Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana pompy oleju 120 na 130KM


marek789

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem w trakcie kompletowania części do zmiany pompy oleju z wersji 120KM na 130KM. Miskę już mam, uszczelkę do niej również. Zastanawiam się jak to jest z odmą. Odma w 120KM wygląda tak: f1d590a740358d4ba8a54b605147.thumb.jpg.49ac133d7e7a8e0bfef21c7cfee55a2b.jpg

natomiast w wersji 130 tak: 6896564f44e3bbb228134a0c7aad.thumb.jpg.09f38781ed904b5aa54fe2f593b26aa6.jpg

Teraz mam pytanie do tych którzy zmieniali pompę na mocniejszą. Potrzeba wymienić tą właśnie odmę? Czy mogę założyć nową ale z wersji 120KM? Co z tym otworem z miski olejowej? 130.thumb.jpg.e303d4320abb631d9811b7e033eb1939.jpg w moim przypadku miska ze 120KM wyglądała tak 120.thumb.jpg.a089ebe89554439867d59df6172c0dd6.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz mieć pompę oleju w wersji 130 KM ( która ma 24 zęby) to czeka Cię wymiana ;

 -pompy olejowej, miski olejowej ( większej ), łańcuszka napędzającego pompę, odmy i przeróbka plastiku mocowanego pod wałem z silnika 130 KM. Przy wymianie pompy warto wymienić panewki, ( chip ) ;

- korbowodowe da się wymienić bez wyjęcia wału korbowego,

- główne, nie da się wymienić bez demontażu wału,

- demontaż wału, wiąże się z wymianą rozrządu, demontażem silnika z auta, wymianą poduszek silnika, wymianą simeringów wału.

Korzystnie jest założyć wzmocnione panewki a nie zwykłe.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jestem w stanie wyciągnąć, wtedy będę mieć wgląd na dół silnika jak wygląda. Uszczelniacze rzecz oczywista wtedy do wymiany dla spokoju. Rozrząd i tak już czeka na wymianę (zakupiłem Continental i pompę wody DOLZ), więc zrobię to od razu. 

Nie odpowiedziałeś na pytanie które zadałem odnośnie co należy zrobić z tym otworem w misce olejowej 130KM gdzie w 120 KM tego nie mam. Odma ze 120 nie podpasuje?

Chce zakupić zestaw z allegro za około 460zł. Z tego co tam widzę to jest właśnie pompa, łańcuch, uszczelniacze od strony rozrządu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło oczywiście obejrzymy, simering po zdjęciu wału wiem że jest do wymiany, szkoda się bawić wtedy ponownie o te wtedy groszowe sprawy. Ten wąż z puszką pasuję ze 120KM bo ze 130KM nie widzę na allegro, a sama puszka co jest z przodu silnika ze 130 KM to ok. 200 zł

 

EDIT:

Ten zestaw będzie w porządku?

pompa.thumb.jpg.ab953e4235da997e450402840607e273.jpg

odma.thumb.jpg.02bf97b7b11a7410ac38f788deb4bb42.jpg

zawor.thumb.jpg.3c14a69300552633aabd4481a2b611bc.jpg

Do tego miska olejowa ze 130KM i to z zestawu do pompy powinno być wszystko tak?

Edytowane przez marek789
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa oleju ; oryginał.

Magistrala olejowa turbiny; do sprawdzenia lub nowa. 

Po montażu pompy olejowej, koniecznie pomiar ciśnienia oleju na gorącym silniku. 

Ten wąż z puszką pasuję ze 120 KM. To jest zawór odmy, powinien być oryginał aby długo wytrzymał, nie chińczyk ; 

ORYGINAŁ RENAULT 8200136128 ;  NOWY ZAWÓR ODMY RENAULT MEGANE II SCENIC 2 1.9 DCI (7082908080) ,

- puszka - to zbiornik odmy, tu nie ma się co zepsuć, musi być cały, szczelny, 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem że pompa musi być oryginał. Jak wąż ze 120KM to super, te zdjęcia z góry to są przykładowe, wiem że najlepiej oryginał ;) Czyli tą puszkę można pokusić się o używaną? Jak jest z montażem tej puszki do bloku? to pasuje? Img_ashx.thumb.jpg.15cc180f6e11031dbfc7f43253f9e071.jpg do odmy ze 130KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy to ustalić, dzwoniąc do aso i poprosić o króciec do puszki odmy olejowej od 1,9 dci/130 KM.

Poczytaj uważnie temat ; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005 ,

odnośniki również przeczytaj, znajdziesz dużo konkretnych eksploatacyjnych informacji.

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro pojadę na złom a może znajdę te silniki 130 konne, zobaczyć jak mniej więcej wygląda to mocowanie odmy, gdzie jaki wężyk idzie itd. Na zdjęciu widać kilka silników, jednak pierwszy z lewej to 130KM a drugi to 120KM. Od razu widać różnice w rurce w misce olejowej. Podstawa odmy jest inna zdecydowanie, w 130KM wygląda na taki wąż gumowy? Na prawo od podstawy zmieniono kierunek odpowietrznika bloku(nie jestem pewien fachowej nazwy). Pompa vacum wydaję mi się że będzie mogła zostać z mojej 120 konnej wersji

 

silniki.thumb.jpg.2af4f36e70f933961ab2bb0b82d9a4db.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz silnik 120 KM i nic tam nie trzeba więcej zmieniać; wtryski, pompa wtryskowa, turbina, są OK.

Zaślepić EGR lub nowy.   

Pompa vacum zostaje ze 120 konnej wersji. 

Wymiana pompy oleju ma na celu zwiększenie ciśnienia oleju w układzie olejenia a tym samym poprawienie warunków 

smarowania i chłodzenia olejem ( olej full synthetic, wymiana co 10.000 do 12.000 km + filtr oleju i paliwa firmy; mann, knecht, purflux, aby nie mieć problemów z silnikiem) ;

- panewek silnika,

- tłoka,

- turbiny silnika, ( sprawna/drożna magistrala olejowa),

Silniki 1,9 dci /130 KM ze wzmocnioną pompą oleju nie cierpią na padające panewki ( korzystnie -wzmocnione).

5aa2412eeb5fd_120KMna150KM.thumb.png.7ef6e1c558288d9541b1b7451577832e.png

Ci co myślą o chipowaniu, powinni zamontować chłodnicę oleju, dobrze zrobi to turbinie.

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęliśmy głowicę bo dostawał się już w ostatnim czasie olej do zbiorniczka płynu chłodniczego. Po teście był CO2 więc padło na uszczelkę, nic nie szkodzi. Co do dołu silnika. Zdjęliśmy miskę a tam ujrzeliśmy słaby widok a mianowicie panewka była wyślizgana już, mimo że jakoś w październiku/listopadzie były montowane nowe panewki. Zawieźliśmy wał do szlifu, jednak się nie nadawał po sprawdzeniu więc zapadła decyzja nad wymianą. Nie mamy zamiaru rozbierać tego silnika co chwilę a jak już wyciągnęliśmy silnik to zrobimy to na "tip top". Obejrzeliśmy sprzęgło jak i dwumasę przy okazji i jest w bdb stanie. Czas wiem trochę zejdzie, ale zrobimy to sobie sami. Więc na luzie bez pośpiechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!