Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

Witam,

odświeżę temat, mam bardzo podobny problem,  ten sam błąd DF029 ale nie mam zasilania na 4 pinie - szary przewód, sprawdziłem UCH i UPC, sucho, wtyki czyste, brak przepaleń, nie mam błędu poduszki, akumulator i bateria w karcie - ok, mam dwie sprawne blokady, na każdej to samo. Do której wtyki prowadzi ten szary przewód?

Dodatkowo na 5 pinie - żółty przewód nie ma żadnego napięcia - tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

mam także problem z blokadą kierownicy, po podłączeniu clipa i sprawdzeniu  okazało się że jest za małe napięcie na 2 pinie wtyczki blokady,  (zielony przewód)

ma około 6-7V po naciśnięciu START/STOP a wg instrukcji powinno być 12V, co może być przyczyną?

UCH wtyki i przewody wyglądają dobrze , bezpieczniki i wtyki w komorze silnia także, sama blokada sprawna, aku ok

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Film https://youtu.be/ELLteejBcmU

A powie mi ktoś, czy przy wyjętej blokadzie, w pozycji z wysuniętym ryglem, powinien on sprężynować gdy się go wciśnie palcem? W sensie można go palcem z powrotem wcisnąć. Czy może wysunięty powinien być na sztywno bez możliwości powrotu? Blokada ogólnie działa nie mam problemu z odpalaniem, ale gdy kierownica powinna być zablokowana mogę nią obracać i słychać że coś tam przeskakuje przy blokadzie, tak jakby właśnie ten rygiel się cofał. 

Edytowane przez Kaczor89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Panowie mam uszkodzony ten cały moduł blokady. Okazało się, że pękła część obudowy (nie wiem jakim cudem) i wystrzelił ten bolec blokujący. Teraz ta aluminiowa część z czpieniem została przy kierownicy, śrubę ukręciłem. Teraz pytanie jak to zdemontować? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.09.2015 o 07:33, piotrus661 napisał:

Mnie rozleciał się moduł, po prostu wysypały się części z modułu. Mam niestety na blokadzie, śruba urwana a trzpień nie chce wyjść z kolumny. został sam korpus aluminiowy, plastik zdjęty. Moduł używany kupiony wyczyszczony, na starym mi już nie zależy, chciałem cały ten korpus wyważyć ale siedzi twardo.

Co zrobić aby ten trzpień wyszedł. Trzpień widać gołym okiem to taki prostokąt nie aluminiowy lekko chromowy. Czy śrubę rozwiercać czy na siłę wyłamać z kolumny kierownicy.


Mam dokładnie to samo ? czy może ktoś podpiwedzieć co dalej z tym zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Odnośnie błędu Steering locked i/lub Steering not locked mam dobrą i złą wiadomość. Dobra jest taka, że temat udało mi się nie tylko ogarnąć, ale również całkiem dokładnie przeanalizować. Zła jest taka, że "magiczne sztuczki i porady" można wsadzić między bajki, bo nie działają.

1) Zaczęło się od tego, że wyskoczył błąd Steering not locked i kierownicą dało się ruszać, ale z racji tego, że auto nie chciało odpalić, to obracanie kierownicą było płynne lecz bez wspomagania. Po pewnych magicznych sztuczkach (które tak na prawdę nic nie dały) auto odpaliło.

2) Przy następnym błędzie blokady kierownicy kierownicą dało się obracać, ale na zasadzie przeskoków i trzeba było użyć dużo siły. Po pewnych magicznych sztuczkach (które tak na prawdę nic nie dały) auto odpaliło.

3) Następnie samochód zgasiłem i od razu wyskoczył błąd. Tym razem mogłem obracać kierownicą płynnie lecz bez wspomagania, bo oczywiście auto nie odpaliło. Po pewnych magicznych sztuczkach (które tak na prawdę nic nie dały) auto odpaliło.

Różne magiczne sztuczki opierały się o pomysły z forum, na przykład: wymiana baterii w kluczyku, odłączanie akumulatora, odczekanie X godzin, machanie kierownicą...

A tak na prawdę o co chodziło? O zużytą/zepsutą blokadę, która raz działała, a raz nie. Magiczne sztuczki tylko rykoszetem pomagały, bo tak na prawdę czasami pomagało stukanie w blokadę kierownicy. Więc każde trzaskanie maską, zamykanie drzwi, nerwowe machanie kierownicą sprawiały, że stara blokada czasami zaskakiwała.

W sytuacji 1) i  3) chodzi o to, że blokada się nie zamykała, dlatego można było kręcić kierownicą swobodnie, ale bez wspomagania.

W sytuacji 2) blokada zamknęła się tylko częściowo, więc kierownica obracała się skokowo, bo przy użyciu siły bolec przeskakiwał.

Jak rozwiązać problem skutecznie? Naprawić albo kupić nową blokadę i zaprogramować lub kupić emulator blokady kierownicy. Ja zdecydowałem się na zakup emulatora, ale okazało się, że moja stara blokada kierownicy została częściowo naprawiona (na tyle na ile się dało, czyli została usunięta zbędna blokada wewnątrz blokady i teraz zazwyczaj blokada działa, a czasem trzeba stukną gdy ewentualnie się zablokuje). Zatem obecnie emulator stanowi główną blokadę kierownicy, a stara blokada leży w schowku na wszelki wypadek, gdyby padł emulator, bo jak długo będzie działać emulator to nie mam pojęcia.

Odnośnie emulatora 4 uwagi:

a) Zanim kupisz emulator (lub inną blokadę kierownicy) upewnij się, że winna jest blokada sama w sobie, czyli sprawdź bezpieczniki oraz okablowanie prowadzące od aku do blokady (połączenia-kostki czy nie są zgniłe) + oczyść styki.

b) Emulator wpina się zamiast blokady kierownicy, więc najpierw wyciągasz blokadę+bolec i we wtyczkę od blokady wpinasz emulator. To tyle.

c) Jeżeli emulator nie działa to:

- może źle dobrałeś rodzaj emulatora do typu auta (ja kupiłem emulator na allegro i sama fraza Renault Megane II to za mało, żeby poprawnie dobrać emulator),

- może dostałeś uszkodzony lub zużyty emulator (Ja tak miałem, bo emulator po podpięciu nie dawał poprawnych oznak życia, czyli nie wydawał dźwięków imitujących prawdziwą blokadę kierownicy. A przynajmniej w tym emulatorze co ja kupiłem, to być powinny. Sprzedający wysłał mi drugi emulator, który zadziałał już od razu bez problemu.)

d) Jeżeli nie możesz wyciągnąć blokady kierownicy, bo jest w pozycji zamkniętej, to ze wszystkich magicznych sztuczek spróbuj:

- podczas próby uruchamiania silnika machać szybko kierownicą, żeby być może bolec miał większą swobodę na otwarcie się blokady

- postukać bezpośrednio w blokadę kierownicy

- w ostateczności sprawdź propozycje innych użytkowników forum w kwestii wiertarki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!