Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu na zimnym silniku z okolicy prawej strony słychać metaliczne dźwięki tak jakby metal ocierał się o metal. Gdy auto nabiera temperatury odgłosy ustają. Dźwięk jest bardzo irytujący,choć podczas jazdy nie zauważyłem jakiś objawów silnik pracuje stabilnie. Byłem u mechanika z tą usterka powiedział że coś z hydraulika i że można tak jeździć wymienił mi inne rzeczy takie jak klocki hamulcowe i drążki stabilizatora a efekt został taki sam. Postaram się wkrótce wstawić filmik może ktoś się spotkał z tym problemem,albo przynajmniej ktoś z Torunia poleci jakiegoś dobrego mechanika. 

 

Dziękuję z góry za jakieś rady i odpowiedzi. Nie jestem jakimś znawca mechaniki samochodów więc proszę o wyrazumialosc 

 

Dodaje filmik 

 

Edytowane przez Pawel8686
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory - raczej wątpię, przy tym przebiegu raczej bym stawiał na rozrząd, zresztą słychać jak coś trze o obudowę. Co do mechanika - wcale się nie dziwię, że nie chciało mu się tego robić bo roboty z tym trochę jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego typu dźwięk to rozciągnięty łańcuch rozrządu, który ociera już o pokrywę głowicy i rozrządu, warto się w z tym szybko uporać i wymienić zarząd, bo opiłki dostają się do oleju i za chwilę może być problem z panewkami i wałkami w głowicy. Jeśli silnik ma 200kkm , a rozrząd nie był robiony to radzę go zrobić. Bo wyminie rozrządu obowiązkowo wymienić olej i filtr oleju, ja bym zrobił nawet płukankę silnika.

Żeby opiłki nie pływały po całym silniku z olejem należy przyłożyć silny magnes neodymowy na korek spustowy lub przyczepić go do filtra oleju.