Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

U mnie problem rozwiązany. Okazał sie uszkodzony sterownik silnika (ten który się znajduje zaraz za aku). Kupiłem drugi, wgrane imo i teraz wszystko ok. Ciężko było znależć sterownik o takich samych numerach ale sie udało. Koszt naprawy to sterownik 430zl sterownik + 350zl naprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nieprzykrecaniem to jest jakies rozwiazanie.

Niemniej dalej nie wiem jak to poskladac.

Pojawil sie kolejny pomysl - zakup blokady z alle... . ponoc jest wyzerowana, wystarczy wpiac i sama sie ma zakodowac pod konkretne auto. A kosztuje 200 ... Warto probowac?

Kupiłem kiedyś taką i nie zaskoczyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć Wszystkim

Nie zaskoczę nikogo jeśli napiszę o podobnym przypadku no ale od początku :

Scenic`a II 2003 kupiłem początkiem czerwca, wszystko OK itp, sporadycznie raz na 2 tyg pojawiał się problem że chcę go odpalić a tu OIL LOW PRESSURE, LOW BATERRY, STEERING LOCKED, STEERING NOT LOCKED itp ale za drugim razem palił...

Zrobiłem nim ok 5-6 tyś km i było nawet OK

Od tygodnia jeśli auto postoii np całą noc ( garażuję) lub 8 godz gdy jestem w pracy - przychodze i odpalam bez problemów jednak gdy zrobię krótką przerwę po zgaszeniu zaczyna się męka - czytaj komunikaty jak powyżej ze wskazaniem na problem z STEERING LOCKED, STEERING NOT LOCKED, próbuję czasami 5-15 minut kręcę kierownicą i auto odpali

Byłem dziś u elektryka powiedział najpierw że karta choć po tym co tu przeczytałem ciężko mi uwierzyć, potem sie podpiął i powiedział że komputer jest do wymiany - chce za to 1000 zł .

Dodam jeszcze że założyłem na próbę nówkę akumlator i problem nadal występował tak więc nie inwestowałem 400 zł i jeżdżę na starym.

Możecie coś doradzić albo polecić fachowca z okolic Tychy, Pszczyna , Bielsko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieco dalej niż Tychy, ale jak jedziesz z Mikołowa do Katowic, po drodze masz dzielnicę Ligota, tam jest zakłada Autoreno. Mi pomogli ze scenikiem, pomagali mi kiedyś z twingo i meganką I.

 

Jakbyś potrzebował dokładniejszych namiarów, uderzaj na PW albo maila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki

 

Dziś zostawiam auto u "swojego" elektryka mam nadzieję iż znajda powód awarii - choć zrobiło się zimniej i auto sprawia jakby mniej problemów tzn komunikaty pojawiają się rzadziej - jednakże chcę znac przyczynę i nie chcę wsiadać do auta zastanawiajac się ile czasu tym razem będe potrzebował na odpalanie.

 

po mam nadzieję owocnej naprawie przekażę to co powie mi elektryk

 

Pozdrawiam

gb

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem identyczny przypadek (steering locked) w zeszłym tygodniu w moim scenicu II (2004). Postanowiłem w pierwszej kolejności zastosować zalecenie jednej z użytkowniczek, które otrzymała jak napisała z serwisu.

Wcisnąłem sprzęgło, hamulec, przycisk start i zacząłem ruszać kierownicą raz w jedną raz w drugą stronę i ku memu zaskoczeniu autko odpaliło. Obyło się bez rozbierania na szczęście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Niestety i mnie spotkało OWE nieszczęście. U mnie pojawił się komunikat w j. niemieckim, BLOKADA KIEROWNICY USZKODZONA. Świeci sie serwis, wszystko działa, światła, radio itp, ale auto nie reaguje po naciśnięciu start, bo pojawia się cały czas komunikat o uszkodzonej blokadzie, kierownicą można kręcić.

Termin u mechanika już umówiony, jeszcze tylko muszę załatwić lawete :) Już 2 raz w ciągu roku mnie to auto zawodzi.

Teraz dochodzę do wniosku, że moje poprzednie auto PUNTO było cudowne, bo nigdy mnie nie zawiodło, chociaż nie było takie ładne.

Jak to zrobię to napiszę co i jak i jeśli ktoś lubi dłubać przy tych autach i chce to odsprzedam za 11500, 2003 rok.

Zrezygnowany ;)

 

 

Witam ponownie.

 

Tak jak pisałem wcześniej, awarii uległa blokada kierownicy. Żadne porady tu znalezione w celu jej naprawy nie przyniosły skutku. Laweta okazała się zbyteczna, gdyż kierownica pozostała odblokowana i można było holować.

 

W serwisie uprzedzono mnie, że nie zawsze ową usterkę można usunąć, a wymiana elementu 1400zł. Na szczęście w moim przypadku usterka została usunięta, koszt to 550zł. Przy okazji problemu z blokadą polecam Auto Mako w Gliwicach, gdyż kilku innych mechaników nie chciało "tego" ruszać.

Edytowane przez maxgrzes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam przedstawię wam moje dokonania z blokadą kierownicy renault megane ii 1.6 16v 2004 :

blokada przewód siwy( najważniejszy przewód bo to od niego zależy czy blokada działa czy nie) podczas załączenia ma pojawić się napięcie 12v to sygnał na silnik( może się mylę ale brak tego napięcia chwilowego powodowało brak reakcji blokady) blokady , gdy silnik wyłączony i wyjmujemy kartę też nam ono powinno się pokazać jeżeli się nie pokazuje wiadomo już że to komputer blokuje blokadę i wyświetlany jest SERVICE , może to być przyczyną np: zerwana taśma w kierownicy (świeci service i poduszka na tablicy),lecz czasami może być że blokada zaskoczy ale uwaga tyko czasami i nie ma na to reguły.Więc najlepiej to od razu oszukiwać poduchy w kierownicy( dwa oporniki około 4,7ohm wtyczka 5 pinów(patrząc z przodu po lewej stronie choć powinna mieć więcej pinów użytych jest pięć) 1 i 2 4 i 5 zewrzeć opornikami )dla świętego spokoju ( oczywiście tymczasowo ) i jeżeli tam był główny problem z poduchami blokada powinna zadziałać. To jeżeli blokada sprawna a nie chce się odblokować inaczej jeżeli słyszymy cokolwiek w blokadzie a się nie otwiera to już sprawa mechaniczna oczywiście przerobiłem temat i wiem jak odblokować nawet bez wyjmowania , nawet jeżeli coś się tam przycięło lub spalił się silnik to i tak można odblokować blokadę bez rozbierania.Po takim odblokowaniu przynajmniej można śrubę wykręcić mocującą blokadę kierownicy.Doświadczenia nabrałem szukając po różnych forach w różnych językach a na sobie sprawdziłem

Prywatnie : Jeżeli ktoś da znać łopatologicznie jak dorzucić zdjęcia i wybaczy ortografię języka polskiego dołączę fotki pokaże co i jak nie dopisujcie nic jak na razie bo potem nikt nie dojdzie o co chodzi a tak wszystko będzie w jednym miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz łopatologicznie: http://megane.com.pl/forum-1/announcement-2-regulamin-dodawania-zdjec-fotkameganecompl/

Fotki przy wskazaniu i przed uploadem, najlepiej zmniejszać do 800 jeśli pozioma i do 600 jak w pionie.

Dopisywać można, bo wystarczy jak swojego posta edytujesz i tam powstawiasz fotki i ich opis.

Najlepiej jak będziesz linki do miniaturek wstawiał, więcej wejdzie na mniejszej powierzchni i jeśli same fotki, to najlepiej: fota, spacja, fota, spacja, fota, spacja, fota, enter i znowu fota.....

4 w poziomie 5 już poniżej pod tamtymi i kolejne aż do 8, enter... i 3 rząd.

Jak fotki z opisem to fota enter opis, lub odwrotnie, wtedy opis będzie nad fotką.

W razie czego, daj znać na PW to posprzątamy w poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam w mojej reni wyskoczył komunikat po niemiecku:"LENKREDSPERRE DEFEKT" zapaliły się kontrolki SERWIS i poduszki kierowcy blokada kierownicy przestała działać lecz nie była zablokowana a samochód odpalał bez problemu. Po podpięciu do kompa wyskoczył błąd brak połączenia z napinaczem pasa kierowcy. Okazało się że wyskoczył kabelek z wtyczki pod fotelem kierowcy po dociśnięciu wszystko się skończyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Wczoraj spotkała mnie ta sama niespodzianka, wysiadłem, poszedłem a po powrocie radosny komunikat STEERING LOCKED na zmianę ze STEERING NOT LOCKED, i do tego jedyna kontrolka na desce rozdzielczej to SERVICE. Dziś rozebrałem tą zabawkę i okazało się że silniczek się przyciął i w efekcie chyba upalił bo nie dawał żadnych oznak życia, zamontowałem silniczek od małego samochodzika takiego zdalnie sterowanego i autko znów ożyło, gdyby ktoś miał podobny problem ze swoją meganką w okolicach Rzesowa Kolbuszoej Tarnobrzga, Sandomierza, stalowej woli, Niska to mogę dojechać i pomóc - oczywiście zwrot kosztów dojazdu dla mnie;), w razie potrzeby proszę o kontakt PW i jakoś damy radę:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

chcę sam wymienić blokadę, ale zastanawiam się, czy musi być ona wcześniej wyczyszczona? Na aukcjach internetowych znalazłem blokady, ale przy części z nich (oczywiście przy tych droższych) była informacja, że jest to "czysta" blokada. Poza tym piszą, że: "Sama wymiana na inną blokadę z innego samochodu nic nie pomoże, gdyż każda blokada jest zaprogramowana pod dany samochód". Czy to wszystko jest prawdy czy może próba naciągnięcia?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czysta, znaczy pewnie, że albo nowa i nie została wyjęta wcześniej z jakiejś np. rozbitej meganki, albo wyczyszczona (nie wiem czy tak się da) Z tego co wiem to nie można ot tak sobie wymienić blokady, bo one są kodowane pod dany model i z jednego nie będzie pasowała do drugiego

. I z tym jest problem. Ale jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi. Raczej to nie jest próba naciągnięcia.

Edytowane przez maxgrzes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z elektrykiem, który twierdził, że należy zwrócić uwagę tylko na rok auta i silnik. Mówił też, że można "wyczyścić" blokadę, ale - tak jak już pisałem - nie jest to konieczne.

 

Dziś wsadziłem blokadę używaną - taki sam nr. Niestety, samochód pokazuje ciągle ten sam błąd. Może jednak musi być "czyszczona"? a może problem leży gdzie indziej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej musi być "wyczyszczona", choć nie wiem jak miało by wyglądać to "czyszczenie", na allegro faktycznie widać jakieś "czyszczone" blokady. JA sam takiej nie kupowałem bo udało się przełożyć sam silniczek i było pomogło, ale rozmawiałem z gościem z serwisu renault i faktycznie mówił że takiej blokady nie potrzeba nawet jakoś kodować, zamontować i odpalić silnik i ma działać, ale uwaga, wtedy blokada się "dokoduje" sama do autka i w innym już nie będzie działać...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!