Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzisiaj popołudniu chcąc odpalić auto napotkałem się na problem , mianowicie wciskam guzik start na zegarach pojawiają się normalnie kontrolki gasną i silnik zaczyna kręcić niestety nie odpalił , wiec próbuje odpalić drugi raz i nic rozrusznik nawet nie kręci a jeszcze wczoraj wieczorem odpalał normalnie. Czy ktoś może miał taki problem i wie jak sobie poradzić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa sprawa;

-sprawdź stan akumulatora oraz klem,

-sprawdź stan bezpieczników,

-jak rozrusznik będzie kręcił z dużo prędkością a nie zapali silnik, to sprawdź ;

a/ stan świec żarowych,

b/ czy nie ma pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

c/ czy jest paliwo w zbiorniku?

d/ kiedy wymieniałeś filtr paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

akumulator jest nowy z wczoraj , klemy wporzadku , ropa jest. I tu moje pytanie chodzi o bezpieczniki obok akumulatora? I niestety rozrusznik po pierwszej próbie odpalenia przestał kręcić całkiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki na akumulatorze

Pierwszy z lewej - bezpieczniki Kabina; rozrusznik i ostatni bezpieczniki pod maską (funkjce silnika)

Innymi słowy kabina to sterowanie rozruchu i sygnalizacja - grzanie świec i włączenie solenoidu to prawy i środkowy to główny prąd rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sugerujcie ze to mogą być głównie bezpieczniki , wcześniej miałem problem z centralnym zamkiem okazał się przepalony bezpiecznik wewnątrz kabiny. Mam nadzieje ze to błache , bo po tym jak zakręcił a potem totalnie przestał byłem zmieszany bardzo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie będą główne bezpieczniki. Podejrzewałbym coś w module pod maską.

Grzanie świec jest sygnalizowane?

Jeśli tak, to dopiero po jego pracy następuje możliwość włączenia rozruchu, czyli prądu 18A do włączenia rozrusznika. Należy na złączu PPM1 (pin3) sprawdzić, czy tam zaraz po grzaniu świec występuje napięcie.

W zasadzie to jest temat rzeka. Najważniejsze, żeby wszystkie połączenia prądowe i masowe miały właściwe przewodzenie.

 

Należy wziąć pod uwagę, że napięcie na pełnym,zimnym akumulatorze jest pod obciążeniem (np świec żarowych) obniżona o nie mniej niż 0,7V, a "będix" do "zatrzasku" potrzebuje min. 8V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik rozrusznika w module UPC sprawdzony? Jeżeli tak to podaj bezpośrednio z akumulatora zasilanie na cewkę rozrusznika. Jeżeli zakręci to będziesz wiedział, że rozrusznik jest sprawny a przyczyną będzie prawdopodobnie uszkodzony moduł UPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!