Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiana oleju - 5w40 czy 10w40


sebol.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pytanko do bardziej obeznanych. Samochód zakupiłem w październiku, silnik 1.6 16v z LPG przebieg aktualny to 164 tys. km , chciałem teraz wymienić olej i teraz sprawa wygląda tak, że na naklejce z poprzedniej wymiany jest wpisany Elf 10W40 a podobno zaleca się do tego silnika Elf 5W40 SXR. Na stronie Elfa jest opcja dopasowania oleju, wyświetla mi tam "rekomendowany" 5W40 a "polecany" 10W40. Są jakieś przeciwwskazania do przejścia z 10w na 5w ? Czy zalać lepiej to samo co było ?

Edytowane przez sebol.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to nie ma ale ryzyko bierzesz na siebie. Może wypłucze nagar może nie, zależy od ogólnej kondycji silnika i szcześcia. Znane są przypadki że po takiej zmianie silnik palił olej na potęgę ale znane są także przypadki że nic się nie stało.

 

Zaraz wpadnie tu chmara ludzi i powie ci, że bezwzględnie płukanka silnika przed wymianą :F

Edytowane przez onomatopeja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik działa jak należy, dobrze przyśpiesza, chodzi równo, oleju od października czyli odkąd nim jeżdżę nic nie ubyło. 

Właśnie o tych nagarach też słyszałem, że 5w może coś rozpuścić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, onomatopeja napisał:

Może wypłucze nagar może nie, zależy od ogólnej kondycji silnika

Obecnie dodatki płuczące mają w zasadzie wszystkie oleje.

Lej ten 5W40  , żadnych problemów nie będzie ,

Chyba że silnik cieknie jak sito to szkoda forsy na lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sebol. napisał:

oleju od października czyli odkąd nim jeżdżę nic nie ubyło. 

a wiesz dlaczego kiedyś zmieniało się z syntetyka na pół-syntetyk ;)? Właśnie jak żarł olej to wlewało się gęstszy 10W i znów nie palił bo lepiej uszczelniał. To że teraz nie pali nie oznacza że po zmianie nie zacznie. Nie żebym cię straszył ale żebyś był świadom tego i powodzenia przy "(po) wymianie :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, onomatopeja napisał:

Właśnie jak żarł olej to wlewało się gęstszy 10W

 

10czy15w  jest gęstszy w niskiej temperaturze

 w  temperaturze pracy silnika ponad 100C jest rzadszy i ma gorsze właściwości smarne od 0 czy 5W 

Skąd bierze się nagar w bloku i na głowicy ,  

od gorszych - niższej klasy olejów  które  mają niższą temperaturę wrzenia 

a także od zbyt dużych przebiegów miedzy wymianami (z czasem tracą swe właściwości)

Edytowane przez anples
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!