Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

meganke mam od 2 dni i wczoraj 1. raz mialem wlasnie ten poblem, myslalem, ze cos robie zle, ze jest jakas koejnosc ze trzeba wcisnac hamulec, sprzeglo czy cos. nie moglem ruszyc, ale w koncu nie wiem jak i czemu zaskoczyl... pozniej jezdzilem i wieczorem znowu. wrocilem do domu i ze 3 razy probowalem wylaczyc wyjsc z auta zamknac i bez problemu zapalal. myslalem ze wina immo bo nawet jak sie otworzy auto to dioda miga (czy tak ma być?) poza tym stering locked jak pisali wczesniej... na prawde moze sie zablokowac w czasie jazdu? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od tego czasu jak sie to stalo teraz u mnie nic, postraszylem ja i mnie slucha ;) mam nadzieje ze na dlugo, poki co mile mnie zaskoczyla - spalaniem :mrgreen:

 

[ Dodano: 2009-09-20, 23:11 ]

znowu ze 2 razy mi sie to zdarzylo... jest sens jechac do serwisu albo pod jakiegos kompa podpiac? czy od razu sobie znalesc czesc i wymienic?

mzoe byc taka zaleznosc ze blad wyskkauje jak sie zostawi auto na skreconych kolach? (w wtedy blokada nie zadziala i komp wariuje?) jakos tak to sobie tlumacze... bje sie ze kiedys na swiatlach mi zgasnie i bedzie cyrk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
mzoe byc taka zaleznosc ze blad wyskkauje jak sie zostawi auto na skreconych kolach?

bardzo możliwe, że tak właśnie jest. Właśnie wróciłem z garażu, wymieniałem dzisiaj żarówki do świateł mijania i w momencie kiedy odpalałem silnik miałem skręcone max koła w prawą stronę i niestety odpalić nie mogłem. Pojawił się komunikat Steering locked, mignęła kontrolka serwis i nic więcej. Po kilku próbach odpalenia, równocześnie kombinowania z kierownicą udało się i odpaliłem. To mój pierwszy taki przypadek i prawdę mówiąc po raz pierwszy, także miałem skręconą kierownicę (zawsze przed wyłączeniem zapłonu prostuję koła).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie pomagalo szarpanie (w miare delikatne) i ruszanie kierownica gora dol (na regulacji). ostatnio zauwazylem jakies szumy przy jezdzie na max skreconych kolach i stuki na dziurach wlasnie jakby na przekladni, czy to moze miec wszystko jakies powiazanie ze soba??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcin.ab, <Steering locked> u mnie tez coś takiego było po wymianie żarówki i jak się ostatecznie okazało to była wina żarówki. Ponieważ kupiłem najtańszą jaka była (dwu włóknowa) do świateł z tyłu bo nie miałem stopu. W dalszych moich wzmaganiach jak porównałem żarówkę która się przepaliła z tą co założyłem to wyszło że są nierówno rozmieszczone <te jak się to nazywa> takie małe dwa "pipce" na spodzie, względem tych bolczyków po bokach, co powodowało najprawdopodobniej nie właściwy przepływ prądu między włóknami, a być może i jakieś zwarcie.

W końcu kupiłem inną żarówkę (droższą) i okazało się że jest juz wszystko w porządku.

Sprawdzajcie dokładniej żarówki podczas wymiany. :evil: :-):-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trafiłem na ten temat zaraz po tym jak zobaczyłem u siebie steering locked :), samochód nie odpalał, blokuje po prostu wszystko, kierownicą nie można ruszyć.

Mamy dzisiaj wtorek, od soboty już było kilku odważnych co twierdzili, że wiedzą jak to naprawić ale każdy poległ. Mechanik z renault też sobie nie poradził ze zwolnieniem blokady. Dzisiaj przyjeżdża laweta. Opisze co się zepsuło i jak to naprawić dla potomnych jak tylko wyjadę z warsztatu.

Środa.... Wieczorem po pracy jadę do warsztatu, renia już z daleka sie uśmiecha :) zanim wsiadłem dowiedziałem się co jej było. Prawdopodobnie renault przy zakładaniu alarmu uszkodziło wiązkę przewodów od sterowania blokadą, komputerem czy jeszcze innymi rzeczami których nazw nawet nie znam :) Spowodowało to awarie blokady i unieruchomienie kierownicy i silnika. Z tego przewodu po kilku latach nic nie zostało wiec nie dziwie się , że nie chciał łączyć.

Podsumowując po 5 dniach mam znowu samochód. Oby takich awarii jak najmniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

u mnie znowu to samo. kierownica jest niezablokowana a swiei na zmiane STEERING LOCKED I NOT LOCKED. po ilus probach po wcisnieciu START zapala sie kontrolka swiec zarowych tak jaky grzaly ale po 3 sek sie wylacza wszystko i zaczyna cos buczec cicho. tak samo buczy jak sie wlaczy swiatla albo wcisnie pedal hamulca. do tego drzwi z pilota nie chcialy sie otwirzyc i jak sie pilotem zamyka to jakos tak ciszej stuka to zamykanie. jak sie jeszcze wcisnie pedał hamulca to wskazowka predkosciomeirza i paliwa jakos lekko podskakuje i dioda jarzy sie jakby chciala sie świecić a nie mogła...

 

[ Dodano: 2010-01-19, 13:08 ]

problem rozwiazany. nowy akku i wszystko dziala, tylko czmu do dizla musi byc taki drogi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Mam podobny problem. Mianowicie świeci mi sie kontrolka Service wraz z Poduszkami. Do tego komputer pokazuje Steering Not Locked. Na wstępie powiem ze już miałem taki przypadek raz lecz zgasło to po 10 minutach samoistnie lecz teraz pali się cały czas. Pytanie moje czy jest to wina akumulatora czy moze byc jakis inny powód. Dodatkowo powiem ze często wariują mi swiatła. Mam ustawione automatuczne uruchamianie świateł lecz nieraz poprostu nie zapalają sie po uruchomieniu silnika. Trzeba przekręcić dronżek by zadziałały( zdaża sie to przy zimnym silniku). W dzień z tej usterki zanim pokazał ten komunikat zaczeła wariować mi centralka, mianowicie po otwarciu dzwi z karty same sie zamykały i tak w kółko. Jak zapalił sie komunikat centralka przestała wariować. Może miałby ktoś jakieś sugestie co to mogłoby być i jak to rozwiązac. Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz kolego przewody wszystkie najlepiej u elektryka... Ja mialem podobne akcje i okazalo sie, ze jeden przewod sie posypal, jesli nie to niech sprawdzi w jakim stanie jest akumulator. Podobno dziwne rzeczy dzieja sie w momencie rozladowania... Daj znac co to bylo...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc WTS sprawdziłem akumulator, ładowanie, rozruch plus kable. Elektryk powiedział mi ze jest wszystko ok i w jak najlepszym porządku. Znajomy mechanik który miał podobny samochód powiedział mi ze moze to byc cos z "systemem bezpieczeństwa " w aucie i kazał przesunąć fotel na max do tyłu i zakleszczyc jeszcze raz. O dziwo z wielkim moim zdumieniem serwis zgasł, kontrolka poduszek również, dzwi sie zamykają automatycznie, światła sie palą i kierownica się blokuje. Mechanik ten powiedział mi ze ponoc w siedzeniach Megane sa jakies czujniki czy cos takiego odpowiedzialne za bezpieczeństwo. Ponoć jest to jakoś powiązane z elektryką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Tez mnie dzis dopadł komunikat - steering not locked- . Zadzwonilam do serwisow po porade i zadzialala ta---> wlaczamy za pomoca guziora start + sprzeglo+hamulec a jedna reką krecimy kierownica w prawo i w lewo az pusci :) u mnie na szczescie puscilo i nauczka zostawiac auto z prostymi kolami :) hmmm. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koła proste aku ok wymontowałem blokadę pogrzebałem zgodnie z instrukcją kolegi "mkk" podpinam i nic nie pali;(co teraz szukać kogoś z kompem czy od razu zamawiać np na allegro nową czysta-i czy odpali bez kasowania błędów kompem?

 

[ Dodano: 2010-05-07, 11:00 ]

gdzie w Katowicach lub okolicy zaholować autko z tym problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Posiadam takie blokady nowe orginał o numerach reanult 77 01 208 737 oraz 77 01 209 427, numery z pudełek. Numery z blokad to 8200604932, 8200468517. Koszt to 350 sztuka, blokady są nowe w pudełkach, nigdy nie montowane.info na pw lub mail [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!