Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Funkcja automatycznego usuwania szronu zaparowania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jestem posiadaczem Scenica I PhII z 2001r. Posiadam klimatyzację automatyczną. Chciałbym wiedzieć jak u was działa funkcja automatycznego usuwania szronu-zaparowania przedniej szyby. Chodzi o to jak zachowuje się klimatyzacja po wciśnięciu przycisku nr 5 na panelu klimatyzacji. Samochód posiadam od roku i wydaje mi się do tej pory po wciśnięciu tego przycisku automatycznie załączała się sprężarka klimatyzacji (tzn. zapalała się dioda AC) a siła nawiewu ustawiała się na maksymalną, nawiew był kierowany w całości na szybę natomiast temperatura pozostawała taka jaka była ustawiona przed wciśnięciem tego przycisku. Około tygodnia temu zauważyłem, że teraz po wciśnięciu tego przycisku siła nawiewu nie ustawia się już na maksymalną ale ustawia się na połowie skali, reszta parametrów ustawia się jak wcześniej.  Jeżeli ktoś ma możliwość proszę o sprawdzenie jak w obecnych warunkach działa u was ta funkcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ustawiona w połowie skali siła nawiewu nie rośnie z czasem? W Megane II i III wygląda to tak, że w momencie wejścia do samochodu zaparkowanego na zewnątrz przy obecnie panujących temperaturach (okolice zera st. C), a następnie wciśnięcia przycisku 'dobra widoczność' nawiew startuje (nie wiem, być może od połowy skali, być może od niższej prędkości) i zaczyna zwiększać prędkość w miarę upływu czasu, aż do osiągnięcia maksymalnej, na której się utrzymuje. Dmuchanie na pełnej prędkości nawiewu występuje - wg moich obserwacji - po osiągnięciu jakiejś temperatury, wyższej od panującej wokół. W momencie, kiedy samochodem jadę, jest zagrzany i coś mi szyby zaparują, włączenie ww. funkcji właściwie z marszu uruchamia pełną prędkość nawiewów. Fakt: temperatura zadana pozostaje bez zmian. Fakt: w Meganie II (gdzie jest sygnalizacja włączenia klimatyzacji) od razu włącza się sprężarka i kontrolka AC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowy auto nawiew na szybę jest sterowany z kompa. Więc nawet jak wsiądziesz do auta z minusem zewnętrznym to nawiew i tak nie pójdzie na maxa. Testowałem to już  ie raz. Komputer, ma również za zadanie oszczędzanie akumulatora i dozuje obrotami tak, aby nie uwalić akumulatora, korygując sobie oczywiście temperaturę płynu chłodniczego itd. Owszem, możesz sam podnosić prędkość nawiewu, ale czy będzie to dobre dla ustawień kompa?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za szybką odpowiedź konwil i ZygaM. Dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem jak zachowuje się obecnie klimatyzacja po włączeniu tej funkcji. Nie ważne czy silnik jest zimny czy rozgrzany siła nawiewu ustawia się automatycznie na połowę i nie zmienia się (sprawdzone również podczas jazdy i podczas wystąpienia zaparowania gdy padał deszcz.). Jestem niemal pewien, ze wcześniej ustawiała się na maksimum. Sprawdziłem jeszcze jak działa klimatyzacja w trybie auto i tutaj wszystko działa jak do tej pory. Nie wiem czym może być spowodowana zmiana w działaniu funkcji oszraniania/odparowania. Wcześniejsze zachowanie tej funkcji było bardzo wygodne gdyż nawiew na maksimum znacznie przyśpieszał odparowanie szyb a teraz muszę ręcznie zwiększać jego siłę. Najlepiej gdyby ktoś z takim samym scenikiem sprawdził jak to teraz działa u niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, ZygaM napisał:

. Więc nawet jak wsiądziesz do auta z minusem zewnętrznym to nawiew i tak nie pójdzie na maxa.

Bardzo słuszna uwaga!

Przy max na starcie para wodna wydzielana z ust marzła by na szybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o załączanie się sprężarki klimatyzacji to zapalenie się diody AC nie oznacza, że sprężarka rzeczywiście się załączyła. Sprawdzałem to już wcześniej i poniżej pewnej temperatury (niestety nie sprawdzałem jakiej) pomimo palenia się diody AC sprężarka nie była załączona.

Jeżeli chodzi o funkcję automatycznego usuwania szronu i odparowania to w sobotę były dodatnie temperatury (9st. C) i jeszcze raz sprawdziłem jak to działa. Nadal nic się nie zmieniło. Nawiew automatycznie ustawia się w połowie skali i jego siła się nie zmienia w czasie podroży ani rozgrzewania silnika.

Przeszukując „internet” znalazłem na forach stare wpisy dotyczące tej funkcji i tam też pojawia się informacja, że nawiew ustawia się automatycznie na max. Teraz sprawą otwartą pozostaje jakie warunki mają wpływ na to jak komputer ustawia siłę nawiewu.

Ponawiam wiec moją prośbę do użytkowników Scenica I phII o sprawdzenie jak to obecnie działa u was. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprężarka się załącza, tak przynajmniej mi się wydaje, bo jak gaszę silnik na klimie, to przez chwilę słychać jak zwalnia i zatrzymuje się sprężarka. Może się mylę, ale ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!