Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z Samochodem


xGrK220

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, droopy napisał:

x

Miało być kolejnym punktem.

 

Przed chwilą, xGrK220 napisał:

 

No właśnie nie, do kogo mogę się z tym udać?

Przecież robił ci mechanik.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ukrywam, nie rozumiem tego co napisałeś. 

 

Ale chodzi mi o dźwięk na samym początku chodzil ciszej. Teraz jest głośny i juz nie jedna osoba mi powiedziała że przypomina dzwięk jak u diesla. 
 

 4:41 Dosłownie taki sam dźwięk ma mój silniczek. 

jeśli nie można wstawiać filmów to wybaczcie mi chciałem tylko pokazać.

Edytowane przez xGrK220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kultura pracy tego silnika nie jest jakaś super, ale jak są już spore luzy na zaworach to słychać charakterystyczne klekotanie. Jak znajomi Cię pytają czy masz diesla pod maską to coś w tym może być.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak czy siak sprawdzę to jak wrócę z warszawy pojade Megi do mechanika niech zrobi te zawory☺ 

 

Wytlumacz mi bo jednego teraz nie czaje.

Obroty mi falowaly ale po wymianie 2 cewki ktora nawet nie miala rok na stary model sagema obroty bardziej sa stabilne.. 

Nie wiem czy to przez kable ona dostała  po tylku i mogła się uszkodzić czy cos innego?  

tak wyglądały kable a świece jeszcze gorzej 

20180407_173539.jpg

20180407_173508.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik potrafi chodzić jak traktor, szarpać, mulić, nierówno pracować, jeżeli cewki są zawilgocone.

Sprawdzone cewki to f-my beru z wyższej półki.

Polecane przewody zapłonowe, to zestaw JANMOR RB19 lub beru.

Na świecach,  ( Jakie świece stosujecie w swoich silnikach? ) należy zmniejszyć odstęp elektrod do ok.0,8 mm.

Silnik ten ma regulatory hydrauliczne zaworów, ale one też nie są wieczne. Wymagają dobrego oleju, wymienianego co 10.000 do 12.000 km.

Układ dolotowy musi być szczelny i czysty ( filtr powietrza, przepustnica, krokowiec ), paliwo czyste, dobrze filtrowane.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Silnik ten ma regulatory hydrauliczne zaworów, ale one też nie są wieczne.

Nieprawda, silnik 1.6e 8v 90KM nie ma hydraulicznych regulatorów. Prosta jak konstrukcja cepa regulacja przez popuszczenie śrubki i korektę luzu z pomocą szczelinomierza.

@xGrK220 Te przewody były w miarę nowe i tak wyglądały po odpięciu teraz? Co masz na myśli, że świece wyglądały jeszcze gorzej?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przewody nawet rok czasu nie miały  a tak juz wyglądały jak wymieniałem

A co do świec 1 przepalona elektroda dwie pozostałe przepalone tylko jedna jedyna była normalna i kabel w sumie od niej tez. Reszta tak jak na zdjęciu 

 

Nie mam zdjęcia jak wyglądała świeca ale moze uda znaleźć się podobna na internecie 

Edytowane przez xGrK220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej i najtaniej;

 -  w I kroku to zmiana; przewodów zapłonowych oraz świec zapłonowych ( zmniejszyć odstęp elektrod do ok.0,8 mm ) 

     i obserwowanie zachowań silnika i stanu świec,

-  w II kroku, wymiana filtra powietrza i paliwa,

-  w III kroku, regulacja luzów zaworowych,

-  w IV kroku, zakup cewek f-my beru z wyższej półki,

- w V kroku, pomiar podciśnienia w przewodzie dolotowym ; Szarpie na zimnym

  W silnikach benzynowych 1.4, 1.6/16V podciśnienie w kolektorze dolotowym powinno oscylować w granicach; 28 do 36 kPa.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zacznij w ogóle od tego co pisał Ci Kolega @jabrze, sprawdź ten czujnik temperatury. Czujniki są dwa z tego powodu, że jeden podaje informacje o temperaturze wyłącznie do zegarów. To, że on jest sprawny o niczym nie świadczy, bo to ten drugi podaje info o temperaturze do sterownika.

Sprawność cewek również możesz obadać poprzez pomiar rezystancji na obu uzwojeniach. Na forum są informacje, jakie to powinny być wartości, musiałbyś poszukać. Warto to zrobić zarówno na cewkach zimnych, jak i rozgrzanych. Często zimna działa OK, ale po rozgrzaniu traci swoje parametry. Do wszystkich pomiarów możesz wykorzystać najtańszy multimetr, nie jest on może jakiś mega dokładny, ale według mnie i tak warto coś takiego mieć, przydaje się w aucie dość często ;)

Edytowane przez droopy
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze to zakupie multimetr posprawdzam i zobacze co z tymi cewkami 

Co do kolegi Andrzeja 

Świece i kable juz wymieniłem świece 

Bosch kable ngk 

Filtr powietrza wymienię jak wrócę w poniedziałek z warszawy ale filtr paliwa Ciezko wymienić go w tym modelu?  Gdzie on się wogóle znajduję i czy nie jest połączony z pompą? 

 

Dodam tylko że na zimnym jest wszystko cacy sprawdzę tez czujnik ten do silnika który idzie w sumie kupie nowy. 

Edytowane przez xGrK220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!