Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cofa się paliwo, długo kręci i nie odpala


marek789

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio zauważyłem (około tygodnia temu) że przy gwałtowniejszym przyśpieszeniu zaczęło wywalać komunikat STOP oraz Injection Fault. Jednak auto jeździło i odpalało bez problemów na ciepłym jak i na zimnym silniku. Kod błędu był tylko jeden a mianowicie DF053 - funkcja regulacji ciśnienia listwy - na poziomie minimum. Sprawdziliśmy korekty wtryskiwaczy, zrobiliśmy przelewy i wymieniliśmy jeden wtryskiwacz bo rzeczywiście lał. EGR jest zaślepiony blaszką oraz w membranie kolektora taką okrągłą pastylką. Nic się niestety nie poprawiło, dalej błąd występował.

 

3 dni temu wydarzyła się nie przyjemna sytuacja a mianowicie podczas pracy silnika pasek wielorowkowy został wciągnięty w rozrząd i usłyszeliśmy dźwięk zaworów :/ Dodam że pasek od osprzętu miał może z dwa miesiące SKFa. Mechanik zmienił pasek wielorowkowy, pasek rozrządu (rozrząd zmieniony dwa miesiące temu) i zmienił koło wałka rozrządu (zerwało klin). Auto odpaliło bez większych problemów i pracuję tak jak wcześniej.

 

Jednak teraz występuje kolejny problem a mianowicie cofania się paliwa i długiego kręcenia rozrusznika zanim auto odpali a czasami łapie dopiero za drugim kręceniem rozrusznikiem. Założyliśmy wczoraj sami zaworek zwrotny pomiędzy gruszką a filtrem paliwa jednak bez skutku. Filtr paliwa (Mecafilter) wymieniony również 2 miesiące temu. Podmieniliśmy na próbę czujnik wałka rozrządu również bez skutku. Do wczoraj auto jeździło z bardzo często występującym błędem STOP+Injection Fault DF053. Dzisiaj z rana auto już nie zapaliło, gruszka twarda jak skała a po jednorazowej próbie odpalenia jest pusta i tak w kółko. Czyżby siadła pompa wtryskowa? Wiecznie coś z tym samochodem, bardzo Was proszę o pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I/ Odnośnie paska napędu akcesoriów;

   Należy włączyć klimatyzację, światła, dać po garach i obserwować ;

   - Czy pasek ;

        -  chodzi cicho?

        -  nie ma skłonności do spadania?

        -  jest wystarczająco mocno naciągnięty?
        -  oraz napinacz nie wpadają w drgania ? ( wymiana napinacza ),

   -  Czy wszystkie koła są w jednej płaszczyźnie? ( wymiana na nowe ),

   -  Czy koła nie są nadmiernie wyrobione/wypracowane??

   -  Czy na alternatorze założone jest koło ze sprzęgłem jednokierunkowym czy zwykłe koło?

        - Koniecznie musi być ze sprzęgłem jednokierunkowym ze względu na duże wahania momentu obrotowego.

          Ze względu na cenę, zastępowane jest zwykłym kołem i jest to główny powód przy tego typu awarii,

II/ Co do błędu DF053 ;

    1/ nie może być pęcherzy powietrza w paliwie pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

    2/ przewody paliwowe zmień na nowe silikonowe plus opaski zaciskowe, musi być zachowana 100% szczelność,

          w przeciwnym razie dochodzi do uszkodzeń pompy wtryskowej, wtryskiwaczy, spalania stukowego,

    3/ wymiana, ewentualnie zaworków gruszki lub nowa gruszka,

    4/ zaworek zwrotny powinien być (ewentualnie ) pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

    5/ filtr paliwa wymień na nowy, powinien być markowy; mann, knecht, purflux.

         Filtry sprawdzone w praktyce, niezawodne,

    6/ sprawdzić ;

         A/ czy paliwo nie ma wody, syfów? czy nie jeździłeś na rezerwie ?

               - spuścić paliwo, zatankować nowe paliwo plus Kleen-Flo Diesel Fuel Conditioner - nazywany KFC,

         B/ czy wtyczka nie poluzowała się przy czujniku ciśnienia paliwa, regulatorze ciśnienia paliwa lub nie padły wiązki,  

         C/ wyczyść i wymień oringi na regulatorze ciśnienia paliwa,

         D/ regulator ciśnienia paliwa na pompie, czujnik ciśnienia na listwie ;

              -  kontrola przez podmianę,

              -  albo CLIP i odczytać parametry podczas odpalania,

              -  ciśnienie paliwa na wolnych obrotach powinno być ok. 230 - 250 bar ,

     7/ Przed wymianą pompy wtryskowej zalecam ;

          a/ regeneracje wtryskiwaczy;

                Wszystko się wyrabia i nawet sprawny wtrysk po roku może nadawać się do regeneracji i nadania nowego numeru

                kalibracji lub wymiany na sprawny/nowy,

          b/ zmianę oprogramowania w sterowniku wtrysku,

          c/ regeneracje pompy wtryskowej, 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do I problem już rozwiązany, był problem właśnie z kołem alternatora, miałem swój stary z 1.5 o takich samych numerach. Tutaj problem rozwiązany.

Odnosnie II to:

1) znalazłem dzisiaj dziurkę w przewodzie przelewowym, przewód wymieniony. Jutro rano zobaczę jak odpala.

2) Od zbiornika do gruszki mam wymienione przewody, mają coś okolo roku. Grube odporne na różne substancje. Fabryczne zostały od gruszki do filtra, filtra do pompy itd.

3) Na chwile obecną sie wytrzymam zobaczę co się wydarzy z powietrzem jutro

4) Zaworek już mam, jednak między gruszką a filtrem :/

5) Wymienię jak najbardziej

6) A) Wręcz przeciwnie w ostatnim czasie nie mialem mniej niż połowy zbiornika paliwa, większość czasu mam full. Tankuje zazwyczaj na stacji Moya

B i C) Dzisiaj to zrobiłem, przejrzałem wiazki, dwa oringi również wymieniłem

D) Regulator pokazuje 250bar ciśnienia paliwa na wolnych obrotach, odpięcie wtyczki powoduje zgaszenie silnika.

7) A) Robiłem przelewy, sprawdziłem korekty. Jeden wtryskiwacz wymieniony, jak odpali to chodzi równo i nie kopci.

B) Nie mam takiej możliwości ani umiejętności

C) Zakupiłem pompę po sprawdzeniu na stole na 100% sprawną. Wymienię przez następny weekend i napiszę co sie zmieniło. Chyba ze problem rozwiąże wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Nie może być pęcherzy powietrza w paliwie pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową w 100 %, w przeciwnym razie

dochodzi do uszkodzeń pompy wtryskowej, wtryskiwaczy, spalania stukowego, wypadania zapłonów.

Najpewniej , wymiana wszelkich przewodów elastycznych na silikonowe.

Bardzo istotne - to markowy filtr paliwa, podobnie jak oleju.

Regeneracja pompy i wtrysków przeprowadzać tylko w warsztacie sprawdzonym o dużej renomie.

Żądać protokołu wyników regeneracji.

W większości przypadków, klient po regeneracji  ( w nie fachowym zakładzie ) zmuszony jest do zakupu nowych wtrysków

czy pompy wtryskowej. 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewamy te nieszczęsne pęcherze powietrza :/ Pozbyliśmy się ich przy szybkozłączce na przewodzie przelewowym wtryskiwaczy, pękł przewód i tam podejrzewamy że się dostawało. Jednak na starej pompie już nie odpalał, na "nowej" bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.05.2018 o 22:35, marek789 napisał:

Pozbyliśmy się ich przy szybkozłączce na przewodzie przelewowym wtryskiwaczy, pękł przewód i tam podejrzewamy że się dostawało.

Wg.mnie jest to błędna teoria, gdyż to powietrze przewodem przelewowym dostaje się do zbiornika paliwa.

Pęknięcie przewodu, to spadek ciśnienia i kłopoty z rozruchem ale to powietrze w żaden sposób nie dostanie się do układu wtryskowego.

Dnia 20.05.2018 o 23:19, marek789 napisał:

Fabryczne( przewody ) zostały od gruszki do filtra, filtra do pompy itd.

Tu szukać przyczyn plus markowy filtr paliwa. 

Tylko na tej drodze jest możliwość dostania się powietrza do układu wtryskowego.

Jak długo ( w km, w h ) były problemy z zapalaniem zanim stwierdziłeś pęknięcie przewodu ?

Obecność powietrza na powrocie z wtrysków ( jeżeli zachowana jest szczelność pomiędzy filtrem paliwa a pompą ) jest oznaką ;

  -  uszkodzenia wtryskiwaczy,

  -  nieszczelności w przewodach powrotnych paliwa ; Problem z uruchomieniem i bąbelkami w układzie paliwa .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!