Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala przy chłodnym siliniku


JacobTheLiar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Doszedłem do końca internetów i nie mogłem odnaleźć przyczyn zaistniałych problemów.

Otóż mam problem z uruchomieniem silnika, kiedy to on jest "letni". Na zimno nawet przy -15°C samochód uruchamia się bez problemowo. Kiedy przejadę kilkanaście kilometrów wyjdę do sklepu wrócę po paru minutach odpalę, czasami ma większe problemy ale odpala. Natomiast kiedy posiedzę kilkanaście minut w sklepie mogę już nie odpalić. Podobnie jest kiedy przejadę kilka kilometrów, bezpośrednio po zgaszeniu zapalę ale wystarczy ze wejdę do domu i wrócę po kilku minutach to nie odpalę. Czasami jest to niemożliwe nawet przez 3-4h.

Dodatkowo nie wiem czy to jest związane z tą samą usterką, kiedy silnik jest nie nagrzany to obroty na biegu jałowym sięgają do ok 1700-2000 obr./min.. PO nagrzaniu stabilizują się na poziomie pomiędzy 500 a 900 obr./min.. Dodatkowo kiedy to auto się toczy nieważne czy 50km/h czy 3km/h dopóki się nie zatrzymam falują obroty i to tylko przy tej okazji kiedy silnik jest niedogrzany.

Z rzeczy które już zrobiłem, zakupiłem nowy akumulator latem 2017. Uszczelniłem układ dolotowy w listopadzie 2017. Wymieniłem silniczek krokowy w grudniu 2017. Jako że auto na gaz to odłączenie gazu nie przyniosło efektów, wiec podłączyłem ponownie.

Wydaje mi się, że to jest jakiś czujnik temperatury, ale strzelanie kosztuje a wymiana części sprawnych na sprawne jest bezsensu. Jako że to auto żony to też obrywa się mi za to że jest niesprawne.

Autko to Scenik 1.6 16v z 1999 roku. Proszę o jakieś rady.

Pozdrawiam

Edytowane przez JacobTheLiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury płynu, lub zapowietrzony układ chłodzenia, ewentualnie nieprawidłowa praca termostatu.

Silnik krokowy podaje ilość powietrza, a czujnik temperatury ilość paliwa dla obrotów biegu jałowego

Proponowałbym uwagę skupić na termostacie, który działa jak zakamieniały.

Warto spuścić płyn, wymontować ten zawór i sprawdzić jego pracę w czajniku z regulacją temperatury.

Z objawów wynika, że się płynnie nie domyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jabrze za odpowiedź.

Odpowietrzyłem układ chłodzenia, nie wyglądał na to by był on zapowietrzony ale kilka mililitrów płynu wypuściłem. Termostat wydaje się otwiera obieg z chłodnicą po osiągnięciu temperatury pracy. Dodatkowo zająłem się tą szmacianą rurą dolotową bo była nieszczelna. Jedyne co się poprawiło to to, że silnik po odpaleniu ma niższe obroty jak miał wcześniej. Wydaje się, że odpala w każdych warunkach, ale to potwierdzę po kilku dniach. W dalszym ciągu obroty falują jak wrzucę na luz kiedy jadę, oczywiście do czasu kiedy się nie zatrzyma. 

Dziś też stało się coś co było dziwne, na postoju kiedy silnik zwalniał obroty po osiągnięciu temperatury zająknął się i zgasł. Po tym jak spróbowałem go uruchomić odpalił. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dzięki za pomoc. Dobrze, że połowy auta nie wymieniłem. Przy okazji wymiany płynów oraz serwisu przed przeglądowego zadałem mechanikowi tą bolączkę. Okazało się, że jest to czujnik położenia wału. Wymiana przywróciła zdolności zapłonowe auta. Temat uważam za zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!