Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klekot diesla w 1.6 16v na ciepłym silniku


marciniooo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

niedawno kupilem megane 1.6, mam w związku z tym pytanie o klekotanie po rozgrzaniu silnika.
Czytałem gdzies, że to objaw zużytego koła zmiennych faz rozrządu, lecz dzisiaj byłem na diagnozie u mechanika (od renult) i powiedział, że gdyby było to kzfr to objaw byłby tylko na zimnym silniku.
Czy to prawda?
W związku z powyższym mechanik stawia na zużyte popychacze zaworów a koszt wymiany jest zawrotny (o ile jazda z tym objawem nie poczyniła już szkod)... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terkotanie/klekotanie lub dźwięk bardzo podobny może wystąpić ;

...jak rozrząd przeskoczy o 1 ząbek, lub jest źle ustawiony,

...jak są uszkodzone popychacze zaworowe,

...jak jest syf w elektrozaworze oraz niewłaściwy stan i jakość oleju. 

Jeżeli nie masz zaufania do mechanika to zweryfikuj diagnozę u innego mechanika.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakim jeździsz oleju?

Jaki jest stan oleju?

Kiedy była wymiana ?

Klekot słychać tylko po rozgrzaniu i tylko na biegu jałowym, napisałeś. To nie popychacze. Koniecznie zmień mechanika.

A/ KZFR z reguły wymienia się co 2-gą wymianę rozrządu.( póki działa OK, to nie ma potrzeby wymiany),

B/ KZFR, elektrozawór zmiennych faz rozrządu, jeżeli są awaryjne to efektem tego są ;

      1/kłopoty przy rozruchu,

            a/ przy odpaleniu słychać zgrzytanie, rechot, czasem auto zgaśnie, a czasem nie,

            b/ drugie odpalanie nigdy nie bywa z grzechotem,  

      2/ nierówna praca silnika na biegu jałowym,

      3/ powyżej 1800 obr, zaczyna stukać koło zmiennych faz rozrządu co objawia się że ;

             silnik chodzi jak traktor, klepie jak diesel, jest słabszy, słychać terkotanie, zwiększone jest zużycie paliwa,

      4/ Z fazami jest tak ;

             a/ jak padnie koło - to dół obrotów jest gumowaty ;

                 Jak padnie czujnik położenia wałka rozrządu, wtedy ecu nie podaje sterowania na elektrozawór zmiennych

                  faz rozrządu, kzfr nie zmienia faz i stąd może być tzw. "mułowaty", gumowaty . Zrób ; test

             b/ gdy pada zawór - to auto traci ducha na wyższych obrotach,

             c/ zużycie zaworu wpływa na szybsze zużycie KZFR,

C/Jeśli jest wszystko OK, to auto normalnie przyspiesza a przede wszystkim jest cicho pod maską,

D/ KZFR lubi ;

- aby olej w misce był pod kreskę ' max', nie może być ponad max,

- olej dobrej jakości 5W40/full synthetic i wymieniany co ok.10.000 km do 12.000 km,

- lekką nogę .

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam. Też się zastanawiam nad kzfr czasem (nie zawsze) zaterkocze przy rozruchu zimnego silnika nie wiem czy się kończy czy nie. Mechanik zalecał wymianę przy wymianie rozrządu zdecydowałem że nie nic nie wskazywało na uszkodzenie tym bardziej że w Holenderskiej książce serwisowej miał napisaną wymianę rozrządu. Mimo wszystko zdecydowałem się na wymianę rozrządu ale bez kzfr a po przejechaniu około 12000 tyś zaczyna dawać znać o sobie. Może to rzeczywiście sprawa elektrozaworu jak pisze kolega wyżej. Megane II miałem podobny objaw i wymiana elektrozaworu rozwiązała problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!