Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z uruchomieniem silnika. Na początku myślałem, że problem dotyczy rozładowanego akumulatora, jednak jego napięcie wydaje się być w normie, a przy rozruchu napięcnie nie spada poniżej 10V. Drugą rzeczą jaką znalazłem grzebiąć na google to bezpieczniki, chociaż chyba nie powinny stanowić problemu jeśli rozrusznik kręci. Sprawdziłem te, do których mam dostęp pod kierownicą i nie są popalone. Jestem amatorem , a ten samochód jest moich pierwszym i czuję, że się zakochałem, dlatego za wszelką cenę chcę dojść do tego co się dzieje.

Dodatkowo po próbie uruchomienia silnika i zostawieniu karty w doku pod maską dzieję się cos takiego:

https://drive.google.com/file/d/1I1x-l91tlzpUaK-aLg02QmG6zv-DlIr4/view?usp=sharing

Najgłośniej jest przy silniku po prawej stronie pomiędzy akumulatorem, a silnikiem.

 

Z góry dziękuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sszumek napisał:

Dodatkowo po próbie uruchomienia silnika i zostawieniu karty w doku pod maską dzieję się cos takiego:

https://drive.google.com/file/d/1I1x-l91tlzpUaK-aLg02QmG6zv-DlIr4/view?usp=sharing

Piszczeniem z przepustnicy się nie przejmuj. To normalne. Dodaj za to filmik z próby uruchomienia auta.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. https://drive.google.com/file/d/18nJhxpNwe5FcH5vzAYlnt86AO6wfknDN/view?usp=sharing

2. https://drive.google.com/file/d/1aHfozUa_9zxi6-Lj21vP69mBfa9gB9_Z/view?usp=sharing

3. https://drive.google.com/file/d/1slH87NuxCaE2LWE-84n3Hl1NFKDfhWY0/view?usp=sharing

Trzy próby uruchomienia, już myślałem, że za trzecim zaskoczy, ale niestety.


Spóbowałem odpalić jeszcze raz przed chwilką i obroty wzrosły do 1000 i silnik chyba się odpalił, ale natychmiastowo gasł.

Edytowane przez sszumek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten samochód już odpalał.

Zdejmij dolny wężyk z elektrozaworu odpowietrzenia filtra węglowego do kolejnego odpalenia.

Wygląda na niskie ciśnienie paliwa lub jego brak.

Odepnij przewód zasilający w paliwo z króćca listwy zasilającej i zobacz jakie ciśnienie podaje pompa.

Oczywiście jeśli jest dostęp do clipa to szybko zostanie namierzona przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy problemach z zapalaniem i nierównej pracy silnika, należy sprawdzić ;

1/ stan świec zapłonowych; Jakie świece stosujecie w swoich silnikach?

2/ stan cewek i czystość ich gniazd,

3/ czystość i jakość paliwa, ( gdzie tankowałeś ? )

4// szczelność i czystość układu dolotowego;

.....Stan filtra powietrza, szczelność i stan map sensora, czystość przepustnicy, szczelność kolektora ssącego; 

....Jakie ciśnienie kolektora ssącego? Dodatkowe powietrze przedostające się przez nieszczelności szkodzi w prawidłowej pracy silnika,

5/ zaśniedziałe łącza, wtyczki, złączki, poddać czyszczeniu, 

6/ stan czujnika położenia wału korbowego, przewodu czujnika, wtyczki;

 ....Czujnik jest chimeryczny, jak nowy, to tylko oryginał,

7/ czujnik temperatury cieczy chłodzącej ;

....Na clipie podglądnąć co pokazuje przy zimnym i nagrzanym silniku, sprawdzić jego oporność.

....Od niego zależy wielkość dawki paliwa przy rozruchu.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezu działa!

Ogólnie to nie wiem co dokładnie było winowajcą, ale czuję, że system był zapowietrzony bo z każdą kolejną próbą uruchomienia obroty były większe, aż w końcu odpalał ale zaraz gasł i dzisiaj odpaliłem dwa razy i za trzecim odpalił elegancko. Działa wszystko, a przynajmniej mam taką nadzieję.

 

Baaardzo wam wszystkim dziękuję, bez was chyba popadłbym w depresję!

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!