Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nierówna praca silnika


cayman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

x

samochód: Renault Megane II phI 1.6 16V sedan 2006

instalacja gazowa: STAG4-300

wtryskiwacze: HANA
reduktor: ZAVOLI ZETA N
x

Posiadam problem z gazem w moim samochodzie. Problem nie występuje na zimnym silniku, tylko po rozgrzaniu. Na wolnych obrotach silnik nierówno pracuje, obroty spadają do 600 i skaczą do 800. Na benzynie silnik pracuje równo. Samochód praktycznie gaśnie jak przełączam z gazu na benzynę. Dotychczas wymieniłem: filtry od gazu (fazy lotnej i ciekłej), świece. Czytałem na tym forum, że sprawcą może być uszkodzona cewka zapłonowa. Ogólnie nie zawsze silnik pracuje nierówno, czasami na ciepłym działa dobrze czasami nie - loteria. Oprócz tego, czasami przy 2000 obrotów silnik tak jakby "w spowolnieniu" reaguje na pedał gazu. Na benzynie nie ma takich zjawisk.

x

Oprócz tego opisałem problem chłodnicy w drugim temacie ->

x

Czy oba tematy mogą być powiązane ze sobą? Czy może być to padnięta cewka?

x

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc :-)

lapka2.gif

REGULAMIN:

5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER... - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałam podobny problem, instalacja Stag 4 plus z Hanami i reduktorem Zavoli N. "Gazownicy" stwierdzili, że to reduktor jest winny, zregenerowali go a po 2 dniach problem powrócił. Reduktor ma 50 tys. km więc dla mnie trochę mało prawdopodobne było jego zmęczenie, ale fachowcy twierdzili inaczej. Objawy to szarpanie, nietrzymanie wolnych obrotów, check na desce i brak mocy. U mnie jeszcze po pewnym czasie doszła trudność w uruchomieniu silnika po zgaszeniu go na gazie - długo kręcił i bez dodania gazu nie dawało się go uruchomić. Okazało się, że winien był jeden z wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za zainteresowanie.

 

Już uzbroiłem się w nowe wtryski + części do regeneracji parownika, także zrobię wszystko za jednym zamachem i będzie z głowy. Mam tylko nadzieję że to nie cewka, ale na benzynie pracuje idealnie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że ustawienia były tragiczne... Instalacja robiona niby w nagazie, 5 lat temu i wszystkie części oryginalne, a reduktor ustawiony na ciśnieniu 1.6-1.7 i mnożnik 0.7-0.8 przy zbyt dużych dyszach. Zalewało silnik gazem i jeszcze na złość wyskoczył check engine sprawdź układ wydechowy (podejrzewam że sonda lambda, czy vag'iem kkl'em uda mi się usunąć ten błąd?)

 

Zmieniłem na razie wtryski i podregulowałem reduktor żeby uzyskać 1.2-1.0 mnożnik, ale martwi mnie ten błąd. Jest może jakiś inny sposób na jego usunięcie? Odpinałem klemy ale bez szans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I wszystko w temacie. Jakie wtryski w tej chwili? Ustawiałeś na drodze "na mapki" czy na czasy wtrysków? Błąd najpewniej będzie usunąć oryginalnym Clipem. Chyba że już zdążyło coś paść z powodu złej dawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!