Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie otwierająca się klapa bagażnika z efektem zamknięcia od wewnątrz


Rekomendowane odpowiedzi

Tak , powiedzieli to poważnie tak samo jak to że nie widzą aby występował inny moduł jako zamiennik pod innym numerem. Otrzymałem tylko info że powinienem zostawić samochód i czekać aż zostanie odpowiedni moduł wyprodukowany dla mnie. Prosiłem aby ustalili co i jak a otrzymałem informację że nie są w stanie nic konkretnie określić a jednym wyjściem jest to co opisałem wcześniej. Normalnie kpina .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to ja bym zrobił zaczął od najprostszych rzeczy:

1. wiązka między klapą a kabiną - sprawdziliście

2. wiązka w aucie

3. wtyczka przy UCH w kabinie (to się nazywa też BCM)

4. Na koniec wymiana UCH (BCM) - trzeba zaprogramować - zgłoś się do specjalistów po szczegóły

 

Wpisz na allegro: megane III BCM to wyskoczy Ci moduł, który masz prawdopodobnie uszkodzony (chociaż ciężko mi w to uwierzyć, ale może).

W załączniku masz bezpieczniki i połączenia dla megane III - sprawdź wtyczkę E (złącze 40-ścieżkowe) CZARNE

PLATFUSI.PDF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi , wiązkę sprawdzaliśmy , wtyczka odpowiadająca wypięta i nie było widać problemu ma niej . Podejrzewam że mogło pójść gdzieś nie tak napięcie podczas sprawdzania czy można uruchomić clipem światła do jazdy dziennej pomimo nieposiadania czujnika i dodatkowego włącznika w aucie. Na clipie pojawiła się taka opcja możliwa i po jej kliknięciu zapaliły się ale światła mijania. Dodatkowo pali się jak pisałem wcześniej dioda zamknięcia auta od środka , nie zamyka drzwi a naciśniecie przycisku  powoduje tylko tak jakby chęć zamknięcia/otworzenia . Bezpieczniki sprawdzone wszystkie całe. Zobaczę może zrobię sobie wycieczkę do firmy którą podałeś , będzie lepiej jak zobaczą o co chodzi niż tłumaczenie przez telefon lub emaile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób taki test:

Otwórz klapę i złap za zamek (ten czarny element w klapie, zatrzask)

Pstryknij zamykanie drzwi na karcie, albo druga osoba niech pstryknie zamykaniem zamków w kabinie.

Jeżeli wyczujesz ruch w zamku tzn, że zasilanie dostaje. Jeżeli nie, to może zamek jest uszkodzony - w nim prawdopodobnie jest krańcówka zamknięcia klapy.

 

Zanim bym zaczął grzebać w UCH chyba najpierw spróbowałbym podmiany zamka. W megankach leci woda przez 3 światło stop i najczęściej woda dostaje się do przycisku, ale może u Ciebie zalany został zamek.

Teraz doczytałem, że zamek już podmieniłeś.

Miałem kiedyś taki przypadek w Scenicu I phII RX4, że przestało działać otwieranie bagażnika, działało tylko otwieranie szyby (tam są dwa przyciski jak w megane III). Okazało się, że ktoś zmienił konfigurację na "zwykłego" Scenica. Po zmianie konfiguracji auta wszystko wróciło do normy.

 

Może u Ciebie też nagrzebaliście coś w konfiguracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zamku brak jakiejkolwiek reakcji na centralny czy  na zamykanie od środka , kupiłem używany sprawny zamek i jest to samo . Zamek klapy i zamykanie od środka działa tylko na zamykanie/otwieranie clipem . Nie grzebaliśmy nic więcej oprócz próby włączenia świateł dziennych , jedynie jeszcze co zrobiliśmy to usunęliśmy wszystkie błędy które były wyświetlane na clipie . Woda już na początku 2016 zatamowana leciała najpierw właśnie "stopem" a następnie uszczelką wycieraczki ale jakimś cudem nigdy nie było jej śladów w okolicy zamka czy przycisku w klapie :-)  tylko tak jakby zatrzymywała się na obudowie klapy i podczas otwierania wlewała się do środka , poszedł silikon i jest spokój

Zadzwoniłem do podanej firmy ale nikt nie oddzwonił pomimo takiej informacji że oddzwonią więc napisałem wiadomość. Otrzymałem informację aby najprościej udać się może do salonu i zrobić przywrócenie do ustawień fabrycznych gdyż do Nich mam jak to określili chyba trochę daleko. Zadzwoniłem więc do innego salonu z takim zapytaniem i usłyszałem że nie robią ponownego wgrania ustawień na moduł / przywrócenia systemu a jedynie wymieniają moduł na nowy (czyli auto nie na gwarancji to doimy klienta za wymianę/produkcję modułu) . Napisałem ponownie że w salonie nie zrobią przywrócenia/wgrania na nowo ustawień i jeśli są mi w stanie pomóc to odległość nie jest przeszkodą . Zobaczymy co odpiszą ... Zaczynam być na siebie coraz bardziej wk... że postanowiłem podłączać się pod clipa w tamtym momencie poza salonem i nie jestem w stanie stwierdzić co było przyczyną powstania takiej usterki biorąc pod uwagę że kable , zamek są całe sprawne ...

Edytowane przez karads
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Sorry jeśli coś źle zrobiłem, ale jestem słaby w sprawach komputerowych. Jestem bardzo ciekawy finału z tą klapą bagażnika. Też chciałem uruchomić światła dzienne, co nie udało się, klapa zamilkła. Czy i jak rozwiązałeś ten problem? Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nic nie zrobiłem gdyż w Łodzi nie znalazłem nikogo kto by zerknął . Dopiero Electric Cars  w Morzewo stwierdzili że zerkną i mogą postarać się naprawić ale auto musi zostać na przynajmniej 3-4 dni lub dłużej , kosztów naprawy nie byli w stanie określić bez sprawdzenia. Niestety mam do nich prawie 350 km więc nie bardzo widzi mi się zostawianie auta tak daleko i jazda pociągiem. Więc niestety zrobiłem otwieranie na "krótko" ze środka po przekręceniu stacyjki , dodatkowo nie mogę zamknąć auta od środka. 

Edytowane przez karads
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, karads napisał:

Niestety nic nie zrobiłem gdyż w Łodzi nie znalazłem nikogo kto by zerknął . Dopiero Electric Cars  w Morzewo stwierdzili że zerkną i mogą postarać się naprawić ale auto musi zostać na przynajmniej 3-4 dni lub dłużej , kosztów naprawy nie byli w stanie określić bez sprawdzenia. Niestety mam do nich prawie 350 km więc nie bardzo widzi mi się zostawianie auta tak daleko i jazda pociągiem. Więc niestety zrobiłem otwieranie na "krótko" ze środka po przekręceniu stacyjki , dodatkowo nie mogę zamknąć auta od środka. 

 

Niestety, po wyjęciu żarówki nic się nie zmieniło.

Do tego Morzewa ja mam ok.550 km więc też nie bardzo wchodzi w rachubę.

Edytowane przez terier
Niestety, po wyjęciu żarówki nic się nie zmieniło. Jeśli chodzi o to Morzewo, ja mam tam 200 km więcej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie pomaga , cały czas pali się dioda wewnątrz tak jakby auto było zamknięte od środka ale tylko zamknięta pozostaje klapa bagażnika. Przy otwieraniu drzwi słychać klikanie centralnego na otwarcie i niby zamkniecie. Jedyny pomysł to taki że najprawdopodobniej mógł polecieć jakiś opornik oby tylko w module komfortu , serwis stwierdził że się nie dotyka i proponuje tylko sprawdzenie wiązki jej ewentualna wymianę za sporo ponad 10 tysi plus wymiana modułu robionego na zamówienie ale auto musi zostać u nich na nawet 6 miesięcy i koszt dopiero do ustalenia co mija się z sensem gdyż może się to okazać w sumie wartością całego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, karads napisał:

cały czas pali się dioda wewnątrz tak jakby auto było zamknięte od środka ale tylko zamknięta pozostaje klapa bagażnika.

Świeci się dioda, bo sterownik widzi po stykach pomocniczych zamka "otwarty bagażnik".  Żeby wszystko wróciło do normy po zamknięciu klapy ten stan musi się zmienić.To właśnie dlatego przycisk klapy nie działa, oraz również nie działa zamykanie całego samochodu.

Problem występuje tylko w tym obwodzie, bo ma zachwianą logikę.

Masz swój uszkodzony zamek. Przez symulację stanu zamka sprawdź czy łączą i się rozłączają styki pomocnicze. Dwa piny stanowią zasilanie silnika i dwa sąsiednie piny to styki pomocnicze. To jest najczęstsza przyczyna uszkodzenia poza wiązką.

Żeby styki zmieniły swój stan, musi być charakterystyczny przeskok w mechanizmie zamka. Do otwierania  zamka używasz szpikulca przesuwając położenie dźwigni przez szczelinę w w jego mechanizmie. Zamykasz, przesuwając zatrzaskiem zamka - musi być charakterystyczne kliknięcie.

Jaką masz pewność, że kupiłeś sprawny zamek? Kiedyś tak kupowałem do laguny i odsyłałem. Dobry był dopiero 3 lub czwarty.

1 godzinę temu, karads napisał:

ale tylko zamknięta pozostaje klapa bagażnika

Przycisk nie otwiera, bo sterownik widzi go otwartego.

Jeśli tylko masz omomierz, czy multimetr poradzisz sobie sam z tym tematem. Nieźle wszyscy po kolei ściemniali.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z podpietego kompa otwiera i zamyka normalnie ale dioda zamykania od środka pali się cały czas , po odpieciu kompa nie mozna zamknac auta od środka i nie otwiera sie klapa. Dioda zamykania od srodka świeciła się tylko gdy zamkniete było auto własnie od środka a teraz ciagle. Wszystko inne działa bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest związane z otwieraniem, a w przypadku kolegi karads jest problem z blokowaniem zamykania.

 

 

Dnia 29.04.2019 o 08:25, karads napisał:

x

Napisałem prędzej o tym charakterystycznym kliknięciu.

Na przykładzie zdjęć rozebranego zamka z M2 ( jest podobny)

Zamek otwarty (jest to położenie pośrednie, gdzie styki pokazują otwarty, a pokrywa bagażnika jest zablokowana)

1.thumb.jpg.eaec35a919de699968a3dcd6f5522f7c.jpg

2.jpg

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!