Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, Lukrasi napisał:

zainstalowałem zawór zwrotny przed pompą

Zawór należy zdemontować,

14 godzin temu, Lukrasi napisał:

A co do przewodów, silikonowe czy teflonowy? 

Teflon jest pionierem wśród tworzyw sztucznych;

    - w czołówce pod względem wachlarza odporności zarówno chemicznej, jak i termicznej oraz ciśnieniowej. -

    - posiada doskonałą elastyczność przy bardzo niskich i wysokich temperaturach oraz niski stopień adhezji,

      a także dobre właściwości dielektryczne,

   - zakres temperatur: -160º C do +260º C,

Zastosować opaski metalowe zaciskowe na przewodach od filtra do pompy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako to po co? - pompa działa podciśnieniowo dla pobierania paliwa z baku i zawór zwrotny stanowi dla niej dodatkowe utrudnienie.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie na 5 sekund ale się włączają na około 2 sekundy. Te silniki są z zmniejszonym stopniem kompresji i bez świec w okolicach 0 stopni maja duży problem z odpalaniem. Dodatkowo świece chodzą po uruchomieniu nawet do 3 minut żeby spaliny były bardziej eko.

 

Jeśli tak długo grzeją ci świece to do sprawdzeniu czujniki temperatur. Powietrza zasysanego,Temperatury paliwa i najważniejsze temperatury silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jabrze napisał:

Jako to po co? - pompa działa podciśnieniowo dla pobierania paliwa z baku i zawór zwrotny stanowi stanowi dla niej dodatkowe utrudnienie.

Masz rację ale trochę nie w tym przypadku k9k 636 ma pompkę paliwa w zbiorniku. Przy odpowietrzaniu po wymianie filtra paliwa nie trzeba pompować gruszką tylko 3 razy kartę włożysz i pompka nabije. 

 

6 godzin temu, halas2 napisał:

Jeśli tak długo grzeją ci świece to do sprawdzeniu czujniki temperatur. Powietrza zasysanego,Temperatury paliwa i najważniejsze temperatury silnika.

Juz sprawdzałem miałem różnice między wszystkimi czujnikami jakieś 2 stopnie więc po prostu może tak ma być i jakoś długo mi się to wydaje. Grunt że Tobie tez tak się włącza. 

 

A swoją drogą ciekawe czy są przypadki że świeca żarowa pokazuje oporność 1om a np. Nie do końca dobrze grzeje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Lukrasi napisał:

 k9k 636 ma pompkę paliwa w zbiorniku. 

 

A swoją drogą ciekawe czy są przypadki że świeca żarowa pokazuje oporność 1om a np. Nie do końca dobrze grzeje. 

Tak ten typ ma pompę paliwa w baku, czyli nie ma tam podciśnienia.

Pomiar oporności świec można zrobić mostkiem, ale jest utrudniony. Najmniej pracy jest z pomiarem prądu poszczególnych świec. One powinny być w tolerancji do 5% względem siebie. Stanowią ważny element dla drgań zimnego silnika poza wtryskami i kompresją cylindrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Lukrasi napisał:

A swoją drogą ciekawe czy są przypadki że świeca żarowa pokazuje oporność 1om a np. Nie do końca dobrze grzeje. 

Są takie przypadki. Np. nie grzeje dobrze na samym czubku. Lub np. tak jak ja miałem. Kupiłem 4 nowe uszkodzone świece w kartoniku renault. Jak rozpoczęły się problemy z odpalaniem na jesień to dopiero szukałem. Dopiero po wykręceniu świecy i próbie grzania okazało się że nowe robiły się tylko letnie a na starych był żar:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jabrze napisał:

Najmniej pracy jest z pomiarem prądu poszczególnych świec. One powinny być w tolerancji do 5% względem siebie. Stanowią ważny element dla drgań zimnego silnika poza wtryskami i kompresją cylindrów.

Zrobię sobie próbę z pomiarem prądu. 

 

5 minut temu, halas2 napisał:

Np nie grzeje dobrze na samym czubku. Lub np tak jak ja miałem. upiłem 4 nowe uszkodzone świece w kartoniku renault. Jak rozpoczęły się problemy z odpalaniem na jesień to dopiero szukałem. Dopiero po wykręceniu świecy i próbie grzania okazało się że nowe robiły się tylko letnie a na starych był żar:)

Czyli jednak, chyba sobie wykręce świece i zobacze. Zastanawiam się co do zasilania pod aku nie podepnę bo ja mam zasilanie na nich bodajże 5v. Chyba że się mylę to poprawcie mnie. Przy okazji zobaczę kompresję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się świece są na 5v. Sterownik na chwilę na początku podaje im 12v potem jest rozruch i napięcie spada. !2v jest podawane aby je szybciej rozgrzać. Ja wykręcałem świece podłączałem do przewodu a masę podawałem kablem rozruchowym z akumulatora. I ja patrzyłem a ojciec wciskał start:). Teraz dużo cieplej więc nie wiem czy teraz bedzie ładnie widać żar. Ale wieczorem jak się zrobi chłodno i silnik wystygnie to czemu nie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiało możesz podłączyć świecę bezpośrednio do akumulatora na 2-4 sekundy, na pewno się nie spali. Powinna robić się jasnoczerwona. Kontrolka działania świec w liczniku przy temperaturze ok. 20 stopni powinna świecić do 2 sek. i powinien następować rozruch silnika. Rozruch u Ciebie następuje po 1-2 sek. od naciśnięcia na start czy po tych pięciu sekundach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro po pracy sprawdzę jakiś czas świeci kontrolka świec żarowych. 

A takie jeszcze jedno pytanie jak powinna być zamontowana ta poduszka skrzyni? W zaznaczonych kołkach jest strzałka i napis down i rozumiem że do dołu przy czym jedna jest w bok a druga w dół i na obu jest ten sam napis. 

IMG_20220510_155525.jpg

IMG_20220510_155508.jpg

 

Mam pytanie czy jak włączycie zapłon (auta z pompką w zbiorniku) też tak syczy u Was jak u mnie koło czujnika temperatury pompy paliwa na silniku? 

10 maj, 21.57.aac

 

W dniu 10.05.2022 o 08:51, aniewa napisał:

Rozruch u Ciebie następuje po 1-2 sek. od naciśnięcia na start czy po tych pięciu sekundach? 

A więc, dziś jestem po pomiarach i świeci kontrolka dokładnie 2 sekundy przy temp na zewnątrz 10 stopni i dokładnie było tak samo po 8 godzinach przy czym na polu było 27 stopni. 

 

Podłączyłem Elm i torque i sprawdziłem świece jak długo grzeją temp. Na polu 27 i od razu się włączyłem aż osiągnęła temp wody 56 stopni wtedy wyłączyły się świece żarowe.

 Screenshot_2022-05-11-15-45-20-324_com_miui.gallery.thumb.jpg.b939802d317d78bd2a01b4a92177f8c2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!