Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 DCI 103 KM - zbyt częste wypalanie FAP ?


Pinto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Otóż jestem w posiadaniu takiego autka od października zeszłego roku i niby wszystko o.k., ale częstotliwość wypalania FAPA nie daje mi spokoju. Wypala się on co równiutkie 100 km jazdy typowo miejskiej - czasem dłuższe, czasem krótkie odcinki po mieście. Byłem z tym problemem u mechanika - samochód był podpinany pod clipa, który wykazał wzorowy wręcz stan filtra - podobno wypala się do zera, nie ma nieudanych prób, sam zresztą jak widzę że zaczął się wypalać, jadę na obwodnicę i wracam dopiero jak procedura się zakończy. Samochód ma przebieg 154 kkm i jeden FAP od nowości wg. sterownika, proszę o opinię użytkowników tego samego silnika jak to u nich wygląda, bo coraz poważniej zastanawiam się nad zdemontowaniem tego ustrojstwa i oddaniu do czyszczenia... pytanie tylko czy dobrze celuje, czy może ten typ tak ma ?

Edytowane przez Pinto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej niemożliwe by po 100 km jazdy poziom sadzy wynosił 24 gramy i następowało wypalanie. Może czujnik ciśnienia zwrotnego filtra cząstek przekłamuje i wymusza wypalanie już przy niskim poziomie sadzy. Filtr ma licznik wypaleń i warto sprawdzić czy po każdym wypaleniu stan licznika wzrasta o 1. W tej chwili ile masz wypaleń? A swoją drogą po czym poznajesz, że na pewno zachodzi proces wypalania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Andrzej 2010 - temat który podałeś jest mi już bardzo dobrze znany, czytałem go zanim jeszcze kupiłem samochód :-), jednak dotyczy on głównie MIII gdzie jak wiadomo FAP jest trochę inaczej skonstruowany - u mnie nie ma wtryskiwacza, FAP jest wypalany za pomocą dodatkowego wtrysku paliwa do silnika.

 

Kolego aniewa - czujnik ciśnienia był sprawdzany i jest ok - nawet zaraz przed wypaleniem ciśnienie różnicowe na wolnych obrotach to ok. 7 mbar, skąd wiem że się wypala - po obrotach powyżej 900 na jałowym i charakterystycznym "stukaniu" (efekt zmiany kąta wtrysku), oraz po tym że w trakcie wypalania jadąc, po puszczeniu pedału gazu, aktualne spalanie nie spada do 0 - tak jak w trakcie normalnej pracy silnika.

 

Najlepsze jest to że poziom sadzy komputer pokazuje 0g a chwile później zaczyna się procedura wypalania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że masz piąty wtryskiwacz. Raczej wszystkie 1,5 dci z filtrem cząstek miały ten wynalazek. Wtryskiwacz jest umieszczony między katalizatorem a filtrem. Zasilany jest dodatkową elektryczną pompą paliwa. Dobrze jak byś podał rodzaj sterownika wtrysku. Na komputerze powinna być nazwa. Jeżeli masz SID 304 to masz piąty wtryskiwacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Pinto napisał:

Najlepsze jest to że poziom sadzy komputer pokazuje 0g a chwile później zaczyna się procedura wypalania...

Witam. To raczej nie jest normalne zachowanie - ewidentnie jest gdzieś jakaś usterka w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z którego roku auto?

Z pewnością sprowadzone z zachodu? 

Tam wszystkie diesel wyprodukowane od 2008 roku seryjnie posiadały FAP.

Filtr wypalany był przez zwiększenie dawki paliwa, która podawana była do cylindra.

Po 2010 roku zastosowano system piątego wtrysku, przez co filtr stał się całkowicie bezobsługowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Filtr wypalany był przez zwiększenie dawki paliwa, która podawana była do cylindra.

Po 2010 roku zastosowano system piątego wtrysku, przez co filtr stał się całkowicie bezobsługowy.

Tutaj mowa o 1,5 dci i system piątego wtrysku był stosowany od początku. W megane II, scenic II jest trochę inna zasada zasilania tego wtryskiwacza niż w późniejszych wersjach, mianowicie nie jest on zasilany z pompy wtryskowej lecz posiada dodatkową elektryczną pompę paliwa umieszczoną razem ze smokiem i sterowaną przekaźnikiem. Wtryskiwacz umieszczony jest pod turbiną bezpośrednio za katalizatorem, chłodzony jest płynem chłodzącym. Gdy zachodzi potrzeba wypalania filtra komputer zwiększa dawkę paliwa i podnosi obroty by podnieść temperaturę spalin w katalizatorze. Ma to na celu umożliwienie zapłonu paliwa z piątego wtryskiwacza. Gdy temperatura spalin jest odpowiednia przekaźnik uruchamia pompę i paliwo jest wtryskiwane do rury wydechowej podnosząc temperaturę do wartości umożliwiającej wypalanie sadzy.

Wypalanie można w prosty sposób kontrolować podłączając kontrolkę do przekaźnika pompy elektrycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, kolego aniewa, czyli to miarowe pukanie na wolnych obrotach w trakcie wypalania to właśnie praca tego piątego wtryskiwacza ? Tak jak mówiłem wcześniej błędów na kompie brak, filtr wg. clipa wypala się ładnie... tylko że za często. Jeżeli jeszcze mogę coś dodać z ciekawostek to ostatnio w trakcie trasy 700 km wypalanie nie włączyło się ani razu, natomiast już następnego dnia włączyło się natychmiast :). Powiedzcie koledzy co mogę jeszcze sprawdzić, czy po prostu jest opcja że filtr ma już tak małą powierzchnię roboczą że tak często się wypala ?

Edytowane przez Pinto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej usterka elektroniki sterującej wypaleniami bo gdyby był zawalony popiołem to nie wytrzymałby 700 km między wypaleniami skoro wypala się zawsze co 100km.  Swoją drogą powiem szczerze dopóki nie miałem kontrolki sygnalizującej wypalanie filtra nie miałem najmnieszego pojęcia kiedy ten proces zachodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 25.02.2018 o 15:23, aniewa napisał:

Tutaj mowa o 1,5 dci i system piątego wtrysku był stosowany od początku

1/Niestety kolega aniewa jest w błędzie ; Silnik 1.5 DCi 106KM 

 W krajach zachodnich prawo było bardziej rygorystyczne i tam wszystkie diesel wyprodukowane od 2008 roku seryjnie posiadały FAP.

Filtr wypalany jest przez zwiększenie dawki paliwa która jest podawana do cylindra.

Ta metoda nie była do końca dopracowana i w następnych odmianach silnika po 2010 roku ( a więc w Megan III ) zastosowano inne rozwiązanie

Renault sprostał zadaniu i zastosowała system piątego wtrysku który automatycznie czyści FAP przez co filtr stał się całkowicie bezobsługowy .

2/Zapychanie się filtra Fap jest wynikiem niesprawnej ;

  • turbiny,

  • wtrysków,

  • jednostki sterującej FAP-a,  

  • EGR-u,

  • zaworu odmy olejowej, ( skontrolować stan membrany),

  • układu smarowania, ( pomierzyć ciśnienie oleju na gorącym silniku. Od VII/2006 r w 1,5 dci zastosowano pompy oleju o zwiększonej wydajności dające o ok.1,0 bar większe ciśnienia oraz powiększono kanały olejowe w wale )

  • niesprawności świec żarowych, ( b.duży wpływ na stan Fap-a ),

  • przy braku V wtryskiwacza ilość paliwa w oleju silnikowym miski olejowej ulega znacznemu zwiększeniu niż w wersjach z V wtryskiwaczem,

3/ niewłaściwego paliwa lub oleju, oraz pobierania przez silnik sporych ilości oleju lub płynu chłodzącego,

4/ stylu jazdy, długości pokonywanych tras ,

......a/ dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach to b.niekorzystne dla Fap-a i silnika,

......b/ do jazd krótkich po mieście, skrócić okres wymiany oleju lub zmienić silnik na benzynowy o małej pojemności,

......c/ delikatne ruszanie, nagrzewanie silnika, turbiny, studzenie turbiny po jeździe ,

5/ogólnego stanu technicznego silnika,

W dalszym ciągu nie wiadoma data produkcji tego auta, wiadomo że Megan II .

 

 

Dnia 24.02.2018 o 21:43, Pinto napisał:

Najlepsze jest to że poziom sadzy komputer pokazuje 0g a chwile później zaczyna się procedura wypalania...

Czy chodzi o clipa? Co jeszcze ( jakie parametry ) pokazuje ?

Jaki rodzaj jazd przeważa ? miasto, krótkie dystanse?

Czy dobrze pali na mrozie?

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

1/Niestety kolega aniewa jest w błędzie ; Silnik 1.5 DCi 106KM 

 W krajach zachodnich prawo było bardziej rygorystyczne i tam wszystkie diesel wyprodukowane od 2008 roku seryjnie posiadały FAP.

Filtr wypalany jest przez zwiększenie dawki paliwa która jest podawana do cylindra.

Ta metoda nie była do końca dopracowana i w następnych odmianach silnika po 2010 roku ( a więc w Megan III ) zastosowano inne rozwiązanie

Nie będę się z Tobą sprzeczał bo pewnie masz dostęp do materiałów Renault i wiesz lepiej.

Ja mam opis do silnika k9k 734 montowanego w megane II ph II o mocy 103 KM i tam jest opisany filtr cząstek stałych z pokazaniem umiejscowienia wtryskiwacza FAP, filtra paliwa do niego i pompy elektrycznej do zasilania tego ustrojstwa. Ten link co podałeś jest do innego silnika, nie z postu użytkownika Pinto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!