Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z Samochodem


xGrK220

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, droopy napisał:

x

Miało być kolejnym punktem.

 

Przed chwilą, xGrK220 napisał:

 

No właśnie nie, do kogo mogę się z tym udać?

Przecież robił ci mechanik.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ukrywam, nie rozumiem tego co napisałeś. 

 

Ale chodzi mi o dźwięk na samym początku chodzil ciszej. Teraz jest głośny i juz nie jedna osoba mi powiedziała że przypomina dzwięk jak u diesla. 
 

 4:41 Dosłownie taki sam dźwięk ma mój silniczek. 

jeśli nie można wstawiać filmów to wybaczcie mi chciałem tylko pokazać.

Edytowane przez xGrK220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kultura pracy tego silnika nie jest jakaś super, ale jak są już spore luzy na zaworach to słychać charakterystyczne klekotanie. Jak znajomi Cię pytają czy masz diesla pod maską to coś w tym może być.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak czy siak sprawdzę to jak wrócę z warszawy pojade Megi do mechanika niech zrobi te zawory☺ 

 

Wytlumacz mi bo jednego teraz nie czaje.

Obroty mi falowaly ale po wymianie 2 cewki ktora nawet nie miala rok na stary model sagema obroty bardziej sa stabilne.. 

Nie wiem czy to przez kable ona dostała  po tylku i mogła się uszkodzić czy cos innego?  

tak wyglądały kable a świece jeszcze gorzej 

20180407_173539.jpg

20180407_173508.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik potrafi chodzić jak traktor, szarpać, mulić, nierówno pracować, jeżeli cewki są zawilgocone.

Sprawdzone cewki to f-my beru z wyższej półki.

Polecane przewody zapłonowe, to zestaw JANMOR RB19 lub beru.

Na świecach,  ( Jakie świece stosujecie w swoich silnikach? ) należy zmniejszyć odstęp elektrod do ok.0,8 mm.

Silnik ten ma regulatory hydrauliczne zaworów, ale one też nie są wieczne. Wymagają dobrego oleju, wymienianego co 10.000 do 12.000 km.

Układ dolotowy musi być szczelny i czysty ( filtr powietrza, przepustnica, krokowiec ), paliwo czyste, dobrze filtrowane.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Silnik ten ma regulatory hydrauliczne zaworów, ale one też nie są wieczne.

Nieprawda, silnik 1.6e 8v 90KM nie ma hydraulicznych regulatorów. Prosta jak konstrukcja cepa regulacja przez popuszczenie śrubki i korektę luzu z pomocą szczelinomierza.

@xGrK220 Te przewody były w miarę nowe i tak wyglądały po odpięciu teraz? Co masz na myśli, że świece wyglądały jeszcze gorzej?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przewody nawet rok czasu nie miały  a tak juz wyglądały jak wymieniałem

A co do świec 1 przepalona elektroda dwie pozostałe przepalone tylko jedna jedyna była normalna i kabel w sumie od niej tez. Reszta tak jak na zdjęciu 

 

Nie mam zdjęcia jak wyglądała świeca ale moze uda znaleźć się podobna na internecie 

Edytowane przez xGrK220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej i najtaniej;

 -  w I kroku to zmiana; przewodów zapłonowych oraz świec zapłonowych ( zmniejszyć odstęp elektrod do ok.0,8 mm ) 

     i obserwowanie zachowań silnika i stanu świec,

-  w II kroku, wymiana filtra powietrza i paliwa,

-  w III kroku, regulacja luzów zaworowych,

-  w IV kroku, zakup cewek f-my beru z wyższej półki,

- w V kroku, pomiar podciśnienia w przewodzie dolotowym ; Szarpie na zimnym

  W silnikach benzynowych 1.4, 1.6/16V podciśnienie w kolektorze dolotowym powinno oscylować w granicach; 28 do 36 kPa.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zacznij w ogóle od tego co pisał Ci Kolega @jabrze, sprawdź ten czujnik temperatury. Czujniki są dwa z tego powodu, że jeden podaje informacje o temperaturze wyłącznie do zegarów. To, że on jest sprawny o niczym nie świadczy, bo to ten drugi podaje info o temperaturze do sterownika.

Sprawność cewek również możesz obadać poprzez pomiar rezystancji na obu uzwojeniach. Na forum są informacje, jakie to powinny być wartości, musiałbyś poszukać. Warto to zrobić zarówno na cewkach zimnych, jak i rozgrzanych. Często zimna działa OK, ale po rozgrzaniu traci swoje parametry. Do wszystkich pomiarów możesz wykorzystać najtańszy multimetr, nie jest on może jakiś mega dokładny, ale według mnie i tak warto coś takiego mieć, przydaje się w aucie dość często ;)

Edytowane przez droopy
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze to zakupie multimetr posprawdzam i zobacze co z tymi cewkami 

Co do kolegi Andrzeja 

Świece i kable juz wymieniłem świece 

Bosch kable ngk 

Filtr powietrza wymienię jak wrócę w poniedziałek z warszawy ale filtr paliwa Ciezko wymienić go w tym modelu?  Gdzie on się wogóle znajduję i czy nie jest połączony z pompą? 

 

Dodam tylko że na zimnym jest wszystko cacy sprawdzę tez czujnik ten do silnika który idzie w sumie kupie nowy. 

Edytowane przez xGrK220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!