Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v Po postoju długo kręci zanim odpali


Rekomendowane odpowiedzi

@fullxda

Udało się, na max obciążeniu krótkie są na 0.

Map sensor cały czas jedna wartość. W zeszłym roku kupiłem inny ale też stoi wartość 

Jutro włączę LPG i zobaczę jak będzie wyglądać 

 

Screenshot_20190304-172546.png

Edytowane przez lordboss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten zrzut kiedy zrobileś? temperatura wlotu powietrza to 1,5 stopnia jak dzisiaj to jest dużo cieplej na dworze, korekte krótka olewasz ona gania co sekundę korektę długą masz 11,7 na plusie czyli mega ubogo na minusie to bogato żeby samochód dobrze chodził korekty lift maja byc w zakresie od +5 do -5 pojeżdzij z 50 100 km tylko na benzynie żeby korekta lift poszła jak najbardziej do zera albo minimalnie na plusie lub minusie wtedy jedziesz na regulacje do gaziarza albo kupujesz kabelek za 30 zł i sam regulujesz wg. poradnika na forum lpg. korekta krótka zawsze jak wchodzi w zero to samochód działa w open look tzn.w pętli otwartej i nie czyta sondy lambda tylko czyta swoje zapisane wartości przez konstruktora silnika fabryczne przeważnie wtedy komp leje dużo paliwa dla bezpieczeństwa zaworów i głowicy przed ubogą mieszanką zauwaz z rana jak odpalisz samochód to korekta stift kótka  tez stoi na zero przez pół minuty do minuty i nie czyta sondy lambda ponieważ grzałka podgrzewa ja do 800 stopni żeby mogła dopiero pracowac i precyzyjnie sterować dawka paliwa.

lapka2.gif

REGULAMIN -  5.6 interpunkcja - (ludzie czytajcie to co piszecie - trochę szacunku dla czytających) - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Więc zrzut jest dzisiejszy ; nie podoba mi sie temp. powietrza wlotowego bo ja nawet dzisiaj o 5-30 rano miałem 6 stopni a teraz jest z 12-13 trzeba sprawdzić czujnik zasysanego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten pierwszy wskaźnik to map sensor nie temp. Zobacz na jednostkę miary. Serdecznie dziękuję za odpowiedź. Zastanawiam się tylko co mogło spowodować rozjazd mapy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włąsnie teraz widzę ze to psi czyli ciśnienie z gazem często tak jest że się mapy rozjeżdzają teraz była zima i lpg miał inny skład więcej chyba butanu najlepiej byłobo ustawiać lpg 2 razy w roku na wiosnę i w czasie zimy pewnie instalacja była strojona jak bylo cieplej albo teraz w zimie ale już na tych rozjechanych korektach lift

lapka2.gif

REGULAMIN -  5.6 interpunkcja - (ludzie czytajcie to co piszecie - trochę szacunku dla czytających) - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lift masz juz na 19,5 na plusie??? ładnie masz rozjechana mapę benzyny nie wiem jak w 1.6 ale u mnie w 1.4 tce odpięcie klem na parę godzin zresetowalo tylko datę i godzine hehe możesz spróbować ale najlepiej pojeżdzić na benzynie a najłatwiej i w minutkę pyrenem parę klików i korekty na zero 

lapka2.gif

REGULAMIN -  5.6 interpunkcja - (ludzie czytajcie to co piszecie - trochę szacunku dla czytających) - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod obciążeniem jest 11.7

@fullxda 3 dzień jazdy na Pb i LIFT stoją jak zaklęte, zrobiłem z 40km.

jutro wpadnie wypad za miasto 80km, mam nadzieje że coś drgnie.

zastanawiam się czy problem z MAP sensorem może powodować taki stan rzeczy ? 

Przygotowałem sobie osobną wiązkę podepnę się dziś bezpośrednio pod sterownik silnika żeby wykluczyć problem z instalacją elektryczną, bo nie jest normalne żeby stał cały czas na jednej niskiej wartości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit 07.03

Już nie mam sił do tego auta, zrobione 170km na Pb i LIFT takie same...

Wiązka map sensora sprawdzona, chyba 0 szanse że mam 2 tak samo uszkodzone czujniki ? błędu nie wywala tylko cały czas stoi jedna wartość 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze? jedź do serwisu renault. Zapłacisz trudno - ale może zrobią i mogą więcej wiedzieć niż lokalni mechanicy którzy specjalizują się w szerokiej gamie aut.

ps. Też uważam, że ten silnik jest do kitu. Może nie generuje kosztów, ale ma masę dupereli upierdliwych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ASO? Oni nawet nie mogli przez pół roku zdiagnozować usterki KZFR :)

Akurat jeśli chodzi o ASO renault to dramat, a dodatkowo problem stanowi to że pod clipem nie ma żadnych błędów :) muszę się odezwać do dobrego mechanika. Pzdr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy niższych temperaturach odpalała dopiero za 5-6 razem. Oddałem do warsztatu, który zajmuje się tylko francuskimi autami i wyczyścili przepustnicę (tak mi powiedzieli i tak jest napisane na fakturze). Teraz pali na widok kluczyka i nawet jakby trochę lepiej się zbierała :-) Posiadam też Lagune II w której sam czyściłem przepustnicę i jakiegoś super efektu nie było. Może oprócz samego czyszczenia to jeszcze kwestia adaptacji przepustnicy komputerem, ale to już musi się wypowiedzieć ktoś bardziej biegły w tym temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam ponownie,

Najprawdopodobniej problem został zlokalizowany i usunięty. jakiś czas temu robiłem test z jazdą na Pb przez tydzień i problem przestał występować. w momencie wznowienia jazdy na LPG problem z rozruchem się pojawił. zawęziło to moje poszukiwania, i zawęziło poszukiwania. Padło na nieszczelność w układzie i musiał gaz ulatniać się w kolektor. z racji że instalacja zakładana w ASO bazuje na instalacji Landi Renzo i wtryskiwaczach MED które słyną z bardzo niskiej jakści od razu zacząłem je podejrzewać. Wymieniłem wtryskiwacze na Barracuda i od 3 dni ani razu nie było problemu z długim rozruchem. najprawdopodobniej wtryski puszczały gaz, albo się kleiły albo zużyły. na początku zimą się tak zdarzało więc bardziej skłaniam się przy teorii mocnego zabrudzenia. zostało jeszcze skasowanie korekt Pb, jazda klika dni na Pb i ustawianie LPG.

mam nadzieję że to ten trop i problem został skutecznie wyeliminowany, dziękuję wszystkim za pomoc w tym temacie   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!