Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomocy!! Płyn w turbo i uszczerbiony wirnik


wklon1990

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj odpaliłem megi ujechałem ok 100m po czym auto zaczeło kopcic na biało. Początkowo myslalem ze to tylko turbo ale mechanik twierdzi, że  wewnatrz turbiny byl płyn i uważa że uszkodzeniu uległa głowica i chce zrobic kapitalke. Troche mnie to  dziwi, ponieważ nie znalazłem  nigdzie podobnego przypadku. Wydaje mi się, ze  turbinę mogła uszkodzić odma, która wygląda na starą. Kupiłem auto w styczniu i nie znam jego przeszłości.  Czy ktoś spotkał sie z takim przypadkiem? 

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1,9 dci/130 KM, turbo jest chłodzone wodą.

Woda/płyn mogła dostać się do oleju, mogła uszkodzić się głowica, uszczelka pod głowicą.

Jaką moc ma silnik? oraz z którego roku?

Przed zakupem auta,  (czy po zakupie ) należy swój nowy nabytek prześwietlić i dokonać przeglądu

generalnego jego stanu. 

Zapoznaj się z tematem ; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi dymilo na bialo bo wciagalo olej przez zaworek odmy... wydaje mi sie, ze wirnik  membrana tez mogła uszkodzić, a mechanik chce cie naciagnac.... i wymianay wymaga zawór i regeneracja turbo ..

 

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto 16 letnie, diesel, prawdopodobny rzeczywisty przebieg to ok.500.000 km.
Ile palił?

Czy miał moc?

Czy nie zużywał oleju? 

Przeczytaj ze zrozumieniem zalecany temat. 

Mechanik niech zrobi kosztorys naprawy a Ty zastanów się czy nie warto rozważyć zmiany silnika na 1,9 dci/130 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to uszkodzony zawór odmy nie oznacza, że samochód będzie pluł olejem i cały czas kopcił na biało. W moim przypadku tego zaworka nie ma, samochód nie kopci na biało, zużycie oleju przez zaworek jest minimalne. Jeżeli chodzi o silnik 120 km z 2003 roku, mam identyczny, mogło wleciec stare sitko w wirnik turbosprężarki i ją uszkodzić, co doprowadziło do zmniejszenia się mocy i zużycia panewki wirnika, olej dostaje się w dolot przez turbinkę. Zacznij od tego, nie ma sensu zdejmować głowicy, ona nie siada 100m po odpaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!