Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z moją meganką. Powyżej 50km/h przy hamowaniu trzęsie mi kierownicą. Wynika to z tego, że notorycznie krzywi mi się prawa tarcza hamulcowa. Przez 5000 km założyłem już trzy komplety. I teraz znowu krzywa ( ciągle tylko prawa ). Poza tym po kilku hamowaniach prawa tacza jest wyraźnie gorętsza. Przy wymianie tarcz zakładane są nowe klocki, więc to nie ich wina. Czyszczone były zaciski, prowadnice, smarowany tłoczek. Przed założeniem tarcz piasta jest dokładnie czyszczona. I nic to nie daje. Tarcza nadal krzywi się.

Jeszcze jedno ciekawe spostrzeżenie. Mam wrażenie, że jeśli hamuje silnikiem i jednocześnie naciskam hamulec, bicie jest wyraźnie słabsze.

 

Tak zastanawiam jak może być przyczyna nieustannego wichrowania tarczy. Czy krzywa piasta może wpływać na tarcze ? Czy może szukać gdzie indziej przyczyny. Dodam że mam ABS, ale wygląda,że załącza się i działa on prawidłowo. A może coś z elastycznym przewodem jest coś nie tak. Spotkał się ktoś może z czymś takim ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tutaj pewnie będzie tkwił błąd, ale spróbuj podjechać do innego mechanika, żeby się też wypowiedział. A tymi komentarzami o najtańszych tarczach się nie przejmuj, niektórych jak widać nie ździwiło to, że TYLKO prawa tarcza się krzywi (co by było dziwne przy tarczach nawet lipnych, bo powinny się obie krzywić albo też sama lewa - nie ma reguły).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tymi komentarzami o najtańszych tarczach się nie przejmuj, niektórych jak widać nie ździwiło to, że TYLKO prawa tarcza się krzywi (co by było dziwne przy tarczach nawet lipnych, bo powinny się obie krzywić albo też sama lewa - nie ma reguły).
zastanów się co piszesz

na początku mówisz, że głupoty gadam, a potem sobie zaprzeczasz - sorry le to jest śmieszne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tarczach nawet lipnych, bo powinny się obie krzywić albo też sama lewa - nie ma reguły).

A ja sie z Tobą nie zgodze bo np w fieście zainwestowałem w ""super"" tarcze i prawa momentalnie obrywała - nowe klocki ją grzały a kałuże przy kraweznikach robiły reszte (tak przypuszczam) - na dobrym komplecie problem nie wystepowal.

 

Kiepskiej jakości tarcze mają to do siebie że po prostu nie trzymają parametrów i jedną możesz trafić super a druga nie będzie sie nadawać do użytku. A i tak po 10tys może sie okazać że powierzchnia jednej z nich wyglada jak maska po dzwonie..

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale nie trzy razy pod rząd ta sama strona. Tym bardziej, że następne założyłem innego producenta. Przymierzam się do wymiany piasty. Jak już to zrobię i przelatam kilka tysięcy km dam znać jaki są rezultaty.

 

Pozdro

 

[ Dodano: 2008-07-04, 08:07 ]

Wczoraj założyłem nową piastę i tarczę. Za kilka tysięcy okaże się czy to było to :).

 

I jeszcze jedno pytanie, bo nie chce już zakładać nowego wątku. Czy łożyska tylnej piasty w megane 1,6 8V z 1999 ( hamulce bębnowe ) różnią się w wersji z ABS i bez ( czy jest ich jeden typ, czy są różne np. średnice ). Gdzie zamontowany jest pierścień magnetyczny w bębnie ?

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2008-07-21, 00:35 ]

Zrobiłem 1500 km i nic nie bije. Wyglada ze to było to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Prawda jest taka, że każde tarcze można przegrzać i pokrzywić. Więc może przyczyna nie leży w samej jakości tarcz, czy ich marce ale w zbyt gwałtownym i długotrwałym hamowaniu samymi hamulcami podczas długich zjazdów w stromym terenie lub ostrego wyhamowywania z dużej prędkości. Mi też krzywiły się tarcze, a pierwszym objawem który idzie z tym w parze był charakterystyczny swąt palonych klocków :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie specjalnie jezdzilem delikatnie zeby to wykluczyc, krzywienie wystepuje po okolo 2 tys od zalozenia i w sumie ma miejsce od momentu w ktorym byly wymieniane lozyska w przednich piastach - swoja droga wbijane na hama mlotem wiec to pewnie w tym tkwi problem. Pewnie sa jakies mikroskrzywienia ktore wychodza dopiero po nagrzaniu tarczy i temu sie wichrują. Tak przypuszczam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pozwolę dopisać się do tematu.

Na przeglądzie na stacji pan powiedział mi, że mam krzywą lewą tarczę z przodu (tak go powiadomił komputer). Pytał czy bije mi przy hamowaniu - odpowiedziałem zgodnie z prawdą, że nie.

Moje pytanie brzmi, czy dźwięk ocieranio-szurania podczas pierwszych kilku(nastu) hamowań po długim postoju (słyszalny tylko z lewej z przodu) może być objawem pokrzywienia tarczy?, szuranie mija po kilku hamowaniach i potem hamulca z lewej już nie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!