Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pojawił się u mnie taki problem, że pod wpływem mrozu zacina się zamek od kierowcy mianowicie zamyka się ale już nie chce się otworzyć z pilota tylko muszę to robić kluczykiem czy ktoś może coś doradzić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie jeśli zamek nie chce się otworzyć "z pilota", a pomaga kluczyk, to nie jest kwestia mrozu - choć nie można wykluczyć - a zepsutego modułu zamka w drzwiach. Miałem coś takiego w Megane II - otwierał się, ale już nie zamykał (musiałem przekręcać ręcznie w drzwiach awaryjne zamykanie). Jeśli to to, to koszt może być duży, mnie to kosztowało 900 zł za (nowy) moduł. Pytanie czy działa to tylko w jedną stronę (tylko nie otwiera) czy w obie - wówczas może to być temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamek zawsze się zamyka, ale nie zawsze się otwiera, czasem za 3 razem, a czasem muszę robić to kluczykiem. Z ciekawości otworzyłem szybę w samochodzie i sprawdziłem jak działa kiedy zamykam i otwieram guzikiem i tak działa bez zarzutu. Chyba to nie jest kwestia mrozu, a jak mówisz jakiegoś modułu , on jest w drzwiach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to moduł, to w Megane II jest to kostka wielkości bodajże paczki papierosów z dwiema linkami, jedna  do klamki wewnętrznej, druga do klamki zewnętrznej. U mnie na początku raz działało, raz nie, a finalnie tylko drzwi otwierało (moje szczęście, że w tę stronę, bo tylnych drzwi kluczykiem już nie otworzysz). Z informacji, które pozyskałem wówczas - przy wymianie - do każdych drzwi jest inny moduł (jest to możliwe :-) ). Rzecz raczej nienaprawialna, niemniej pewnie można próbować szukać używki (zwłaszcza, jeśli nowy oryginał kosztuje tyle co wówczas mój).

Edytowane przez konwil
Korekta interpunkcji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten moduł to poprostu zamek , ma w środku silniczek i czujnik otwarcia zamknięcia.Na otwartych drzwiach zauważysz w okolicach zaczepu zamka końcówkę bolca z nacięciem na płaski wkrętak , spróbuj rozruszać prawo lewo, a jak nie pomoże to możesz zamek rozebrać ,sprawdzić czy silniczek w obie strony chodzi, ewentualnie może blokować jakieś zabrudzenie na zębatkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł, czyli coś zbudowanego z wielu części - jak najbardziej chodzi o zamek. Ten w Megane II wg mnie był nierozbieralny, stąd decyzja o wymianie na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Byłem dziś u fachowca z tym zamkiem stwierdził że to wina silniczka w środku i może mi to naprawić za 180 zł. Wolał bym jednak założyć używany zamek i moje pytanie czy będzie pasować od anglika z lewych przednich drzwi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, krzychu73 napisał:

Jeśli zrezygnujesz z możliwości awaryjnego otworzenia kluczykiem to będzie pasował.

Ja bym nie rezygnował z tej możliwości :-) Różnie to bywa, mnie się jeszcze nie przydało, ale sprawdzałem czy działa, bo raz się zdziwiłem (miałem inny grot w karcie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Wracając do tematu zamka, zrobiłem mały test, mianowicie założyłem diody, jedną, która sygnalizuje dopływ prądu przy zamykaniu, a drugą przy otwieraniu. Kiedy zamek się  otwiera bądź  zamyka dioda za każdym razem się zapala, ale kiedy zamyka się i otwiera świeci intensywniej, a kiedy właśnie nie chce się zamknąć bądź otworzyć światło jest słabsze. Wniosek jest taki, że prąd zawsze dochodzi, ale czy jest to wina zamka czy może tego modułu, który jest przy mechanizmie otwierania szyby do którego wpięta jest kostka, czy moduł może dawać za słabe napięcie ? Czy jest to raczej wina mechanizmu zamka? Nie chcę wymieniać na pałę tego czy tego  żeby nie wydawać niepotrzebnie pieniędzy, czy ktoś może coś podpowiedzieć? Ogólnie też zamek tych felernych drzwi zamyka się i otwiera z opóźnieniem w porównaniu do reszty, które robią to w tym samym czasie. Na początku myślałem, że ewidentnie szwankuje zamek, ale teraz zgłupiałem i nie wiem czy to nie wina tego modułu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia Tue Jun 12 2018 o 11:51, kowalikd napisał:

stwierdził że to wina silniczka w środku i może mi to naprawić za 180 zł.

- Rozebrać i dogiąć sprężynkę zębnika napędu blokady.

Zapala się jaśniej, kiedy silnik jest obciążony, a ciemniej, kiedy pracuje na biegu jałowym. Napięcie jest to samo, tylko prąd i samoindukcja inne. Czas zadziałania silników poniżej 1 sekundy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!