Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pierwsza wymiana oleju - kiedy?


l1nk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

XXX

Na starcie chciałbym się przywitać i w razie dublu przeprosić, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na tą gryzącą mnie kwestię. A teraz do rzeczy :-)

XXX

Znalazłem 3 letni zadbany egzemplarz u dealera, który od razu mi się spodobał i po oględzinach oraz jeździe próbnej postanowiłem wpłacić zaliczkę (link do samochodu). Wszystko mi się podobało do czasu kiedy sprzedawca zaprezentował mi książkę serwisową, w której wyczytałem że wymiana oleju była realizowana wg wytycznych producenta. Tak się złożyło, że wg tych wytycznych pierwsza wymiana oleju przypadła po 2 latach użytkowania przy przebiegu 30k km. Ostatni serwis był 2k km temu, gdzie znowu wymieniono tylko filtry - po zakupie zamierzam wymienić w nim olej i trzymać się rygorystycznie interwałów 1 rok lub 10-12k km, ale bardzo się boję o stan silnika po tym pierwszym (w moim odczuciu) zaniedbaniu. Z informacji jakie posiadam, pierwszy właściciel nie mieszkał w centrum miasta (pod maską znalazłem zapach na kuny) i roczne przebiegi oscylowały w granicach 14k km (dlatego właśnie po pierwszym roku nie wymieniono oleju, tylko sam filtr).

XXX

Wszystko w aucie mi się podoba, ale chcę je mieć na lata i nie daje mi spokoju taka rysa. Jest się czego obawiać?

XXX

Pozdrawiam

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest 5-cio letnie.

Korzystnie jest gdy wymiany oleju są co 10.000 km do 15.000 km, ale to auto ma mały przebieg, więc nie powinno być źle.

Jeżeli komputer nie wykazuje błędów, silnik równo pracuje, auto dobrze się zbiera, jedzie prosto, nie ma śladów wycieków oleju i śladów po wypadkowych ( przegląd np.na stacji diagnostycznej ) to można brać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzaj. Tak jak pisał kolega pbet kupuj i ciesz się jazdą. W Peugeocie 307, którego miałem od nowości olej wymieniałem co 30 tys. Przejechałem około 130 tys. i silnik w stanie nienagannym. To jest konstrukcyjnie stary silnik, nie będzie problemu. Nie popadajmy w paranoję, to nie diesel ani 1.2 Tce.

Jak tak dalej pójdzie olej będziemy wymieniać tak jak wymieniałem w Polonezie w latach 80-tych -  co 7 tys. Ale tamte polskie oleje więcej nie wytrzymywały.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Auto jest 5-cio letnie.

Pierwsza rejestracja 10.2014 więc nie 5, a niecałe 3,5. Z resztą wielu użytkowników na początku wymienia olej tak jak książka pisze, a dopiero następni właściciele skracają interwały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu co mnie uderzyło to pierwsza wymiana po 2 latach i przebiegu 30k, kiedy standardem jest połowa tych wartości przy wymianach okresowych.  Sam jestem zwolennikiem pierwszej wymiany po 2-3k przebiegu i lampka ostrzegawcza mi się bardzo mocno zaświeciła jak zobaczyłem zapisy w książce serwisowej. Ale mówicie, że nie mam się czego obawiać co do stanu silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy. Może jakby auto miało 12 lat i tylko 6 wymian oleju za sobą to mógłbyś mieć takie dylematy. Poprzedni właściciel po prostu nie znał "dobrych praktyk" lub zaufał producentowi i na gwarancji wymienił olej zgodnie z jego zaleceniami. Ten silnik jest trwały i "idiotoodporny" więc na prawdę nie masz się o co martwić w tym wieku i przy tym przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega @Andrzej-2010 próbuje zakrzywiać czasoprzestrzeń :-) A co do auta, w ogóle bym się nie przejmował na miejscu @l1nk; również kupiłem taki samochód, w sensie, że pierwsza wymiana była po 30 kkm, co prawda po roku, ale dla mnie to i tak zgroza :-) Niemniej, to był jedyny raz, bo ja już jestem po kolejnej wymianie, po 15 kkm; a mam diesla. I również uważam, że paranoją byłoby w 1,6 16V wymieniać olej co 10-12 kkm - no chyba, że wówczas mija rok od poprzedniej wymiany :-) Fajne autko, brać i jeździć.

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przesady, nie wiem czy się dużo pomylę, ale uważam że 70-80% aut jest tak użytkowanych, pierwszy właściciel zmienia olej co 30 tys, często są to firmy i ludzie którzy kupują auto z myślą sprzedaży za jakiś niedługi czas i nawet jeśli wiedzą o "dobrych praktykach" to mają je gdzieś bo wiedzą ze nie będą tymi samochodami jeździć długo. wiem po sobie że jak się kupuje auto to szuka się z orginalnym lakierem, bez wypadku, z niskim przebiegiem najlepiej sprawdzonym w ASO, jak najlepiej zadbanym stanie, jak dołożysz do tego jeszcze zmianę  oleju co 10-12 tys, to ze 100 ogłoszeń zostanie ci może 1.  po za tym nie macie wrażenia ze te "dobre praktyki" są coraz bardziej rygorystyczne kiedyś było 15 tys/rok , teraz już się czyta 10-12 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuj, a zaraz po zakupie zrób sobie serwis olejowo-filtrowy i ciesz się życiem, to stara sprawdzona konstrukcja 1,6 pewno jak potargujesz to w tej cenie ci to zrobią (mam na myśli robociznę bez materiałów) 

W ogłoszeniu jest podany rok produkcji 2014.

Edytowane przez makog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jeżdżę samochodami, które miały serwisy co ok. 30k km i to są na dodatek diesle, nie widzę z tego tytułu żadnych problemów.

Niestety jak auto serwisowane w ASO, to trzeba się liczyć z tym, że naprawy i serwis były ograniczane do niezbędnego minimum, ale to i tak lepsze od 'auta od niemca' z podrobioną książką, gdzie serwis mógł być, a mogło go nie być wcale :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!