Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

Ona ogólnie powinna być na sztywnona plastikowym zatrzasku, ja tak mam...a zacięcie blokady tak jak pisałem wyłączyłes auto koła ślizgnęły, odcięło wspomaganie i blokada trafiła na układ w ruchu dlatego nie dobiła zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeżeli dodrze kolegę rozumiem to jego blokada nie jest wogóle przykręcona do kolumny kierowniczej tylko wisi sobie luzem więc co ją miało zablokować?

Ta blokada powinna być przykręcona do kolumny kierowniczej jeżeli tak nie masz to ktoś coś kombinował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj rano też miałem problem z zablokowana stacyjka. Megana nie chciała zapalić, rozłączenie aku nic nie dało.

Winna temu wszystkiemu była brązowa wtyczka od CPU. Ta szeroka.

Delikatnie była przytopiona. Oczyszczenie i ponowne podłączenie pomogło.

 

Wtyczki od świateł (czarna) i ta brązowa topią się, bo nie mają dobrego styku.

Trzeba delikatnie pozaciskać piny w tych kostkach i będzie ok.

Ja osobiście będę zmieniać te gniazda i wtyczki od CPU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

też miałem ten problem, skręcone koła i blokada zwariowała, pomogło rozkręcenie kolumny wyjęcie silniczka blokady i ustawienie jej w odpowiedniej pozycji, zaoszczędzone parę stówek. Jeśli niewiesz jak się za to zabrać to służę pomocą ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Zakupiłem tydzień temu Megane 2 2004 1,9dci. Podjechałem do sklepu po papierosy. Wsiadam i chcę ruszyć a tu błąd "land sperre defekt". Nie mogę odpalić auta.Pomóżcie, jestem z łódzkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Zacznę od tego ze:

- aku mam naładowany,

- nie mam świecącej kontrolki poduszek,

- nie pojawiają się wariacje wycieraczek, czy innych urządzeń elektrycznych,

- rozebrałem blokadę kolumny kierowniczej, nie zauważyłem niczego niepokojącego. Usunąłem biały plastik opisywany we wcześniejszych postach. Silniczek blokady pracuje.

- bateria w karcie wymieniona, podobne objawy są przy obu kartach (HF),

- brązowa wtyczka przy bezpiecznikach nie podtopiona

 

Po naciśnięciu przycisku START (oczywiście + sprzegło) zapalają sie wszystkie kontrolki tylko nie ma grzania świec. Rozrusznik nie kręci. Po chwili gasną wszystkie kontrolki oprócz STOP, ładowania i ciśnienia oleju i słychać dwa piknięcia, coś w rodzaju sygnałów alarmowych BIOS-u komputera. Następne naciśnięcie START-u i pojawia się komunikat STEERING NOT LOCKED. Czasami komunikat się nie pojawia i za trzecim naciśnięciem START-u silnik odpala. Jak już odpali to można go zgasić i odpalić bez problemu ile razy się chce. Problem pojawia się już po ok 15 min. postoju. Jakiś czas tak jeździłem, za drugim czy trzecim razem silnik odpalał. Ale dwa razy miałem tak, że pół godziny klikałem i nie odpalił. Pojawiały się tylko komunikaty STEERING NOT LOCKED / STEERING LOCKED. Kierownica blokuje się i rozblokowuje także nie mam pojęcia co może Megance dolegać. Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam to samo żona zostawiła auto na skręconych kołach,

jak chciałem je uruchomić pojawiły mi się komunikaty o ty że kier. nie zablok. lub kier nie odblok. SERVICE (silnika nie można uruchomić)

kierownicą można kręcić bez wspomagania - czyli blokada nie zaskoczyła,

sprawdziłem i przeczyściłem bezpieczniki - nic nie dało

odpiąłem aku na ok 15 min -nic

podczas wkładania karty słychać delikatne pyknięcie pod kier. - przekaźnik od blokady?

myślę że może silniczek mi się zawiesił

nie wiem jak rozebrać obudowę od kier i odkręcić blokadę kier.

czy może ktoś mi podesłać linka do instrukcji serwisowej

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że problemy pojawiają się niezależnie od tego czy koła są skręcone na max-a czy są proso. Karty nie wkładam do czytnika tylko korzystam z HF.

 

marceli50 - blokada znajduje się po prawej stronie kierownicy, przykręcona śrubka na torx-a. Musisz ja odkręcić pamiętając ze jest z LEWYM gwintem (u mnie tak było), dziwię się że nikt tego nie wspomniał wcześniej, mało jej nie urwałem ;-) Śrubę ciężko wyjąć. U mnie blokada pracowała także próbowałem odpalać silnik i jednocześnie ciągnąłem za srubę. Dwie próby i śruba wyjęta. Podobna procedura przy zakładaniu. Co do samego rozbierania blokady musisz poczytać wcześniejsze posty a dokładnie chyba mkk. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie - czy używana i sprawna blokada kierownicy podejdzie czy może będzie się kłóciła z immo?

 

No i po zawodach, auto działa blokada też, wystarczyło wypiąć brązowa wtyczkę w skrzynce bezpieczników i ją oczyścić z nalotu.

Edytowane przez marceli50
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Wyjąłem blokadę kierownicy i można powiedzieć że wisi sobie swobodnie pod kierownicą (oczywiście nie na kabelkach). Widzę dokładnie jak się zachowuje. Dochodzę do wniosku ze to może nie blokada jest winna tego stanu rzeczy. Myślę, że chodzi normalnie, przynajmniej sie nie zacina. Zastanawia mnie fakt, że jak wciskam przycisk start, kontrolki gasną, ale nie gaśnie czerwona dioda między SERWIS i STOP (imobilajzer???). Pytanie mam jeszcze takie czy gdyby się okazał wadliwy czytnik karty to czy można go bezproblemowo założyć z innej meganki? Czy trzeba ja jakoś programować ?? Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny z zablokowaną kierownicą...

 

Robiłem wszystko zgodnie z opisem kolegi z 1-szej strony, odkręciłem blokadę, zabezpieczyłem języczek zapałką, zdjąłem pokrywkę i ... wypadła mi zapałka, a co za tym idzie również zapadka.

Teraz problem, co wyjąć, białego plastiku za bardzo nie widzę. Chodzi o ten plastikowy kwadracik widoczny obok zapadki, w którym ewidentnie jest w środku dziurka ze spreżynką? Jak to pieroństwo poskładać do kupy, bo teraz mi trzpień blokujący kierownicę wyszedł i nie chce się w ogóle schować.

 

Druga sprawa - myślał ktoś co zrobić, żeby się w ogóle pozbyć blokady? Jakoś myśl, że wioząc rodzinę, może mi się to zablokować średnio mnie cieszy. Da się jakoś sam trzpień wyjąć? Myślałem już, żeby go zeszlifować...

Edytowane przez Krzyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nieprzykrecaniem to jest jakies rozwiazanie.

Niemniej dalej nie wiem jak to poskladac.

Pojawil sie kolejny pomysl - zakup blokady z alle... . ponoc jest wyzerowana, wystarczy wpiac i sama sie ma zakodowac pod konkretne auto. A kosztuje 200 ... Warto probowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!