Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falowanie i nierówna praca na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zauważyłem problem w trakcie pierwszego rozruchu, auto odpala ładnie ale pracuje strasznie nierówno, ale za to jedzie normalnie, nic nie szarpie.

ostatnio mechanikowi powiedziałem żeby mi czujnik położenia wału przeczyścił i w zasadzie od tamtej pory się tak dzieje, ale chyba to nie ma wpływu ?

Świece Ok 30000 nakręcone na benzynie. Jak się auto zagrzeje pracuje silnik normalnie.

z czego to może wynikać ? Za pomoc dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnice wyczyścił przy okazji bo robił tez rozrząd i widział, że jest przykurzona i stwierdził, że przy okazji wyczyści, także myśle, że Ok... w takim razie ogarnę świece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.05.2018 o 10:54, Andrzej-2010 napisał:

Poczytaj temat z mojej stopki, nie zaszkodzi wiedzieć więcej.

Dzięki

 

Dnia 19.05.2018 o 11:50, pbet napisał:

Pytanie czy była robiona adaptacja. Różne piszą, że trzeba, że nie trzeba.

dowiem się więcej w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wymieniłem świece - brak poprawy, pojechałem do gazownika i wymienił mi oring z kolektora ssącego i poprawił ustawienia gazu - okazało się, że jest dużo lepiej, ostatnio było już tak że obroty na rozgrzanym silniku co jakiś czas - nie zawsze - przy dojeżdżaniu do krzyżowana/ronda spadały do 200 lub do 0 i gasło i pojawiał się komunikat leerlauf einstellungen. Teraz obroty na ciepłym trzymają całkiem dobrze, ale znowu przy włączonej klimie dojeżdzałem do przejazdu kolejowego i znowu obroty do 0 i zgasło - na gorącym silniku :( gazownikowi nie zgasło auto więc problemu nie wychwycił. Teraz kieruję z powrotem kroki do mechanika jeszcze raz niech obejrzy przepustnicę i czujnik położenia wału. Póki co dzięki za pomoc, o tym komunikacie znalazłem już różne tematy więc będe szukał dalej. Jak znajdę rozwiązanie dam znać.

Edytowane przez kluczos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

witam ponownie.

Dzisiaj oddałem do mechaniora na adaptację przepustnicy, ponoć costam poustawiał natomiast doszło kolejne zmartwienie pojawił się błąd wypadania zapłonu, którego mówi, że nie da się skasować :(

Niestety w czasie jazdy dalej zdaża się że obroty spadają na 500 i po odpaleniu czasami na ok. 400 się ustawia po czym rośnie.

Kody błędów P030 (przypadkowe/wieloktorne wypadanie zapłonów w cylindrach) i U0111 (brak komunikacji ze sterownikiem EPC)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakręć gaz na butli, pojeździj na benzynie.

Dnia 4.06.2018 o 23:34, kluczos napisał:

pojechałem do gazownika i wymienił mi oring z kolektora ssącego

Przy kolektorze ssącym jest więcej niż jeden oring ; Układ dolotowy

Przy każdym czyszczeniu przepustnicy ( po demontażu ) należy wymienić na nowe jej oringi.

Należy sprawdzić cewki; czystość, suchość gniazd.

Akumulator do naładowania lub wymiany na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Zakręć gaz na butli, pojeździj na benzynie.

Przy kolektorze ssącym jest więcej niż jeden oring ; Układ dolotowy

Przy każdym czyszczeniu przepustnicy ( po demontażu ) należy wymienić na nowe jej oringi.

Należy sprawdzić cewki; czystość, suchość gniazd.

Akumulator do naładowania lub wymiany na nowy.

to był ten z odmy, bo olej puszczał przez starą uszczelkę a uszczelki z kolektora były wymieniane przy montażu gazu, czyli 2 mc temu. Akumulator kupiony w zeszłym roku, więc ew. do naładowania, cewki sprawdzałem przy okazji wymiany świec, wyglądały na czyste... no nic będę szukał dalej, oringi przy przepustnicy nie były zmieniane, więc jest to jakaś opcja. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam,

powracam niestety z tematem, byłem u drugiego mechanika, wydaje mi się dość dobrze ogarnięty z tematem, ponoć posprawdzał przepustnicę, podłączył pod kompa i stwierdził, że na 90% przepustnica padła i to ona jest winna wszystkiemu. Cewki powiedział, że są ok. Czy ew. jakiś ogarnięty elektryk samochodowy może to potwierdzić? bo wydać ok 600zł na przepustnicę a miałoby się okazać, że to np. cewka to bym chyba zawału dostał :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, kluczos napisał:

x

 

Niezła bajeczka.

Miałeś wymieniany rozrząd; koło również? Było to robione z grzebieniem blokady wałków?

Jeśli koło nie było wymienione, czy mechanik sprawdzał jego samoistny powrót do pozycji zerowej?

To co szybko możesz zrobić sam, to powymieniać uszczelki przy każdym czujniku i przy przepustnicy. Plakiem sprawdzić uszczelki kolektora dolotowego, ew delikatnie dokręcić

Masz wypadanie zapłonu, więc przepustnica na gorącym jest uchylana dodatkowo przy zwiększonym obciążeniu klimy i alternatora. Jej reakcję można zaobserwować.

Jeśli rozrząd jest dobrze zrobiony to prędzej musimy zlikwidować wszelkie nieszczelności. Wszystko robimy na benzynie i na wolnych obrotach. Ważna również  jest szczelność wężyka oparów paliwa. To czy cewki ok to widać po świecach, ale przy jeżdżeniu na benzynie. Zapalał Ci się błąd wtrysków lub serwis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!