Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 ph1 vs ph 2 - awaryjność


marciniooo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
 

szukam dla siebie samochodu kombi z silnikiem benzynowym. Chciałbym zapytać czy warto dopłacić do wersji poliftowej. Z tego co zauważyłem to są znacząco droższe i jest ich dużo mniej. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiście wybrałem wersję poliftową, ze względu na młodszy rocznik i mały przebieg, ale dużo też zależy od sposobu eksploatacji przez poprzednich właścicieli, więc reguły nie ma, każdy egzemplarz jest inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, marciniooo napisał:

Chciałbym zapytać czy warto dopłacić do wersji poliftowej.

Warto: mam poliftową, a teść miał przedliftową, więc znam obie "generacje". Ogólnie, to po liftingu wprowadza się korekty występujących wcześniej problemów - co Renault robi perfekcyjnie (lepiej niż przy wprowadzaniu nowego modelu). Nie wspominasz o silnikach, niemniej jeśli myślałbyś o dCi, to zdecydowanie po lifcie zarówno 1.5, jak i 1.9 są lepsze, czyt. mniej awaryjne (m.in. zmiana podzespołów z Delphi na Siemens), no i delikatnie mocniejsze (kW). Mnie ponadto bardziej podoba się zderzak przedni i atrapa po lifcie :-) A, no i po lifcie masz soczewki w reflektorach, więc teoretycznie - zależnie od stanu reflektorów - lepsze światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, marciniooo napisał:

szukam dla siebie samochodu kombi z silnikiem benzynowym

kolega raczej nie dieslowy. W kwestii estetycznej potwierdzam, że przód ładniejszy w poliftowej i ogólnie lepiej się prezentuje, choć niektórzy nie widza różnic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy tylne też ładniejsze w polifcie :-) Lepsza jakość plastików wnętrza.
Przedlift - podświetlenie wewnątrz czerwone
polift - podświetlenie białe

Edytowane przez Adamerio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu akurat to czerwone, a raczej chyba pomarańczowe mi się bardziej widzi, mogło zostać, białe razi mnie po oczach, a szczególnie niewykorzystany w pełni w moim przypadku wyświetlacz od radia, bo poprzedni właściciel fabryczne radio wyrzucił, ale same zegary w polifcie ładniejsze. A plastiki wewnątrz nie wiem jak w przedlifcie, ale w mojej poliftowej też trzeszczą na bruku

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeszczy i faza I, i faza II - tutaj raczej nie ma wyjątków :-) Z poprawionych rzeczy, to ponoć daszek nad zegarami mniej trzeszczy po lifcie, ale to trudno mi ocenić. W kwestii samych zegarów - mnie bardziej odpowiada układ: obrotomierz po lewej, prędkościomierz po prawej - przed liftem jest odwrotnie - ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i skalowanie prędkościomierza trochę dziwne, to znaczy chodzi mi o nieparzyste cyfry, byłem przyzwyczajony do parzystych, ale to szczegół, a w lagunie prędkościomierz był....pośrodku (a obrotomierz z lewej):-D

Edytowane przez prezes72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po lifcie nie poprawili czasem trochę tego nieszczęsnego UPC? Jak przeglądałem forum to w większości przypadków o problemach z modułem pisali posiadacze phI, jakoś phII nie rzucało mi się w oczy ;) Ale może się mylę oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Najbardziej właśnie interesuje mnie to co poruszył kolega droopy - kwestia różnic w awaryjności obu wersji.
Póki co skłaniam się do kupna grandtoura z silnikiem 1.4 i chyba przedlifta (ale zobaczymy, czy nie trafi się polift)

Byłem dzisiaj ogłądać megane 2 z tego linku: https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-6-benzynka-lift-klimatronik-elektryka-zadbana-z-niemiec-ID6zBns9.html
wiadomo komis, ale byłem się przymierzyć. Silnik chodził ok, gałka zmiany biegów była mocno wytarta, a uszczelki we wszystkich drzwiach były porwane i pourywane. Czy to normalne w megane 2 ph 2?

Na oku mam jeszcze https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-megi-1-6-16v-kombi-stan-idealny-ID6zHj0a.html ale cena trochę zwala z nóg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!