Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z uruchomiem i bąbelkami w układzie paliwa


ziolek18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od grudnia borykam się z pewnym problemem mianowicie chodzi o to że w mojej Megi na zimnym silniku nie idzie jej rozbudzić ( chodzi raczej o to że zanim ją odpale pompując nawet gruszką łapie za 10tym podejściem)

Czytałem dużo jak i dopytywałem się ludzi to jedni mówią by zmienić filtr paliwa i będzie bajka inni by zawór zwrotny zapakować lecz jedno i drugie to bujda na kółkach...

Filtr wymieniłem 100km temu i odkąd mam założony nowy nic się nie zmieniło w jednym wężyku paliwo toczy się z powietrzem a drugim spowrotem wraca piana na dodatek podczas męczenia wyskakuje mi błąd wtryskiwaczy...

Co do zaworka zwrotnego to odkąd go założyłem to i tak nic nie pomaga po odkręceniu auto nadal słabo łapie ( nawet gorzej niż jak nie używam ) jeśli ktoś borykał się z podobnymi usterkami proszę pomóżcie bo długo męczę się z tym a moje pomysły i cierpliwość dobiegają końca :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ziolek18 napisał:

( nawet gorzej niż jak nie używam )

Wspaniali mechanicy naciągnęli mnie na to samo.

Zregenerowałem pompę i trzy lata bez żadnych problemów (2,0 dci).

W duży mróz łapał od strzału, a kręcenie rozrusznikiem to max 1 obrót wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.04.2018 o 20:10, ziolek18 napisał:

Filtr wymieniłem 100km temu i odkąd mam założony nowy nic się nie zmieniło w jednym wężyku paliwo toczy się z powietrzem a drugim spowrotem wraca piana na dodatek podczas męczenia wyskakuje mi błąd wtryskiwaczy...

Zalecam ;

- filtr paliwa powinien być markowy; mann, knecht, purflux,

- założyć nowe przewody paliwowe ( b.dobre są silikonowe ) z gruszki do filtra paliwa jak i z filtra do pompy wtryskowej,

  plus opaski zaciskowe porządnie zaciśnięte,

- zakupić nową gruszkę paliwa z dwoma zaworami zwrotnymi,

- odseparować powrót paliwa z wtryskiwaczy ( megan II ) i połączyć ich z przewodem powrotnym z filtra paliwa poprzez

   trójnik,

  Ciepłe paliwo powracające z pompy wtryskowej wystarczy do podgrzania filtra paliwa.

Są to podstawowe zalecenia, które powinny pomóc w pozbyciu się pęcherzy powietrznych, które mogą doprowadzić do

zniszczenia pompy i wtryskiwaczy.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jak napisał powyżej Andrzej-2010 z tym, że jak przewody będą szczelne to stan gruszki nie ma żadnego znaczenia. Byle by była szczelna, można ją też całkowicie wyrzucić. Ona służy tylko do odpowietrzania układu po wymianie filtra. Jeździłem dwa lata bez gruszki i żadnych zaworków i było OK. Podstawa to szczelność układu.

Przydało by się zrobić test przelewowy wtryskiwaczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.04.2018 o 16:49, lufa napisał:

Kluczowy jest zawór na pompie

W tej pompie nie ma żadnego zaworu odpowiedzialnego za zapowietrzanie. Były takie w pompach rozdzielaczowych Boscha.

Edytowane przez aniewa
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Problem dłuższego rozruch na zimnym silniku  rozwiązałem poprzez kupno nowego akumulatora. Stary akumulator dawał radę tylko na ciepłym silniku. Na nowym akumulatorze rozrusznik kręci dwa razy szybciej i silnik pali od razu obojętne czy zimny czy ciepły.  

Pozostał problem pęcherzyków powietrza po filtrze paliwa. Zarówno na nowym Filtronie jak i na nowym markowym filtrze Knecht pęcherzyki dalej występują. Także wymiana filtra nic tu nie daje. Wymieniłem gruszkę, przewody przed i po gruszce, przewody od filtra do pompy, wszystkie przewody zaciśnięte opaskami i dalej to samo. Albo powietrze zaciąga z baku albo idą w przewodach powrotnych tego jeszcze nie wiem. Jak coś uda mi się ustalić to napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam. Miałem podobny problem, bąbelki powietrza w układzie paliwowym. Problem rozwiązałem niemal w 100 % poprzez wymianę przewodów paliwowych na orginalne zakupione w ASO Reno. Przewody nie są tanie ale w moim przypadku było warto. Wymieniłem przewody od pompy wysokiego ciśnienie do filtra (dwa przewody spięte razem specjalnymi klamerkami), oraz przewód od filtra do gruszki, komplet razem z gruszką. W moim przypadku to pomogło. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kupiłem same przewody i sam wymieniłem. Koszt o ile pamiętam  ( przewody od filtra do pompy)  to jakieś ponad 100 zł może 150 zł, robiłem  to kilka miesięcy temu więc paragon dawno w koszu. Pozdrawiam.

Przewody orginalne są zakończone z jednej jak i z drugiej strony szybkozłączkami, także wymiana jest dziecinnie prosta. U mnie naprawdę to pomogło, co nie znaczy, że w każdym przypadku tak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

@68bob24 czy miałeś problem z pianą na powrocie?, patrz film:

 

Czy pojawiał się wkurzający błąd "check injection" przy wysokich obrotach. Zastanawiam sie nad wymiana przewodów właśnie na oryginalne, ale nie chcę wyrzucać 170zł w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!