Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Mi kiedyś tak skleiło wtryskiwacz podczas pierwszego przełączenia, że po zgaśnięciu silnika było słychać nadal syczenie gazu z kolektora ssącego.

Zakręcenie butli i zużycie gazu pozostałego w przewodach do ponownego automatycznego przełączenia na benzynę jest najskuteczniejszą metodą na pozbycie się wpływu instalacji gazowej na pracę silnika.

W tych samochodach rozregulowana instalacja gazowa powoduje podobne objawy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się jeszcze nad taką metodą, że zakręcić butlę, przestawić na gaz, wypalić tę resztkę podczas jazdy na osiedlu i potem na jałowych obrotach i potem przetestować, czy coś się zmieniło przy jeździe na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki, macie fantazję. Nie wypalisz resztki LPG z instalacji, ponieważ każda instalacja ma zaprogramowane minimalne ciśnienie i nawet jeśli gazownik będzie na tyle głupi, żeby ustawić ja na absolutne minimum to i tak będzie 0,4 bara gazu z ustawień producenta. Najczęściej ustawia się na 0,2 - 0,3 bara poniżej nominalnego ciśnienia pracy. Poniżej tej wartości sterownik wyłączy instalację. Jeśli jak już było poruszane, będzie uszkodzony wtryskiwacz to nic nie pomoże i tak odcinek pomiędzy wtryskami a reduktorem aż do zaworu się opróżni, i zrobi to samoczynnie i nikt nic na to nie poradzi. Jeśli będzie uszkodzony zawór przy reduktorze to i tak wtryski przytrzymają gaz w układzie no i na butli też jest kolejny zawór. Nie szukajcie problemu na siłę. Wystarczy wyłączyć centralkę i po sprawie. 

13 godzin temu, parabellum napisał:

 i potem przetestować, czy coś się zmieniło przy jeździe na benzynie.

 trzeba wykasować adaptacje sterownika benzynowego no chyba, że zamierzasz tak jeździć w dłuższym okresie czasu to on do nowej sytuacji zaadaptuje się sam, ale wtedy nie będziesz wiedział czy problemem nie jest wystrojenie gazu.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, carsik napisał:

Nie szukajcie problemu na siłę. Wystarczy wyłączyć centralkę i po sprawie. 

Kiedyś zadałem pytanie komu pomogła bardzo częsta na tym forum rada rada by zakręcić gaz na butli jeżeli są jakiekolwiek problemy z układem wtrysku benzyny. Zero odpowiedzi, że to komukolwiek pomogło, przynajmniej na tym forum. Więc widocznie tak jak piszesz to zalecenie nie ma sensu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo to jak z wieloma sprawami. Mój znajomy mawiał "kawał dobrej, nikomu nie potrzebnej roboty". Zakręcenie nie zaszkodzi, ale nic do sprawy nie wniesie, zabezpieczeń jest wystarczająco wiele. Trochę się kiedyś babrałem w LPG przy okazji mechaniki i elektroniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, carsik napisał:

 trzeba wykasować adaptacje sterownika benzynowego no chyba, że zamierzasz tak jeździć w dłuższym okresie czasu to on do nowej sytuacji zaadaptuje się sam, ale wtedy nie będziesz wiedział czy problemem nie jest wystrojenie gazu.

Czyli rozumiem, że przy takich objawach prawdopodobne jest, że sterownik benzyny mógł się rozstroić i nawet jeśli jakiś wadliwy komponent instalacji gazowej zostałby wymieniony na sprawny, to takie zachowanie silnika, przynajmniej przez jakiś czas by się i utrzymało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zawsze jest trochę wróżenie z fusów. Ale w pewnym sensie masz rację. Jeżeli coś było problematyczne w pracy silnika z LPG, to tak naprawdę zaczynaliśmy od sprowadzenia sterownika benzynowego do softu fabrycznego aby wykluczyć jakieś dziwne adaptacje spowodowane instalacją LPG. Sterownik benzyny przecież nie wie, że to LPG, dla  niego wszystko wygląda jak zawsze i próbuje skorygować parametry aż staja się one abstrakcyjne dla pracy silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo 1.6 Renault . 
Niech jakiś przedstawiciel tego forum złoży zapytanie do ASO o co chodzi z tym szarpaniem bo internet aż huczy od tego problemu. ( auta nawet z niskim przebiegiem )Mam to samo,moje sugestie : 

- zła dawka paliwa ?

- zapowietrzony wsprzeglik( coś z systemem sprzęgła) ?

osobiscie nie udało mi się go odpowietrzyć . 
Moim zdaniem gaz do tego nic nie ma .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat dotyczy MII, więc...

Te auta tak miały (1.6 16V), że jak źle wyregulowana jest instalacja gazowa, do tego zaniedbania eksploatacyjne to o efekty nie trudno - w tym przypadku gaz nie pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu

Zapowietrzony wysprzęglik: miałem dwa takie auta z tym silnikiem, oba w gazie; jednym przejechałem chyba 110 tyś. (przebieg przy sprzedaży 294 tyś.), drugie 60 tyś. Oba na oryginalnych sprzęgłach, zero problemu ze sprzęgłem.

Czy aby na pewno piszemy o tym samym samochodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle się naczytałem o tym szarpaniu różne reno 1.6 . Ludzie wymieniają wszystko cewki,świece, przepustnice , pomy itd. nawet widziałem temat ze gość 3 sprzęgło kładzie i szarpie. (Biznes się kręci a aso rozkłada ręce) co najlepsze na wizycie w aso nie szarpie. Ze ktoś już 3 razy zgłaszał.  

Tylko tak się zastanawiam auto 30 tys km ,takie widziałem w tematach  i coś masz uszkodzone pompę , cewki ? Nowy samochód?
To jest jakas wada fabryczna.

Dla jaj to ja teraz będę pisał zmień opony    bo jeszcze takiej odp. Nie wdziałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!