Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
cayman

Megane II phI Nierówna praca silnika

Recommended Posts

Witam serdecznie,

x

samochód: Renault Megane II phI 1.6 16V sedan 2006

instalacja gazowa: STAG4-300

wtryskiwacze: HANA
reduktor: ZAVOLI ZETA N
x

Posiadam problem z gazem w moim samochodzie. Problem nie występuje na zimnym silniku, tylko po rozgrzaniu. Na wolnych obrotach silnik nierówno pracuje, obroty spadają do 600 i skaczą do 800. Na benzynie silnik pracuje równo. Samochód praktycznie gaśnie jak przełączam z gazu na benzynę. Dotychczas wymieniłem: filtry od gazu (fazy lotnej i ciekłej), świece. Czytałem na tym forum, że sprawcą może być uszkodzona cewka zapłonowa. Ogólnie nie zawsze silnik pracuje nierówno, czasami na ciepłym działa dobrze czasami nie - loteria. Oprócz tego, czasami przy 2000 obrotów silnik tak jakby "w spowolnieniu" reaguje na pedał gazu. Na benzynie nie ma takich zjawisk.

x

Oprócz tego opisałem problem chłodnicy w drugim temacie ->

x

Czy oba tematy mogą być powiązane ze sobą? Czy może być to padnięta cewka?

x

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc :-)

lapka2.gif

REGULAMIN:

5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER... - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałam podobny problem, instalacja Stag 4 plus z Hanami i reduktorem Zavoli N. "Gazownicy" stwierdzili, że to reduktor jest winny, zregenerowali go a po 2 dniach problem powrócił. Reduktor ma 50 tys. km więc dla mnie trochę mało prawdopodobne było jego zmęczenie, ale fachowcy twierdzili inaczej. Objawy to szarpanie, nietrzymanie wolnych obrotów, check na desce i brak mocy. U mnie jeszcze po pewnym czasie doszła trudność w uruchomieniu silnika po zgaszeniu go na gazie - długo kręcił i bez dodania gazu nie dawało się go uruchomić. Okazało się, że winien był jeden z wtryskiwaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za zainteresowanie.

 

Już uzbroiłem się w nowe wtryski + części do regeneracji parownika, także zrobię wszystko za jednym zamachem i będzie z głowy. Mam tylko nadzieję że to nie cewka, ale na benzynie pracuje idealnie :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak ustawienia i strojenie samego LPG? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że ustawienia były tragiczne... Instalacja robiona niby w nagazie, 5 lat temu i wszystkie części oryginalne, a reduktor ustawiony na ciśnieniu 1.6-1.7 i mnożnik 0.7-0.8 przy zbyt dużych dyszach. Zalewało silnik gazem i jeszcze na złość wyskoczył check engine sprawdź układ wydechowy (podejrzewam że sonda lambda, czy vag'iem kkl'em uda mi się usunąć ten błąd?)

 

Zmieniłem na razie wtryski i podregulowałem reduktor żeby uzyskać 1.2-1.0 mnożnik, ale martwi mnie ten błąd. Jest może jakiś inny sposób na jego usunięcie? Odpinałem klemy ale bez szans.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I wszystko w temacie. Jakie wtryski w tej chwili? Ustawiałeś na drodze "na mapki" czy na czasy wtrysków? Błąd najpewniej będzie usunąć oryginalnym Clipem. Chyba że już zdążyło coś paść z powodu złej dawki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×