Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

dokładnie w Twoim modelu auta z tym silnikiem czasami jest tak, że zawieszają się szczotki w rozruszniku.

Trzeba w niego postukać młotkiem tu i tam i może ruszy. :-) 

Mi kiedyś to pomogło.

Ale jak ruszy, to szczotki trzeba na pewno wymienić .

Podpowiem tez Tobie, że w sytuacji awaryjnej da się to auto odpalić na pych .

Wiem, że na mrozie będzie to trudne, ale jak zagrzejesz świece, to powinno się udać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pawciox napisał:

Co do odpalania na popych chyba jednak się nie odważę dodatkowo przy takiej temperaturze

Ja jestem człowiek starej daty i nie widę problemu z odpalaniem na popych. Silnik nie rozróżnia czy go napędza rozrusznik czy koła. Kwestia w tym by nie puszczać sprzęgła gwałtownie i zapalać na drugim biegu. A pasek rozrządu jak jest niewłaściwie naciągnięty to przeskoczy zarówno przy rozruchu za pomocą rozrusznika jak i przy popychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, aniewa napisał:

 Silnik nie rozróżnia czy go napędza rozrusznik czy koła.

Przy zasprzęgleniu następuje zawsze spadek prędkości samochodu popychanego i szarpnięcie z obniżeniem prędkości rozrządu. Wtedy może być przeskok paska. Wiemy, że drugi bieg to zmniejsza.  Przy rozruszniku i słabym akumulatorze różnica prędkości jest zbliżona do jednostajnej. Starsze samochody były na to bardziej odporne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awaria po części usunięta okazał się spalony rozrusznik , po wymianie na nowy auto odpala niestety guzik star/stop na odpalenie nie reaguje zawsze na przykład odpala dopiero za 4/5 razem w poniedziałek elektryk sprawdzi dlaczego tak się dzieje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby sterownik nie wykrywał załączonego czujnika przy pedale sprzęgła podczas wciskania przycisku start a pojazd nie byłby na luzie wówczas wyskakiwałby komunikat "załącz luz i naciśnij hamulec".

Można uruchamiać na luzie z wciśniętym pedałem hamulca, wówczas czujnik przy pedale sprzęgła nie bierze udziału w procedurze zezwalania na uruchomienie rozrusznika.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!