Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrusznik, moduł UPC, a może coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w mojej Megane 2 1.5 dci 2004 kombi.
Znajomy mechanik wykonujący rutynową wymianę oleju i filtrów powiedział mi, że rozrusznik jest do regeneracji, gdyż długo kręci zanim odpali silnik ok. 3-5 sekund.

Zgodziłem się na jego regenerację. Rozrusznik oddał do firmy specjalizującej się w regenerowaniu rozruszników, ale od razu otrzymał inny rozrusznik już zregenerowany, a nie ten mój.
Po jego wymianie odpalenie samochodu to czysta loteria, raz odpali od razu w ciągu 1 sekundy od wciśnięcia przycisku start, a za kolejnym razem potrafi w ogóle nie zakręcić przez kilkanaście razy (słychać tylko cykanie elektromagnesu przy rozruszniku), w takiej sytuacji trzeba odpalić rozrusznik na krótko. Po takim działaniu potrafi kilka razy pod rząd odpalić za pomocą przycisku START, po czym znowu muszę go uruchamiać "na krótko. Dlatego wnioskuję, że akumulator jest ok?

Czy przyczyna leży w owym regenerowanym rozruszniku? Ten regenerowany prosto z półki kosztował mnie 290 zł, czy możliwe jest, aby był źle zregenerowany i coś się w nim zawiesza? Mam go demontować i reklamować?

Dodam ,że już dwa razy trzeba było wymieniać bezpiecznik 25A pod maską, odpowiedzialny za START/STOP. Ale wymiana na nowy nie skutkuje tym, że auto uruchomi się za pomocą przycisku start, muszę tak jakby odblokować rozrusznik uruchamiając go na krótko.

Ten znajomy mechanik nie zna się na elektryce samochodowej, więc pomyślałem że zostawię samochód fachowcom w pogwarancyjnym serwisie RENO CAR w Gdańsku, stwierdzili że to moduł UPC, bo jest trochę zaśniedziały, wymienili go, skasowali 450 zł, a po jednym dniu znowu jest to samo.

Proszę o pomoc, bo już nie wiem co mam z tym robić jak nawet w serwisie nie potrafią tego zrobić.

Pozdrawiam

Patryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy masz auto?

Brak logiki w zdaniu " rozrusznik jest do regeneracji, gdyż długo kręci zanim odpali silnik, ok. 3-5 sekund." 

Skoro długo kręci, to znaczy że działa i wina w odpaleniu silnika nie leży po jego stronie.

 " Moduł UPC, bo jest trochę zaśniedziały, wymienili w ASO, skasowali 450 zł, a po jednym dniu znowu jest to samo - napisałeś.

 O rozruszniku nic nie mówili, czyli jest wg.nich OK.  Należy reklamować usługę jak najprędzej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@witekoleckoskoro oddałeś sprawne auto i po wymianie rozrusznika są takie cuda, to wiadomo, że to wina  kiepsko zregenerowanego rozrusznika.
Poszedłeś w dodatkowe koszty totalnie niepotrzebnie. IMHO ścigaj fachowca i za rozrusznik i za dodatkowe koszty.

 

A co do dłuższego odpalania - też tak miałem. Silnik długo kręcił, szukaliśmy wielu przyczyn, a ostatecznie regeneracja rozrusznika załatwiła temat od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Od kiedy masz auto?

Brak logiki w zdaniu " rozrusznik jest do regeneracji, gdyż długo kręci zanim odpali silnik, ok. 3-5 sekund." 

Skoro długo kręci, to znaczy że działa i wina w odpaleniu silnika nie leży po jego stronie.

 " Moduł UPC, bo jest trochę zaśniedziały, wymienili w ASO, skasowali 450 zł, a po jednym dniu znowu jest to samo - napisałeś.

 O rozruszniku nic nie mówili, czyli jest wg.nich OK.  Należy reklamować usługę jak najprędzej.

 

Andrzeju dziękuję za odpowiedź.

W celu wyjaśnienia: Długo kręcił mój stary rozrusznik, znajomy mechanik zdiagnozował to jako powolny koniec jego żywota, i polecił mi regenerację rozrusznika.

Samochód zaczął mieć problemy z odpalaniem po zamontowaniu innego zregenerowanego rozrusznika (wygląda jak nowy, jest wypiaskowany i pomalowany na czarno).

Postanowiłem oddać renówkę do pogwarancyjnego serwisu reno, bo ten znajomy mechanik zajmujący się tylko prostymi pracami nie potrafił stwierdzić przyczyny, dlaczego auto tak się zachowuje.

W serwisie podczas zostawiania samochodu, kobieta przyjmująca zgłoszenie zapisała usterkę jako PROBLEMY Z ODPALANIEM, następnego dnia zadzwonił mechanik, i stwierdził, że według niego jest moduł UPC do wymiany, bo jest zaśniedziały i może czasami coś nie stykać, gdy zapytałem co z rozrusznikiem to powiedział, że uruchamiał samochód kilka razy za pomocą przycisku START i wszystko działało normalnie ;/

Czyli miałem takiego pecha, że trafiłem na uszkodzony regenerowany rozrusznik? Podobno robiła go jedna z najlepszych firm w Trójmieście zajmujących się regeneracją rozruszników i alternatorów....
Czy tylko ta przegrzana cewka we włączniku elektromagnetycznym pasuje jako przyczyna do opisywanych objawów?

Usterka na pewno nie leży po stronie instalacji elektrycznej samochodu?

Test CLIPem nie pokazał żadnej usterki. Na pulpicie po nieudanym odpaleniu nie wyskakują żadne komunikaty.

 

Auto mam od 2 lat. Wcześniejszy właściciel chyba zbytnio o nie nie dbał, bo od zakupu wsadziłem w nie pewnie coś koło 7-8 tysięcy zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, witekolecko napisał:

Dodam ,że już dwa razy trzeba było wymieniać bezpiecznik 25A pod maską, odpowiedzialny za START/STOP. Ale wymiana na nowy nie skutkuje tym, że auto uruchomi się za pomocą przycisku start, muszę tak jakby odblokować rozrusznik uruchamiając go na krótko.

No cóż, palenie bezpiecznika powoduje albo zbyt duży prąd pobierany przez elektromagnes rozrusznika albo występuje zwarcie do masy przewodu zasilającego bendiks. Masz rozrusznik  umiejscowiony za silnikiem więc warto przejrzeć przewód zasilający rozrusznik pod kątem ewentualnych zwarć do masy.

1 godzinę temu, witekolecko napisał:

(słychać tylko cykanie elektromagnesu przy rozruszniku), w takiej sytuacji trzeba odpalić rozrusznik na krótko.

Gdzie podawałeś napięcie na rozrusznik, w module UPC czy przy samym rozruszniku? 

Ogólnie rzecz biorąc jeżeli słychać cykanie na elektromagnesie to wina leży raczej po stronie rozrusznika.  Cykanie świadczy o tym, że prąd dochodzi do cewki rozrusznika ale jest zbyt słaby by ją załączyć.

Warto sprawdzić też czy przewód zasilający bendiks porządnie łączy się z nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, aniewa napisał:

XXX

Czy jeżeli byłoby gdzieś zwarcie do masy to bezpiecznik nie przepalałby się przypadkiem za każdym odpaleniem? Bo jak na razie przepalił się dwa razy na jakieś 20-30 prób odpalenia auta.   Dzisiaj włożyłem bezpiecznik 30A, bo tylko taki miałem i ten już się nie przepalił, a jeździłem dzisiaj kilka razy. Kilka razy odpalił normalnie z karty, po czym coś tak jakby się zawiesiło i odpalałem na krótko zwierając kluczem dwie śruby na rozruszniku.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Witam ponownie,

Panowie ten rozrusznik nie dawał mi spokoju przez całą noc, znalazłem stary multimetr i poszedłem pomierzyć co mogłem. Po nocy napięcie akumulatora przy wyłączonym silniku 13V, podczas włączonego silnika 15V, więc aku jest ok. Odłączyłem ten cieńszy przewód z elektrowłącznika i sprawdziłem, że nie ma na nim zwarcia do minusa na akumulatorze.
Podczas uruchamiania silnika na krótko wystąpiły nowe objawy: Po zwarciu grubszego i cieńszego przewodu na elektrowłączniku słychać głośne stuknięcie przypuszczam, że to wyrzucający bendiks, jednak rozrusznik nie kręci. Zaczyna kręcić dopiero po kilku takich próbach i po dłuższym kręceniu uruchamia silnik.

Zauważyłem, że podczas uruchomionego silnika i przy włączonych światłach awaryjnych lub przy włączonym prawym kierunkowskazie, w rytm świateł awaryjnych mryga prawe światło pozycyjne z tyłu pojazdu, czy to przypadek?

Aha jeszcze jedno po wciśnięciu przycisku stop w celu wyłączenia silnika, spod maski słychać głośne pikanie, tak jakby jakiś alarm dźwiękowy, na pulpicie nie wyświetla jednak żadnego komunikatu ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!