zakupiłem rezystor,mam zamiar go wlutowac,lecz rano szarpał jak zwykle i wyskoczyła na czerwono możliwa awaria silnika.Jak samochod się rozgrzał wszystko było ok komunikat znikł.Mam pytanie czy wlutowane rezystora pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roczniku raczej masz silnik którego dotyczy temat (k9k 636). Wpięcie rezystora powinno wyeliminować szarpanie, spadek obrotów i prawdopodobnie komunikat awaria silnika nie wyskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!