Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Malowanie kokpitu, rączek i innych detali


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w wolnym czasie chciałbym zająć się drobnymi upiększeniami wnętrza Meganki. W tym celu planuję pomalować poszczególne elementy kokpitu, rączki na drzwiach, przyciski, etc. Czy moglibyście podrzucić mi tutaj instrukcje, jak demontować poszczególne elementy ? Domyślam się, że pewnie podobne tematy już się tutaj pojawiały, ale ciężko mi przeczytać każdy post, bo jest ich naprawdę dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jakim lakierem malujesz, pamiętaj o takim sprayu na plastik przed położeniem lakieru, ewentualnie po wszystkim bezbarwnym. Również będę się za to zabierał w najbliższym czasie więc dołącze się do pytania, konkretnie w sumie chodzi mi o rączki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rączki akurat są dość proste - podważasz wierzchnią część, zdejmujesz, ale potem musisz jeszcze zdjąć boczki, bo wewnętrzna część rączek jest przymocowana bodajże na 2 lub 4 torxy od środka drzwi. Ja natomiast nie wiem jak zdjemować boczki, elementy kokpitu etc :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja Ci powiem, daszek nad radiem po prostu ciągniesz, musisz zdjąć tunel środkowy, masz na zwenątrz śruby, i po prostu każdy plastik wyciągać po kolei, potem to juz kwestia tylko i wyłącznie odkręcenie 4 torxów 25.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...

Widzę, że Jarecki troszkę odkopał temat, ale dodam coś od siebie. Jako, że przez zapach musiałem pomalować kratkę nawiewu to powiedzmy, że coś "przetestowałem" ;) Mianowicie guma w sprayu. Nie przyłożyłem się jakoś mega dokładnie, ale jestem zadowolony z efektu. Zerwałem tylko trochę starej gumy (tyle ile się udało), odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną i nałożyłem 4 warstwy. Jak na malowane na parkingu, przy dość wietrznych warunkach wygląda na prawdę dobrze. Przy najbliższej okazji pomaluję nią właśnie rączki i może plastik osłaniający panel klimy i radia.

20190430_130017.thumb.jpg.53aacc628e0b4ee69ff2f5d53721e0dc.jpg20190501_173957.thumb.jpg.be8265fe6c44530d707150716e48f676.jpg20190505_125651.thumb.jpg.c5437686eb179a935ffbdd6258f8c85d.jpg

 

Korzystając z okazji, że ją zakupiłem to postanowiłem sprawdzić jeden z filmików i odświeżyć troszkę napisy, znaczki i przednią atrapę. Efekt tutaj: 

 

Guma warta polecenia, choć jestem ciekaw jak się zachowa podczas mycia (i ta na kratce, jak i ta na "zewnątrz")

Edytowane przez KDKJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KDKJ Ja już dawno mam trochę rzeczy w aucie pomalowanych taką gumą, tyle że ja używałem tej od K2. Pomalowane są między innymi przednie rączki drzwi oraz daszek nad zegarami. Wszystko robione z 1.5 roku temu i trzyma się, nie boi się Plaka, także jest spoko. Jedyna wada jest tak, że ta guma strasznie łatwo łapie kurz, na daszku zegarów niestety trochę to irytuje. Co gorsza, trudno ten kurz usunąć tak po prostu ręką czy nawet ściereczką na sucho. Trzeba jechać na mokro za każdym razem.

Na zewnątrz natomiast, co prawda nie auto, ale całą ramę swojego roweru pomalowałem gumą w pomarańczowym kolorze (też K2) :D Nie minęło wiele czasu, ale dużo jeżdżę, pary razy go już myłem i jest spoko jak na razie. Oczywiście nie myję roweru myjką ciśnieniową. Jeśli potraktujesz tym tę gumę, to daj znać, czy się trzyma, jestem ciekaw.

Edytowane przez droopy
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@droopy - myłem przednią szybę na myjce ciśnieniowej i korzystając z okazji potraktowałem dosyć mocno przedni znaczek i atrapę. Wszystko wygląda jak przed myciem, więc trzyma się dobrze. :) 

Edytowane przez KDKJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@droopy dziś myłem całe auto. Przekładałem to jak mogłem, ponieważ z tyłu na znaczku oderwało mi się troszkę za dużo gumy, co spowodowało, że są 2 chromowane kropki po lewej stronie znaczka. Dziś mimo chęci zerwania myjką tej gumy (aby nałożyć od nowa (w końcu wolny weekend :D)) się nie poddała, więc w mojej opinii myjką nie da się tego zerwać. Może jakby było delikatnie luźne, ale dopóki się trzyma, to nic się temu nie stanie. Na zdjęciu klapy bagażnika nawet widać czarne kropki, kreski. Jest to guma, którą dopiero po myciu postanowiłem porządnie doczyścić (już po zrobieniu zdjęć). Z przodu to niestety odpryski, które będzie trzeba latem zrobić :v

20190601_123800.jpg

20190601_123824.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KDKJ U mnie przód też tak wygląda...niestety, kamyczki robią swoje :/ Ale ciekawe czy wytrzyma Ci to logo uderzenie kamyczka. Ja na rowerze już znalazłem odprysk gumy, w dolnej części ramy, bankowo kamień.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Dnia 28.01.2018 o 09:11, MechanikAmator napisał:

Zależy jakim lakierem malujesz, pamiętaj o takim sprayu na plastik przed położeniem lakieru, ewentualnie po wszystkim bezbarwnym. Również będę się za to zabierał w najbliższym czasie więc dołącze się do pytania, konkretnie w sumie chodzi mi o rączki.

Są gotowe lakiery strukturalne do plastiku bez używania rzadnego podkładu i jest guma w sprayu j/w.  Najważniejsze to dobrze odtłuscić cleanerem

Edytowane przez Dandiego82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!