Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

  • 10 miesięcy temu...

Witam. M3 2015r, 1.5 dCi K9K. Chcę założyć ten opornik do czujnika temperatury paliwa i mam pytanie bo na internetowym schemacie kolory przewodów są biały i zielony, a u mnie różowy i brązowy (foto), ma to jakieś znaczenie czy szukać w innym miejscu tego czujnika https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t34/1/16/1f914.png

 

468182950_9373547466006311_5663749301498758089_n.thumb.jpg.2e6e59d27543e6ec60bc25a2aef0e651.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aniewa napisał(a):

,.......Nomalnie w silniku 636 czujnika temp. paliwa nie widać bez zdjęcia osłony.

Ja mam K9K 656, ale objawy te same, spróbuję z opornikiem, czyli przewody mają być biały i zielony. Dzięki że naprowadzenie co do czujnika👍.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli faktycznie masz silnik k9k 656 to czujnik temperatury paliwa zaznaczony jest na rysunku numerem 1066. Według mnie zdjęcie nie przedstawia silnika k9k 656.

Zrzutekranu2024-11-24162833.thumb.jpg.04e7ea1dcb0841f4d774c70ae0df51ea.jpg

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytam całego wątku ale sprawdź sobie czy nie masz przekłamania na czujniku temperatury płynu chłodzącego, przekłamania pochodzącego np z faktu zapowietrzenia miejsca umieszczenia czujnika. W moim Citroenie C3 silnik TU3J czujnik zamontowano w takiej ślepej kiszce która może się zapowietrzyc. Wtedy temperatura nie odpowiada aktualnemu stanowi termicznemu silnika a ten bardzo mocno wpływa na dawkowanie paliwa. Były robione dłuższe wersje tego czujnika ale za jakieś niemądre pieniądze dlatego ja czasami odpowietrzam sam czujnik - odkręcam lekko aż płyn wypchnie ewentualne powietrze. Nie wiedziałbym o tym ale widziałem w "Naprawach nie do naprawy". U mnie poprawa jest odczuwalna bo w tym aucie zawsze był problem z niepewną pracą po odpaleniu, łatwo było zgasic. Ale wiadomo, silnik słaby 75 KM więc człowiek odpala jeszcze raz, delikatnie sprzęgło i jazda. Jak się już czujnik nagrzał mimo zapowietrzenia, to już nie było problemow.

Ale przekłamanie na temperaturze, samo w sobie np na skutek złego czujnika też będzie fałszować dawkę. Pisze o tym bo widzę jakieś czarowanie opornikiem w układzie temp paliwa

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Pepone napisał(a):

Nie czytam całego wątku ale.....

Zatem warto przeczytać, tu nie chodzi o zły odczyt temperatury, a wadliwe oprogramowanie sterownika które daje niewłaściwą dawkę paliwa w ujemnych temperaturach. Po częściowym nagrzaniu się silnika problem ustępuje do następnego całkowitego ostygnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, u mnie przy 0 st występowało falowanie obrotów silnika, a nawet gasł. Po zamontowaniu instalacji aniewa motor ładnie wyrównał obroty, a po uruchomieniu na zimnym lekko sobie podbił o ok 80-100 a po chwili zwolnił do 800 i równo pracował. Ta instalacja robi robotę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Panowie. Podpowiedzcie mi proszę czy w Kangoo 2019r dci 115KM(model do 2020) też występuje ten problemowy silnik k9k 636?

Mam objaw szarpania/dławienia się po przejechaniu około jednego kilometra rano, występuje to tylko rano na zimnym silniku, jeśli na postoju po odpaleniu doczekam aż silnik się nagrzeje to szarpania nie ma. Dodatkowo zapala mi się komunikat sprawdź układ wydechowy z pomarańczowa kontrolką, choć wydaje mi się że to niezależnie jest inny problem. Przebieg to 100tys.km i od około 4 miesięcy nie robię tras a auto jeździ na odcinkach 15km, myślałem że może dpf, kontrolka czasami zgaśnie na 2-3,4 dni i znowu się zapala. Da się coś "wywróżyć " z opisu tych dolegliwości?😉

Może pomocna będzie fota

IMG_20241209_122815.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!