Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrząd Meg2ph1 1,9DCI


cieciej321

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, umówiłem się na wymianę rozrządu w moim aucie jak w tytule. Silnik 1.9Dci 120KM. Chciałbym się zapytać jakiej firmy polecacie komplet rozrządu i w jakich cenach? O ile są jakieś warianty itp. Przez telefon dowiedziałem się że całość z robocizną wyniesie około 800 zł w tym ok. 450 za sam komplet rozrządu. Czy po tej cenie można się spodziewać czegoś dobrego? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

450 zł za kompletny rozrząd - masz na myśli pasek z rolką? Pompa wody pracuje jeszcze napędzana paskiem, dobrą praktyką jest też od razu ją wymienić.

Ja od razu wymieniłem pasek akcesoriów wraz z rolką. No i płyn chłodniczy przy wymianie pompy. Przy jednym koszcie robocizny masz komplet tym bardziej, że interwały wymiany obu pasków i płynu są takie same.

Co roku na wiosnę ASO mają akcje promocyjne na rozrządy -30%. Jak sobie dokładnie policzysz to masz oryginały z gwarancją Renault w cenie zwykłego warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, cieciej321 napisał:

Czy po tej cenie można się spodziewać czegoś dobrego?

Najlepiej byłoby zapytać tam gdzie się umówiłeś jakiej firmy będą to części i poprosić o wymianę / wycenę na markowych (oryginały, Ina, Gates, Conti, Valeo i inne). Jak to nie jest Twój zaufany warsztat to poproś o zaprezentowanie części przed montażem żebyś wiedział co wsadzą. Ja sobie zawsze robiłem zdjęcia opakowań z nr referencyjnymi żeby wpisać je sobie w prywatną książkę serwisową jaką zawsze prowadzę do swoich samochodów. Reszta tak jak pisze kolega @[email protected], czyli warto pomyśleć o pompie i napędzie akcesoriów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Cena 450 zł jest za komplet wraz z pompą wody i proponowali firmy INA, GATES, CONTI - wybrałem CONTI. Pasek akcesoriów miałem wymieniany ostatnio na nowy z racji wymiany koła pasowego i ogólnego zużycia.
@[email protected] ciekawe z tą promocją, nie wiedziałem o tym ale raz że w moim przypadku słowo droższe od pieniędzy i nie zmieniam zdania ani słowa komuś danemu a dwa warsztat w którym będę wymieniać ma dobrą renomę ( ponadto kiedyś kilka rzeczy u nich robiłem ) i liczą za wszystko jak za śrubki :-) Co nie zmienia faktu że ta promocja całkiem ciekawa. Jak ogólnie ASO liczy sobie za wymianę u nich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo tanio 450 zł jak za komplet, w IC wychodzi 600 zł, na allegro najtańsze markowe 400 zł. Jak masz zaufanie do warsztatu to ok.

Ja skorzystałem z promocji w ASO ale oczywiście wcześniej zrobiłem rekonesans w innych warsztatach a ceny części porównałem w IC i na allegro. Najkorzystniej wyszło ASO Renault - części nie zamienniki wysokiej jakości tylko oryginały Renault - pasek, rolka, pompa, pasek akcesoriów i rolka - coś ok. 800 zł, robota 500 zł, od tego oryginalny płyn chłodniczy Glceol RX.

Roczna gwarancja ASO, wpis do bazy i książki, pewność że robili to specjaliści którzy znają te silniki i procedury na pamięć.

P.S. W serwisie poinformowali mnie, że mogą zrobić również to na zamiennikach ale wtedy ponowna wymiana po 80 tyś. km, na oryginałach wg. wytycznych producenta.

Edytowane przez [email protected]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na początku sorki za to że długo nie pisałem nic tuta. Wszystko ładnie poszło, zmieściłem się w 760 zł za wszystko. Jedyne co musieli poprawić to pasek był "za mocno" naciągnięty i troszkę piszczało w okolicach 2k obrotów.
Jak rozrząd wpływa na pracę silnika i na spalanie? Moja Megi troszkę gorzej przyspiesza i zaczęła w okolicach 3k - 3,5k obrotów zostawiać za sobą czarny dym. Od wymiany zrobiłem około 800 km (większość w trasie 180km - cel - powrót)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorzej Twoja Megi zaczęła jeździć po tej wymianie?

Pasek wydaje mi się, że można założyć prawidłowo albo źle po prostu nie zgrywając idealnie łączonych nim kół zębatych.

Za napięcie paska odpowiada napinacz - czy on sam aby nie powinien regulować stopnia napięcia paska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest trochę gorzej. Może to subiektywna ocena, ale mam takie wrażenie. Ogólnie to już mam prawie 1k km najechanych i piszczenie ustało kompletnie. Wczoraj troszkę smoka przegoniłem na 4 biegu około 130-140km/h żeby się wypaliło co miało i dziś rano zauważyłem że o wiele mniej dymił i nawet przy -14 stopniach nie było aż takiego charakterystycznego bocianiego "kle kle kle kle" od razu po uruchomieniu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!