Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pojawił się u mnie taki problem, że pod wpływem mrozu zacina się zamek od kierowcy mianowicie zamyka się ale już nie chce się otworzyć z pilota tylko muszę to robić kluczykiem czy ktoś może coś doradzić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie jeśli zamek nie chce się otworzyć "z pilota", a pomaga kluczyk, to nie jest kwestia mrozu - choć nie można wykluczyć - a zepsutego modułu zamka w drzwiach. Miałem coś takiego w Megane II - otwierał się, ale już nie zamykał (musiałem przekręcać ręcznie w drzwiach awaryjne zamykanie). Jeśli to to, to koszt może być duży, mnie to kosztowało 900 zł za (nowy) moduł. Pytanie czy działa to tylko w jedną stronę (tylko nie otwiera) czy w obie - wówczas może to być temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamek zawsze się zamyka, ale nie zawsze się otwiera, czasem za 3 razem, a czasem muszę robić to kluczykiem. Z ciekawości otworzyłem szybę w samochodzie i sprawdziłem jak działa kiedy zamykam i otwieram guzikiem i tak działa bez zarzutu. Chyba to nie jest kwestia mrozu, a jak mówisz jakiegoś modułu , on jest w drzwiach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to moduł, to w Megane II jest to kostka wielkości bodajże paczki papierosów z dwiema linkami, jedna  do klamki wewnętrznej, druga do klamki zewnętrznej. U mnie na początku raz działało, raz nie, a finalnie tylko drzwi otwierało (moje szczęście, że w tę stronę, bo tylnych drzwi kluczykiem już nie otworzysz). Z informacji, które pozyskałem wówczas - przy wymianie - do każdych drzwi jest inny moduł (jest to możliwe :-) ). Rzecz raczej nienaprawialna, niemniej pewnie można próbować szukać używki (zwłaszcza, jeśli nowy oryginał kosztuje tyle co wówczas mój).

Edytowane przez konwil
Korekta interpunkcji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten moduł to poprostu zamek , ma w środku silniczek i czujnik otwarcia zamknięcia.Na otwartych drzwiach zauważysz w okolicach zaczepu zamka końcówkę bolca z nacięciem na płaski wkrętak , spróbuj rozruszać prawo lewo, a jak nie pomoże to możesz zamek rozebrać ,sprawdzić czy silniczek w obie strony chodzi, ewentualnie może blokować jakieś zabrudzenie na zębatkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł, czyli coś zbudowanego z wielu części - jak najbardziej chodzi o zamek. Ten w Megane II wg mnie był nierozbieralny, stąd decyzja o wymianie na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Byłem dziś u fachowca z tym zamkiem stwierdził że to wina silniczka w środku i może mi to naprawić za 180 zł. Wolał bym jednak założyć używany zamek i moje pytanie czy będzie pasować od anglika z lewych przednich drzwi? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, krzychu73 napisał:

Jeśli zrezygnujesz z możliwości awaryjnego otworzenia kluczykiem to będzie pasował.

Ja bym nie rezygnował z tej możliwości :-) Różnie to bywa, mnie się jeszcze nie przydało, ale sprawdzałem czy działa, bo raz się zdziwiłem (miałem inny grot w karcie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Wracając do tematu zamka, zrobiłem mały test, mianowicie założyłem diody, jedną, która sygnalizuje dopływ prądu przy zamykaniu, a drugą przy otwieraniu. Kiedy zamek się  otwiera bądź  zamyka dioda za każdym razem się zapala, ale kiedy zamyka się i otwiera świeci intensywniej, a kiedy właśnie nie chce się zamknąć bądź otworzyć światło jest słabsze. Wniosek jest taki, że prąd zawsze dochodzi, ale czy jest to wina zamka czy może tego modułu, który jest przy mechanizmie otwierania szyby do którego wpięta jest kostka, czy moduł może dawać za słabe napięcie ? Czy jest to raczej wina mechanizmu zamka? Nie chcę wymieniać na pałę tego czy tego  żeby nie wydawać niepotrzebnie pieniędzy, czy ktoś może coś podpowiedzieć? Ogólnie też zamek tych felernych drzwi zamyka się i otwiera z opóźnieniem w porównaniu do reszty, które robią to w tym samym czasie. Na początku myślałem, że ewidentnie szwankuje zamek, ale teraz zgłupiałem i nie wiem czy to nie wina tego modułu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia Tue Jun 12 2018 o 11:51, kowalikd napisał:

stwierdził że to wina silniczka w środku i może mi to naprawić za 180 zł.

- Rozebrać i dogiąć sprężynkę zębnika napędu blokady.

Zapala się jaśniej, kiedy silnik jest obciążony, a ciemniej, kiedy pracuje na biegu jałowym. Napięcie jest to samo, tylko prąd i samoindukcja inne. Czas zadziałania silników poniżej 1 sekundy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!