Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana pompy oleju 120 na 130KM


marek789

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 12.03.2018 o 22:10, marek789 napisał:

Wał jest oryginał ale po szlifie, myślę że to lepsze rozwiązanie niż jakiś zamiennik.

Należy rozeznać sytuację, czy wał ( czopy ) nie należy dać do azotowania? 

W większości odpowiedzi słyszę że nie.

Ja wybrałbym oryginał, nominał, w sytuacji gdy masz zamiar chipować auto.

 

17 godzin temu, marek789 napisał:

Tłoki zostają, pierścienie zamawiam w takim razie Getze nominalne.

Luz tłok-tuleja powinien się zawierać w przedziale; 0,025 mm  +/- 0,005.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, pompa i ogólnie dól silnika złożony

 

. dolsilnika.thumb.jpg.9f5d88a55ded28f3094ffd34c7254c36.jpg

 

Miska założona. Górna już również złożona 

 

silnik.thumb.jpg.0052ce270b7cdb59f3272c19667b2e22.jpg

 

Dzisiaj już siedzi zamontowany jednak nie mam zdjęcia. Odnośnie miski to rzeczywiście musi ona być z wersji 130KM. Jest inaczej ukształtowana m.in przy samym łańcuszku i kole pompy. Pompa pasuję bez problemu w te same mocowania co 120KM. Plastik przykrywający pompę, wał itd należy delikatnie dociąć, jednak jest to bardzo proste do wykonania. Odnośnie odmy to sprawa wygląda następująco: U mnie w głowicy są zaślepione miejsca na mocowania odmy 130KM, dodatkowo wyjście z bloku nie jest skierowane do boku lecz do góry co uniemożliwia montaż tej odmy. Należało by to wymienić oraz zrobić otwory w głowicy bądź ją wymienić(?). Jednak mamy zamiar jutro zaślepić otwór z miski olejowej oraz zastosować nową odmę ze 120KM. Myślę że wszystko będzie "grało", po wszystkim oczywiście sprawdzimy ciśnienie oleju. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa konstrukcja odmy olejowej to konstrukcja bardziej sprawna.To pakiet wraz z mocniejszą pompą i większą misą. Warto go mieć.

Proponuje b.rozeznać temat, ( np; ASO ) bo nie miałem takich przypadków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miskę ze 130KM zaślepiłem, odmę zostawiłem że 120KM. Jeździło to bez problemów. Tylko sprawdź drożność odpływu z odmy (w bloku).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc, odma zastosowana ze 120KM, otwór w misce olejowej zaślepiony. Ciśnienie oleju jakie teraz panuję to 3,3bar na wolnych obrotach oraz 6,5 bar na wyższych obrotach ~ 3300-3500 obr/min. Jest bardzo zadowolony z efektów. Oby nic się nie działo nie przewidzianego :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 13.03.2018 o 21:37, meganecoupe02 napisał:

Ja do 1,9 120KM zakładałem filtr od 1,9 130KM (np scenic III). Jest większy a co za tym idzie ma większą powierzchnię filtrującą.

Absolutnie nie od 130KM, tylko jak już np filtr od dci montowanych kiedyś w Volvo jak Purflux LS280A. Ten od 130 konnej otwiera zawór obejściowy przy wyższym ciśnieniu (npfiltr Boscha aż przy 2,5 bara a nie 1,5 jak dedykowany do 120konnej) bo w polifcie pompa oleju wytwarza wyższe ciśnienie. Filtry od Scenika III mają już wszystkie -jak pamiętam- 2,5 bara. Prosisz się tym o kłopoty. Odwrotnie-do polifta prędzej można wymieniony Purfluxa co czasami sam robiłem bo rzeczywiście jest prawie dwa razy większy (chodzi o powierzchnię filtrująca).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, ciśnienie na wolnych obr. 120KM-1,5 bara , 130KM -2bary (albo coś blisko- poprawcie mnie) Więc jak filtr W 79 się przytka to w 1,9dci 120Km nie puści oleju bokiem na wolnych obrotach bo w 120KM na wolnych jest ok 1,5 bara.

Edytowane przez ZibiW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy to ma znaczenie. Miałem 4 sztuki 1.9 i we wszystkich stosowałem większy filtr. Nigdy nie było problemu. Kilku mechanikow, których znam też zakładają swoim klientom większe filtry. Jakby to był problem to już byśmy o tym wiedzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, meganecoupe02 napisał:

No nie wiem czy to ma znaczenie

Pewnie nie natychmiastowe ale porównując cienienia oleju , zwłaszcza na wolnych obrotach oraz ciśnienie otwarcia bypassa to chyba jednak znaczenie to ma. Przynajmniej może na dłuższą metę kiedy wkład filtra się przytka z brudnego oleju.  Wtedy na wolnych nie będzie smarowania. Sam stosuję większy (od Volvo)ale jak pisałem LS280A- otwarcie zaworu 1,2 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZibiW ; 

Wartości ciśnienia otwarcia zaworu są znacznie wyższe aniżeli podajesz, bo w przeciwnym wypadku w większości olej w magistrali olejowej byłby nie filtrowany. W układzie olejenia 1,9 dci /130 KM uległy zmianie ;

- wielkość miski olejowej,

- wielkość filtra oleju ,

- pompa olejowa, dającej wyższe ciśnienie oleju ( szczególnie ) na wolnych obrotach o ok 1,0 bar, co ograniczyło prawie

  do zera awarię panewek.

Bardzo istotne dla układu smarowania to;

- właściwy olej, zmieniany co ok.10.000 do 12.000 km,

- właściwy poziom oleju w misce olejowej,

- renomowane filtry oleju ; mann, knecht, purflux.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Wartości ciśnienia otwarcia zaworu są znacznie wyższe aniżeli podajesz

LS280A - 1,2 bara (odpowiednik Mann W815/5 )

 

8 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

bo w przeciwnym wypadku w większości olej w magistrali olejowej byłby nie filtrowany.

Wierutna bzdura, jeśli do otwarcia zaworu olej jest filtrowany to po jego otwarciu nadal jest filtrowany tylko lwia jego część uchodzi bypassem . Skąd w ogóle takie pomysły???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Odświeżę temat, a mianowicie z powodu roztrzaskania miski olejowej spróbowałem zastosować miskę olejową od wersji 120KM na pompę oleju 130KM. Fabrycznie miska nie wejdzie, ale dla manualnej osoby chwila czasu i bez problemu można spasować miskę właśnie od 120KM. Powodem próby przerobienia miski był problem z dostępnością w dobrej cenie oryginalnej nie zamiennika miski olejowej od 130KM, a miska od 120KM leżała zbędna w garażu. Niżej załączam fotki dociętej gdzieniegdzie miski aby nie było problemu m.in. z napędem pompy.

 

54361731_382231565934039_2457420999319093248_n.thumb.jpg.63bcd44e6101be48187f7764bbfd6364.jpg

54255315_656393008129858_8986286844228403200_n.thumb.jpg.eca741aafe34b9a67b791896dd26ff5b.jpg

53792528_304964483502683_8677604770116009984_o.thumb.jpg.145a086f382ac53298e6b8f2043c90b1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!