Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

slaba moc i dziwne gaszenie


gaceq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przyjaciele pomóżcie mi :/ od wczoraj gaszenie silnika jest krótsze niż do tej pory i głosne. Gasnie podobnie jakbym wrzucił bieg na postoju. Dodatkowo jest słabszy przy przyspieszeniu. Pod górę lewy pas już mi nie wskazany :/ co może być przyczyną ? Niedawno wymieniana była turbina, ale to pewnie nie jej wina bo po wymianie śmigał jak zawsze. Coś się zapchało ? Dobrze gdybym mógł zrobić to sam, bo wymiana turbiny wyczyściła mi portfel :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A EGR masz domknięty?

Może szczelność układu podciśnienia w sterowaniu turbo, ale to z gaszeniem nie ma związku. Rozszczelniony układ turbo-IC-przepustnica może mieć z tym związek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest 1,9 dci/120 KM?

Kiedy był zmieniany rozrząd?

Podstawowe czynności konieczne po regeneracji turbiny, które powinien wykonać mechanik wymieniający turbinę to ; 

Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

 - pomierzyć ciśnienie oleju na gorącym silniku ( w konsekwencji prowadzi to do kontroli stanu ; panewek, pompy oleju),

-  sprawdzić stan zaworu odmy olejowej,

-  sprawdzić stan magistrali olejowej turbiny a najlepiej wymienić na nową.

Podstawowe czynności do wykonania przez Ciebie to;

- zapewnienie szczelności układu dolotowego w tym; filtra powietrza, map sensora, przepływomierza, egr-a,

- sprawdzenie szczelność i drożność wężyków przy ; egr, map sensorze, turbinie, elektrozaworze turbiny, waku-pompie, przepływomierzu,

- czyszczenie układu dolotowego, w szczególności; przepływomierza, map sensora, regulatora ciśnienia paliwa, egr-a,

- wymiana filtra paliwa na markowy, zapewnienie braku pęcherzy powietrznych w przewodach  paliwowych,

- wartość ciśnienia doładowania przy obciążeniu to ok. 2,2 bar - dla 1,9 dci/120 KM,

zapewnić czystość i jakość paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro biorę się za czyszczenie egr. Wczoraj miałem chwilke więc chciałem sprawdzić jak wygląda dostęp do niego. Przy czym zauważylem ze jedna rurka spadła (zaznaczona strzalka- do czego służy ten element ?) po jej zalożeniu nic się nie zmieniło, jazda pod górę to koszmar a max prędkość to 90km/h. Mam nadzieję że po jutrzejszym zabiegu moja franca wróci do sprawności

IMG_20180513_113813.jpg

Dnia 6.05.2018 o 22:26, Andrzej-2010 napisał:

Czy to jest 1,9 dci/120 KM?

Kiedy był zmieniany rozrząd?

Silnik dokładnie ten. Zozrząd wymieniony ok 3lat temu (30-40tys km)

Mozecie mi jeszcze łopatologicznie wskazać gdzie jest przepływomierz ? Może i jego bym przeczyścił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tu szkic układu dolotowego megan I/1,9 dci. 

5af867e2436cf_meganI-19dci.thumb.png.201294a5265f361c0662df3b388e3f49.png

Dla prawidłowej i długotrwałej pracy silnika należy wykonać " Podstawowe czynności konieczne po regeneracji turbiny "

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu jest regulator podcisnienia. Wężyk dochodzący do niego jest zdjęty, tzn. że nie działa nawet regulacja gruszki ( brak podcisnienia ), czyli całkowity brak mocy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, gaceq napisał:

Przy czym zauważylem ze jedna rurka spadła (zaznaczona strzalka- do czego służy ten element ?)

Wygląda jak zawór sterujący geometrią turbiny.Jeśli jakiś czas jeździłeś tak to może trzeba rozruszać dźwignie gruszki sterującą geometrią turbiny.

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie - to nie jest elektrozawór sterujący gruszka. To jest element stabilizujący podciśnienie dla elektroworu, czyli jest całkowity brak podcisnienia.

Łopatki turbiny w wydechu są całkowicie zlozone i najprawdopodobniej turbina stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma go na schemacie. To jest konstrukcja z 2,0 dci. Czujnik podciśnienia jest na pompie vacum, a ten regulator odchodzi trójnikiem z wężyka który podchodzi do elektrozaworu . Drugi z niego idzie do gruszki.

U mnie siadła pompa  i ten regulator nie był nawet sterowany. Zaczyna działać od -0,8 Bara co stwierdziłem po wymianie pompy na nową. Gruszka do prawidłowej pracy potrzebuje -0,65 Bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dam rade wyjąć go samemu ? Odkręciłem 4 śruby, ale głębiej trzyma go jeszcze element z rurkami (chłodnica spalin ?). Można to odkręcić, ale 4 ampole a 2 z nich praktycznie niedostępne. Wypiąć jakoś te rurki i wyjąć cały egr z gratami ? Myślałem że będzie to dużo prostrze :/

Edytowane przez gaceq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wygląda to tak jak na zapożyczonym foto. Myśałem że zejdzie mi z tym 2h a tu zdziwienie :/ wykręcę pół silnika chyba dziś :( a dostęp wszędzie tragedia. Odpiąć wąż górny od chłodnicy zaślepiony tu czerwonym. Odkręcić śrubę nad chłodnicą i może wyjąć to razem ? Nie stracę płynu za dużo ?

Z_EGR_21_01_PL.jpg

Jest wogóle sens ściągania całości ? Może lepiej spróbować wybić sam środek egra ? Coś mi się wydaje że w końcu trafi do warsztatu na to czyszczenie :/

Olałem już czyszczenie go :( postanowiłem wyciągnąć tylko środek egr ale niestety... 3 śruby ampolowe do jednej brak dostępu przez rurkę. Ręce mi opadły po prostu. Poskręcałem do kupy i najrawdopodobnie go poprostu zaślepię. Powiedzcie mi tylko czy wystarczy go zaślepić i odłączyć kabel ? Wiem że potrzebny jeszcze clip, ale czy po moim zaślepieniu już zacznie jeździć przyzwoicie ?

Edytowane przez gaceq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!